Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18981 til 19000 af 117955
-
Vækst i funktioner
ForumindlægHej derude =) Jeg har søgt lidt med vækst for funktioner her på Studieportalen, men de tråde jeg fandt var ikke hvad jeg helt søgte. Min spørgsmål lyder; vil nogen være søde og fortælle mig hvordan grafferne ser ud i de tre forskellige funktioner (lineær, eksponentiel og potensfunktion)? Ande... -
Praktiske spm. om reformen.
ForumindlægHej, jeg søger svar på disse spørgsmål:1) Er det muligt at få den et-årige matematik i det nye gymnasium? Fordi jeg ikke er specielt god til matematik, vil jeg gerne vide om der var et alternativ, uden at det trækker helt vildt ned i mine karakterer.2) I naturvidenskabeligt grundforløb har man na... -
regne min gennemsnitud
Forumindlæghej er der nogen der gider regne min karakter ud, da jeg tror det er forkert måde jeg har lavet den på? og har kigget på internet, med regne men ik så god stor hjælp -
Spørgsmål om VUC - please hjælp, ekstremt vigtigt.
ForumindlægHej allesammen, jeg vil gerne ind på medicinstudiet, men jeg regner med at mit gennemsnit vil ende med at ligge på ca 9 på den gamle skala.. og det vil så falde på den nye. Jeg har så hørt at man kan forbedre sit snit gennem ½-års VUC, hvis man ikke afslutter sin studentereksamen(Hvilket jeg ne... -
Fra word til pdf?
ForumindlægJa som overskriften antyder er jeg ikke den vilde nørd til sådan noget med at konvertere filer til andre filtyper.Jeg håber derfor der er en derude, som har lidt mere IT forstand end mig, som kan forklare hvordan jeg får konverteret en word fil indtil pdf.. Kan sagtens finde ud af det den modsatt... -
Potens, Eksponentiel og Lineær
ForumindlægJeg læser til eksamen og skal fokusere på en sammenligning af potens, eksponentiel og lineær funktioner. Jeg ved selvfølgelig godt hvad der kendetegner de forskellige, men lidt hints til hvad der ville være godt at komme ind på i forskelle og ligheder? På forhånd tak, Dibah -
Analyse af Min Skoletid - dan turell
ForumindlægHjælp, tak. Skal op til dansk eksamen her om en uge, og jeg vil gerne have al den hjælp jeg kan få. Jeg skal analysere teksten "Min skoletid" af Dan turell, og jeg ville bare gerne have lidt hjælp til analysering af den osv, så jeg kan afslutte min folkeskole med en god karakter i dansk... -
Hvad kaldes a i en potensfunktion?
ForumindlægHej, Jeg sidder og læser op til eksamen lige nu, og da jeg kom til potensfunktionerne opstod et spørgsmål min grundbog ikke kunne svare på. Og så vidst jeg ved heller ikke nettet (men det kan være at jeg har søgt på en forkert måde?) a kaldes i lineære sammenhænge for hældningeskoefficienten, og... -
Gymnasievalg
ForumindlægHej, jeg går i niende klasse, og skal snart vælge hvad jeg gerne vil efter. Jeg vil gerne på et gymnasium, men jeg har problemer med at finde ud af hvilken slags. Jeg står mellem HTX, STX, og IB. HTX - Jeg går meget op i naturvidenskab. Stor, stor interesse indenfor fysik. STX - Bre... -
FREMTIDEN!!!! :O
ForumindlægGoddag! Så er AT-tiden ved at nærme sig, og emnet er FREMTIDEN. Er der nogen der har nogle interessante emner som vil dele med os andre?? Det skal helst være Biologi sammenkoblet med et andet fag. Men ellers er jeg åben for alle forslag! Håber i har nogle spændende og sjove emner :) Knus!! (: ... -
ER PÅ RØVEN! :(
ForumindlægHej Jeg sidder med en aflevering, jeg skal aflevere lige om lidt og kan ikke finde ud af to opgaver:( Har virkelig brug for hjælp! Opgaverne er fra et eksamenssæt i biologi A 2010: Forklar, hvilken betydning det har for Rhizobium, at leghæmoglobin er i stand til at afgive O2? Forklar, hvorfor... -
kvinders orgasme
Forumindlæghej. jeg skal skriv srp i dansk og biologi, og jeg har valgt at skrive om kvinders orgsame og hvad forskellen på en mande og en kvinde orgamse er. nogen her inde, der har skrevet eller set en anden srp der omhanlder det samme?? eller har folk måske gode kilder jeg kan kigge på -
medicin - forget it?
Forumindlæghej, jeg vil gerne studere lægevidenskab eller odontologi, men mit gennemsnit er på ca. 8,9 - det er jo langt fra addgangskvotienten i de studier. betyder det at jeg skal glemme alt om dem? kan jeg ikke engang blive optaget via kvote 2? -
Supplering
ForumindlægHej, Jeg vil gerne søge ind på en naturvidenskabelig uddannelse til sommer og skal derfor supplere mat B - A, Fysik C - B og Kemi 0 - C. Jeg vil rigtig gerne gøre det så hurtigt som muligt og tænker derfor, at jeg vil tage det hele i foråret 2012, men fik af VUC anbefalet kun at tage to fag p... -
Du skal anføre definitionen for en stamfunktion F(x), samt uddybe hvad der menes med F1-F2=k?
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig, ved ikke helt hvad man skal svare? Er det eneste man skal sige til eksamen er at hvis F1 og F2 i et interval er stamfunktioner til f, er forskellen F1-F2 konstant? nogen som kan hjælpe? takker -
Hjælp
ForumindlægTil sommer skal jeg starte på et alment gymnasie. Jeg har valgt det samfundfaglige studieretning med Samfundsfag A engelsk A matematik B. Jeg vil rigtig gerne have det naturvidenskablige studieretning med kemi A og fysik b og matematik A. Mit problem er at jeg ikke er den skrappeste kniv i skuf... -
Sandsynlighed
ForumindlægI en spand ligger 8 kugler, 5 hvide, 3 blå. Der udtages, på en tilfældig og samtidig måde, 2 kugler. A) Hvad er sandsynligheden for at begge kugler er hvide? B) hvad er sandsynligheden for at der udtages en hvid og en blå? til opg. A tænker jeg at løsningen er 3/8 x 3/8 = 0,39, men det lyder n... -
Median
Forumindlægvi har trekanten a=10 b=15 c=21 bestem længden af medianen Mb har beregnet vinkel A til 26,05 -
Rette engelsk
ForumindlægHej Er der nogen, som vil rette min engelsk aflevering? Den er på 400 ord. Jeg går i 1.g og har engelsk på b, dog er jeg meget dårligere.. På forhånd tak -
Læge - supplering på alle fag HF?
ForumindlægAt læse til medicin på århus universitet kæver følgende fag : dansk A engelsk B matematik A enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A (ug.dk) Men da jeg på nuværende tidspunkt ikke har nogen af fagene på højt nok niveau fordi jeg er gået i en helt anden retning, har jeg så mulig...
