Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18981 til 19000 af 24857
-
Kommunisme
ForumindlægEr kommunisme en dårlig ting? -
Fuldmagter - Opgave
ForumindlægHej Opgave: Linda er ejer af en dejlig stor motorbåd, som hun har sejlet meget med. Hun møder Magnus og de skal snart giftes. De køber en lille landejendom. De erkender nu, at de ikke kommer ud at sejle så meget og vil derfor sælge motorbåden. De har meget travlt med at modernisere landejendo... -
Projektopgave Den eller det, der har ændret verden
ForumindlægHej alle derude. Jeg skal til at igang med projektopgave i næste uge, og har ikke helt fundet et underemne. Mit overemne er "Den eller det, der har ændret noget". Hvis i har nogle gode forslag til et underemne, er i velkomne til at kommentere under. Man skal kunne snakke om det i 40... -
Indlede sin sætning med "og"?
ForumindlægHvilken effekt har det hvis man indleder sin sætning med bindeordet "og"? -
Facit til HF Mat B eksamen 2012 August
ForumindlægJeg leder specielt efter svarene til opgave 1-6, da det er dem, som vi skal lave. Jeg håber virkelig, at nogle af jer har dem eller ved, hvor man kan finde dem. :) Jeg vil blive evig taknemmelig, hvis der var en, som kunne finde mig dem! :) Mange mange tusind tak på forhånd! :) -
Læse engelsk på KU - er det muligt?
ForumindlægHej, Jeg kunne hjertens gerne tænke mig at studere engelsk på KU. Jeg har i sommer afsluttet en studentereksamen med et knapt så prangede gennemsnit på 5,2. Sidst jeg kiggede på kvotienterne for optagelse på dette studie blev alle optaget (2008), men da det er lang tid siden, overraskede det m... -
4,2 i gennemsnit i 1.g
ForumindlægHej! Jeg går lige nu i 1.g og jeg fik mine første standpunktskarakter (vi får vidst 2 om året) for et stykke tid siden. Den lå så på 4,2 - nok grundet min gernerthed i timerne (som jeg arbejder med ;)) De næste standpunktskaraktere er lige om hjørnet, men jeg regner ærligtalt ikke med en ... -
Matematik på økonomistudiet
ForumindlægHej kære medstuderende. Så som så mange andre gymnasieelever sidder jeg og funderer over hvad jeg skal efter sommerferien. Jeg er klart indstillet på at skulle gå direkte videre til uni. Men er i tivil om hvilke uddannelse. Det forholder sig nemlig sådan, at jeg er temmelig ringe til m... -
Matematik - Eksamenssæt
ForumindlægHej alle, er der nogle som har matematik A 2015 27 maj eksamenssæt liggende, fordi jeg vil gerne øve mig til eksamen i maj måned! Det ville være en meget stor hjælp! Jeg har prøvet emu.dk, men det kræver specielt login! Tak på forhånd! -
formel 49?? HJÆLP
ForumindlægHej! Jeg har købt nogle typeopgaver på studienet, og når de skrifer jff. formel 49, hvor jeg kan så finde den formel henne? er ret frustreret, -
Projektopgave-Produkt! Hjælp!
ForumindlægHej Vi er to som har et emne (fattigdom i Malawi), men vi ved ik hvad vores produkt skal være. Jeg mener at det skal være godt. Ingen planche, tegneserie, videooptagelse eller sådan noget. Det var vi prøvet før. Noget der kan komme på et kreativt produkt? Mange tak. -
Terminsprøve - Engelsk
ForumindlægHej Er der endnu nogen der har været op til terminsprøve i engelsk i 3.g på STX og hvis i har hvad fik i så? Eller kommer alle op på samme tid i næste uge? Ellers nogen der har nogle gode tips til terminsprøven - er mega nervøs, det er jo her der testes i hvad man kan og hvad man mangler ... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægJeg har en opgave om en fjeders svingninger. jeg har fået lavet opgave a og b, men kan simpelthen ikke finde ud af c'eren. jeg har differentieres funktionen, men kan ikke finde punkterne.. ved at der skal være 2. hvorledes gøres dette? Håber nogle kan hjælpe mig!! Dette er hele opgaven. ... -
Brug af parentes i en funktion
ForumindlægMan ser ofte, og næsten kun, at trigonometriske funktioner og logaritmefunktioner skrives som * sin(x) , cos(x) , tan(x) , log(x) , ln(x) altså med parentes. Man kan, uden misforståelse, skrive sin 37,89o , cos π/6 , log 2,417 , ln 37 uden parentes. cos π/6 burde ikke mis... -
Skrive en samfundsfagsaflevering?
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med hvordan man bedst griber en samfundsfagsaflevering an? Bruger nemlig meget længere tid end afsat, men karaktererne falder. Er det noter der er hemmeligheden? Jeg er nemlig rigtig dårlig til at skrive noter - og der er en del at gå i gennem igen hvis jeg skal skriv... -
Historie eksamen (STX)
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal snart op i historie(STX med 24 timers forberedelse). Har hørt at man får omkring 15 forskellige tekster, som man skal skrive nogle problemstillinger ud fra. Har hørt at man SKAL nævne alle teksterne. Under eksamen får man 10min. til selv at fortælle, hvorefter man i ca. ... -
vagter under eksamen stx (mundtlig)
ForumindlægHej allesammen er det en vagt, i forberedelse lokalet? -
Jura - et par spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg er på vej til at blive student denne sommer og overvejer lige nu fremtiden. Den nærmeste fremtid er fastlagt og jeg skal arbejde med forsikringer de næste to år som forsikringselev, for at få noget erhvervserfaring. Men min plan er stadig, at jeg vil søge ind på jura-studiet, når... -
Noter ved læsning? (Jura)
ForumindlægPensum er mildest talt af pain in the ass og det hele bliver ikke bedre af at man skal kunne pensumi detaljer, så noter lader jo til at være en selvfølge, men hvormange af jer, uni. studerende, tager egenlig noter når i sidder og terper? -
Bestemme dykkedybden?
ForumindlægHey jeg er på bare bund. Jeg skal: b ) Bestemme dykkedybden for en hval,hvis dyk har en varighed på 8 min: Jeg har lavet første opgave a) hvor man bare skal sætte 300mind i x i modellen: y=2.4657*ln(x) - 6.243 hvor jeg så får 7.82/7.8 min. Hvrodan løser jeg opgave b) enten manue...
