Søgning på: Andet. Resultater: 19021 til 19040 af 91205
-
Bølger kan interferere?
ForumindlægBølger har 3 egenskaber, en af de er at de kan interfere, men hvad vil det sige? Ps. Jeg mener også de har et fjerde egenskab, er det rigtigt? - og hvis det er tilfældet hvad er det fjerde. Tak på forhånd -
Integration
ForumindlægHej. Jeg skal bestemme den eksakte værdi af følgende integraler:\n\nDet bestemte integral fra e til 2e af ln(x)/x^3\n\nDet bestemte integral fra e til 2e af 1/xln(x)^3\n\nJeg sidder lidt fast, hviken teknik skal jeg benytte mig af...\n\nPå forhånd tak\n\n/Casper -
HELPPPPPP
Forumindlægngn der fatter den her.....?\n\n\nto funktioner f o g er givet ved f(x)= 1/2 x2 - 3 og g(x) =-1/2 x2 plus 2x\n\nløs ligningen f(x)= g(x) -
løs ligningen
Forumindlægngn der fatter den her.....? \n\n\nto funktioner f o g er givet ved f(x)= 1/2 x2 - 3 og g(x) =-1/2 x2 plus 2x \n\nløs ligningen f(x)= g(x) \n\n--------------------------------------------------------------------------------\n \n -
koordinatsæt til røringspunkt for tangent
ForumindlægJeg har en funktion der er givet ved\nf(x) = x^3 -6x +7, \ndifferentieret giver denne funktion naturligvis\nf´(x) = 3x^2 -6\nJeg har bestemt en ligning til tangenten t1 i punktet P(1, f(1)), hvilket jeg har bestemt til Y = 3x -1.\n \nNu står der flg:\nGrafen for f har en tangent t2, som er parall... -
Må man godt lyve :D?
ForumindlægJa, må man godt bilde nogle noget ind i et essay - eller skal alt være 100% sandt? Jeg er ikke helt sikker, men har hørt at man faktisk godt må bilde folk noget ind? Skriv, hjælp og jeg vil være taknemlig, sidder nemlig med et essay lige nu. -
sammenlign
Forumindlæghej der ude jeg sidder med en opgave som ved ikke helt hvordan man kan regne det.altså jeg fortår den slet ikke jeg har lagt billed det er noget med st jeg skal sammenlinge to lønninger i 2 forskelige grupper..ved ikke hvordan man skal gøre det håber der nogen vil hjælpe og foklar ... -
Arbejdsgivere og studentereksamen.
ForumindlægI hvor høj grad kigger arbejdsgiverne på din studentereksamen? Altså, hvis man nu fx. er læge går jeg udfra man bliver vurdereret udfra sin læge-eksamen, men bliver der så overhovedet kigget på din studentereksamen? -
vektor i rummet?
ForumindlægHej jeg har lavet lidt i denne her opgave men er gået i stå, håber nogen vil hjælpe :) Opg. I et koordinatsystem i rummet er to planer a og b givet ved ligningen : a; 2x-3y+6z=10 b; 5x+y-3z=9 a) Bestem gradtallet for den spidse vinkel mellem planerne a og b. det har jeg fået til 42,88 grader. En ... -
hjælp med at forstå opgave
Forumindlæghvad mener at jeg nu skal se på opgaven vertikalt? hvordan ser figuren så ud? -
Spørgsmål til afgangsprøve
ForumindlægHej :D\nJeg skal til afgangsprøve (FSA) om få dage, og vil derfor høre om I har nogle FORSLAG til at indrage noget biologi (25%) til disse emner.\n\n* METALLER - bl.a. egenskaber, korrosion, gennerelt viden om metaller.\n\n* MAGNETISME - bl.a. induktion, elektromagnetisme, transformation m.m.\n\n... -
cola
Forumindlæghey... har et spørgsmål, som nok kun er et forståelsesspørgsmål.\n\njeg har lavet en titrere kurve af phosphorsyre, hvorefter jeg får spørgsmålet:\n\nEr forbruget af 0,100M NaOH ved 1. og 2. ækvivalenspunkt i indbyrdes overensstemmelse? \n\nHvad kan der menes med dette?? -
Socialistiske grundholdninger
ForumindlægHej! Er der nogen der kan hjælpe mig med nogle socialistiske grundholdninger? :-) på forhånd tak. -
Tallet 1!
ForumindlægHvad kalder man tallet 1? \nVed at det ikke er et primtal, men at det hedder noget bestemt, kan bare ikke lige huske hvad? -
Hvordan beviser man De Moivres formel??
ForumindlægJeg er ved at skrive stor opgave i matematik om komplekse tal og skal bevise De Moivres formel, men kan overhovedet ikke overskue det. Jeg har en bog der hedder Komplekse Tal af Jens Carstensen, men der står en halv side med noget der lige så godt kunne være hieroglyffer..\nEr der nogen, der kan ... -
Optimering
ForumindlægEn bestemt type af beholdere har form som vist på figuren(figuren viser en kasse med en pyramide ovenpå). For en beholder at denne type, hvor rumfanget skal være 100cm^3, gælder, at 1/3x3+hx2=100 og S=(1+√5)x2+4xh Hvor S er beholderens overflade(målt i cm2), og hvor h(målt i cm) og x(målt i... -
Citathjælp
ForumindlægHejsa \n\nJeg har et spørgsmål. Hvis man skal citere noget fra fx en roman der er tale hvordan gør man så. \n\nFx hvis der i en bog en dreng der siger: "Jeg gider ikke skrive SSO mere" ;) \nSå er der jo allerede brugt ". \nSkal man så lave sine egne " eller skal man bare tage ... -
Horisontlinie!!
ForumindlægHejsa. Skal bare lige høre, om der er nogen der har en difination på; Hvorledes fremkommer en horisontlinie?? Håber nogen svarer Ida -
Ligning
ForumindlægHey..\nDer er ingen nogle der kan hjælpe mig med følgende ligning?? Er gået igang men mangler lige et lille skub videre:\n\nGør rede for at,\n(a – 2)x^2 + 3x – a = 0\nhar 2 forskellige rødder for alle tal undtagen a = 2:\n(a – 2)x^2 + 3x – a = 0, \n d = 32 – 4 * (a – 2) * (–a) \n d = 9 + 4a... -
Stamfunktion
ForumindlægHeysa! \nKa ik huske hvordan man finder stamfunktionen til f(x)=2/(x+1)\nEr der nogen der kan give et hint??
