Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 18981 til 19000 af 114887
-
Hurtig hjælp til noget 2.gradsligning?
ForumindlægHej derude! Jeg sidder netop og skriver matematikaflevering, som skal afleveres i morgen. Men jeg har selvfølgelig problemer med at løse den sidste opgave, som lyder: "I et koordinatsystem er en parabel P og en linje l bestemt ved P: y = x^2-4x+3 l: y = -x+b hvor b er et tal. e) Bestem for ... -
Bestem a i en division
ForumindlægHejsa Jeg har: (x^6+ 2x^5+4x^4+ 2x^3-17^2-40*x+a)/(x^2*2*x+3) Jeg skal bestemme a. Derefter skal jeg sætte resultatet lig 0, og løse ligningen. Jeg har desværre ingen anelse om hvordan nogen af disse ting gøres.. nogen der kan hjælpe? På forhånd mange tak .-) -
Find x i matematik
ForumindlægHej. Jeg skal hjælpe en pige i min familie, som går i folkeskolen. Men jeg kann ikke selv finde ud af det.. Stykket ser således ud: x2-3x(2+x)=-x(3+2x)+15 Grunden til at jeg ikke kan finde ud af det er, fordi at det står x2. Kan nogen hjælpe mig??? Det haster :) Resultatet er - 5, men kunne godt ... -
Induktionsprincippet - hjælp!
Forumindlæghttp://dictionary.sensagent.com/Matematisk%20induksjon/no-no/ Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor der bliver lagt (k+1) til på begge sider i antagelsen? og hvorfor antagelsen kommer til at hedde 1+2+3+...+k = k(k+1)/2 ? Det virker egentlig logisk nok, dog synes jeg at det er svært at l... -
Hvilket tal
ForumindlægHey forum. Jeg har haft nogle problemer med at bevise og løse denne opgave: Hvilket tal fremkommer ved denne opskrift: 1) Tænk på et tal. 2) Kvadrer tallet. 3) Kvadrer det tal der er 1 større end det først valgte. 4) Find forskellen mellem de to kvadrater. 5) Træk 1 fra. 6) Divider med 2. Man ... -
hjælp til aflevering :)
Forumindlægkære alle. Jeg er fuldstændig lost på min opgave til imorgen, håber virkelig at nogle herinde kan få mig til at forstå hvad det her går ud på - for min mildest talt elendige matematiklærer klarer IKKE sin opgave særlig godt.... jeg lægger hele opgaven herind, forventer selvfølgelig ikke at I lave... -
Elektrolyse
ForumindlægHej guys, har nogle problemer med forskellige spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig lidt med: 1. Forklar indikatorpapirets farveskift (vi lagde et indikatorpapir i minus polen og den skiftede farve efter elektrolyse) 2. Forklar hvorofr der ikke iagttages en gasudvikling i reagensglasset ved p... -
matematik andengradspolynomier faktorer
ForumindlægDet ligger vedhæftet Opløs følgende andengradspolynomier i faktorer: <span style="font-family:"Andale Sans","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial;mso-ansi-language:DA">a) f(x)=x^2+6x-7 <span style="font-family:"Andale Sans","sans-seri... -
Bestem en stamfunktion gennem et punkt
ForumindlægHej folkens jeg har følgende opgave som skal løses step for step. Det er nemlig det min lærer vil have. Det lyder således En funktion F er givet ved F(x)=x^3+x^2-3x a) Bestem den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet p(2.8) Jeg ved at stamfunktionen til min funktion er 1/4x^4+1/3x... -
Krafmomentet
ForumindlægHey, jeg kan simpelthen ikke finde ud af den her opgave. Håber der er nogen som kan hjælpe:) Vinklen til et punkt på et roterende objekt kan beskrives som funktion af tid ved udtrykket: Theta(t) = a*t3-b*t2 hvor a = 3 s-3 og b = 2 s-2 Til hvilken tid vil kraftmomentet på objektet være nul? ... -
Eksamenssæt: Monotoniforhold
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x) = x^3 - 3x^2 - 9x + 30. a) Bestem monotoniforholdene for f. Grafen for f har en tangent t1 med røringspunkt P(0, f (0)) . Intil videre har jeg differentieret f(x) så f 39;(x) = 3x^2-6x-9 Så er det noget med man skal regne f(0) eller sådan noget.. er gå... -
Hjæp!? - 1.person, 2. person osv.
