Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 18961 til 18980 af 135324
-
cosinusrelationer - årsprøve
ForumindlægHej, jeg sidder og knokler lidt med en matematik årsprøve. Jeg undrer mig over noget i et bevis med cosinusrelationerne, hvor højden er falder uden for trekanten. Der står i min bog: cosv=cos(180º-C)=-cosC Der står følgende, at det er fordi at cos til vinkler, der tilsammen er 180º, er ... -
Samf/mat - Medicinstudiet?
ForumindlægHey Jeg står og skal til at vælge studieretning på gymnasiet, og hælder ummidelbart mest til studieretningen samf/mat. Da jeg ikke er sikker på hvad jeg vil endnu, men synes at jobbet som læge lyder rigtigt spændende og interressant, finder jeg den samfundsmatemstiske linje meget god for mig... ... -
SRO - konfidensintervaller
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive SRO. Jeg skal skrive min sro i musik og matematik. Den matematisk del lyder på: -Gør rede for hvordan man bestemmer statistisk usikkerhed ud fra meningsmålinger og for hvordan statistiske usikkerheder approximeres med udgangspunkt i binomialfordelingen, herunder... -
At blive væk fra en eksamen - hjælp?
ForumindlægTil min store overraskelse blev jeg instillet til 2"g" HTX eksamen. Det er selvom jeg mangler nogle matematik projeker.Jeg vil derfor høre hvad der sker hvis man bliver væk fra mundtlig matematik eksamen(b niveau på 2 år og derfor afsluttende, skal ikke have det på 3året)Sådan som jeg h... -
HJÆLP! Det Haster meget!! NU!
ForumindlægJeg har en matematik aflevring til på tirsdag, og jeg kan ikke nå at se min matematik lærer, så vil høre om der ikke er nogen der vil hjælpe mig... jeg har fået en opg. i Matematik om perspektivtegning, som jeg ikke helt kan finde ud af. Jeg skal finde to forsvindingspunkter også skal jeg tegne e... -
hjælp:)
Forumindlæghvad ville der ske hvis man fjernede landbrugsstøtten? ville priserne ikke stige, men hvorfor? håber nogen vil hjælpe mig!!!:D -
Optagelsesprøve i HF
ForumindlægHej, jeg skal på 4 April i en optagelsesprøve i HF. Grunden til det er at jeg over 19 år og er gået ud af skolen for 2 år siden, så jeg har ikke en UUvejleder som gør at jeg er parat. Jeg vil gerne spørge hvordan det går, og hvad man skal i denne tid. Jeg skal i Dansk, Engelsk og Matematik. Jeg... -
Skift fra medicinstudiet til naturvidenskabeligt studie
ForumindlægHej. Jeg er færdig på 1. år af medicinstudiet i Århus og har bestået alle mine eksaminer. Det var min plan, at jeg ville tage det første år for derefter at vurdere, om jeg skulle læse videre. Jeg har besluttet at skifte til et andet studie. Jeg har tænkt på følgende uddannelser: DTU: Fy... -
HJÆLP
Forumindlæger der nogen genier der kan hjælpe mig med at finde, fsa år 2005 juni-maj. matematik. -
Mundtlige eksamen i mat b
Forumindlægjeg ville vide om at jeg skulle kunne kende beviserne for at kunne bestå matematik mundligt -
SRP- Mat og Hist?
ForumindlægHej Jeg skal til og igang med SRP og jeg har tænkt mig at vælge matematik og historie. Er der nogen som har nogle gode idéer til emne? -
Et spørgsmål om @?
ForumindlægHej! Jeg sidder her med opg. 5.054 i "Eksamensopgaver i matematik 3 årigt forløb til a-niveau" Jeg skal finde funktionen f(x) = x - 2sin(x) , x tilhører [o ; 2pi] Jeg vil selvfølgelig starte med at finde f39;(x) Denne får jeg til f39;(x) = 1 - 2cos(x) Dvs. 1 - 2cos(x) = 0 Men når je... -
Hastighedsregning
ForumindlægHej. Jeg har fået denne opgave i en matematik aflevering. Men sidder rigtig meget fast i den. Er der nogen der kan hjælpe ? Opgaven Hvis man bevæger sig med konstant acceleration, man kan beregne hvor lang en strækning man har bevæget sig efter at have bevæget sig en hvis tid (t). Man skal ba... -
Hjælp til Differentialligninger
ForumindlægJeg har brug for noget hjælp til en matematik opgave. OPgaven lyder følgende: En differential ligning er skrevet følgende: dy/dx = 150 -0,75y A) Vis at y = 200 + k *e ^-0,75x er løsning til differential ligningen. (Denne opgave er lavet) Jeg er kommet på bar bund hvad angår de 3 næste opgave... -
Spg til beviser
ForumindlægSå er det sidste eksamen i morgen - matematik 1-årigt højniveau. Jeg har dog nogle spørgsmål, som jeg tumler lidt med:1) Har en funktion og dens stamfkt samme definitionsmængde?2) Hvis man tegnede grafen for 1/g(y) i et alm. koordinatsystem, vil den så svinge næsten som 1/x?3) Hvorfor skal h være... -
Hjælp til en opgave!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en matematik aflevering for til i morgen, og jeg kan ikke finde ud af denne opgave. Jeg håbede der var nogle søde mennesker der ude, som måske tænker "det dér er da ingen ting", og evt havde lyst til at hjælpe mig ;-) Den kommer her Antallet af spilleauto... -
Snart årsprøve
ForumindlægHar snart årsprøve i matematik. Både færdigheds- og problemregning. Her noget jeg undrer mig over 5 + (-2) = Hvad giver det og hvordan regner man frem til det? 5 - (-2) = Hvad giver det og hvordan regner man frem til det? 2 * 5 * (-2) = Osv. 2*5 + 3*(-2) = Osv. Det mindste tal, som både 5 o... -
Rigtig? - VIGTIG
ForumindlægNogen som vil rette følgende opgaver - det er meget vigtigt og skal afleveres i morgen.Opgave 1:5(b+a)-(3c-a)(a+4b) = a^2+4ab-12bc-3ac+5a+5bOpgave 2:En linie l går gennem punktet A(8,3) og er parallel med linien n, der har ligningen y=-1/2x+117Angiv en ligning for l.= y=-1/2x+7Opgave 3:En linie m... -
variable og konstante
ForumindlægHvad er variable og hvad er konstante. A 2+a B 4x+2-3y c 5+pi-2+3 d a=3*l e 24=b*l f a=b*l g a=h*4/2 h 12=h*g/2 i a=h*g/2 j o=2*pi*r Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg finder ud af om noget er variabelt eller konstant? Tak på forhånd. -
Udregn elektrisk felt på en partikel
ForumindlægDet her er en relativ let opgave (vedhæftet som billede), som jeg bare ikke kan få til at give det rigtige. Har siddet med den i alt for lang tid nu, så nu smider jeg den herind Jeg skal bestemme størrelsen og retningen af det elektriske felt på "prikken" oppe i højre hjørne. Partikle...