ForumindlægHej! :-) Jeg skal analysere en novelle, og jeg skal bl.a fortælle om dens tidsform, den foregår i nutid. I bogen bruges der både "jeg" (1. person) , "hun" (3. person hunkøn). Der bruges mest "jeg" i bogen, men der bruges også hun, han osv. Når jeg så skal fortælle... -
Find hældningskoefficienten og konstantled for ligning
ForumindlægJeg har fået en opgave på gymnasiet, og da jeg aldrig har arbejdet med ligninger i folkeskolen, er jeg virkelig i tvivl om, hvordan jeg skal gribe opgaven an. Hvis nogen kan forklare mig fremgangsmåden for løsningen af en sådan ligning på en simpel/letforståelig måde, ville det være dejligt. ... -
Reduktioner
ForumindlægHej folkens derude, jeg vil gerne have hjælp til min matematik aflevering, det handler om reduktioner, de lyder sådan her: Nr.1) = 8a-6b-3a+5b-2a+3b+a= Nr.2) = 2a+4-10+7+8-6a-10= Nr.3) = 8+(2+7a)-(6+2a)-4-2a= Nr.4) = 7-(3x+7)-2x+(5-3x)+3= Sådan lyder de 4, håber der nogen der kan... -
Sandsyndlighedsregning
ForumindlægHej, kan i hjælpe mig med en opgave, som jeg har lidt svært ved? Opgave: Til elevrådet er der valgt syv elever, 3 piger og 4 drenge. De skal nu vælge, hvem der skal være formand og kasserer. Hvor mange muligheder er der, A) hvis de kan væ... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med tre matematik opgaver der lyder såden her: 1. Hvilke hændelser er der mulighed for i et kast med en almindelig terning? 2. Hvad er sandsynligheden for at slå to ens med to terninger? 3. Hvad er sandsynligheden for at sl... -
Matematik (AFLEVERING) 2
ForumindlægHej allesammen der ude... Jeg vil rigtigt gerne have hjælp til noget matematik...:) a) Maria, Ida og lasse skal dele 375 kr. Maria får dobbelt så meget som Ida og Lasse får 10 kr. mindre end Maria. Hvor meget for de hver af dem? b) Pernille tænker på et tal og lægger 3 til- Herefter ganger... -
Neuroner :-D
ForumindlægHej er der lige nogle søde og dejlige mennesker der lige vil hjælpe mig med at svare på følgende spørgsmål? 1) Forklare hvorfor man alligevel normalt kan føle, hvis man bliver prikket med en spids genstand i et område, hvor de sensoriske neuroner ligge langt fra hinanden. 2) Hvad er relevans... -
funktioner
ForumindlægEr helt lost..... nogen kvikke som kan hjælpe???? I bogen Gullivers rejse af Jonathan Swift er Gulliver 12 gange større end lilleputterne i hver af de tre dimensioner (højde, bredde og tykkelse). Derfor besluttede lilleputternes kejser, at der til hvert måltid skulle serveres 12^3 portioner (i l... -
Butan-2,3-diol
ForumindlægHej Jeg lidt usikker på hvor der er et asymmetrisk c-atom i butan-2,3-diol. Er der ved carbon 2 og 3?? c - c - c - c ( butan-2,3-diol) oH oH Hvis der er to asymetrisk c-atom, så er der 2n = 22 = 4 stereoisomere???, hvor n er antal asymetrike c-atomer. Men jeg v...
