Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19041 til 19060 af 119569
  • Jura - hvad skal ens stærke sider være?

    Forumindlæg
    Hej Jeg blev færdig med gymnasiet sidste år, og vil nu gerne igang med at læse. Jeg havde en rigtig naturvidenskabelig linie på gym med både matematik, fysik og kemi på A-niveau. Jeg var god til alle fagene, men de interesserer mig ikke. Jeg synes det er sjovt at løse opgaver, men synes aldrig at...
  • Betinget ansøgning

    Forumindlæg
    HejJeg vil gerne ind på medicinstudiet, som kræver Mat A, men jeg har mat B her i gym. Jeg ville derfor høre om I vidste om KU accepterer betinget ansøgning? Altså kan jeg efter 3.g. (2008) tage suppleringskurser med Mat A efter jeg har søgt ind på medicinstudiet?
  • Valg af gymansium når man skal læse til kirurg

    Forumindlæg
    Hej, Jeg vil gerne læse til kirurg og vil høre om der er nogle der har en idé til valg af gymnasium. Og hvilken linjen man skal vælge og hvilke fag (udover matmatik, fysik og kemi), man skal have. Skal man have 2 fremmed sprog? mvh Marcus
  • Gennemsnit

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe med b og c?
  • Valg af uddannelse!? :s

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har et ret stort problem. Jeg skal til at tage en IB (International Baccalaureate) fra efter sommerferien. Men jeg har enormt svært ved at vælge fag. Er der nogen som er bekendt med IB'en og selv tager denne uddannelse vil jeg meget gerne høre fra jer. Hvilke fag mener I er bedst...
  • Tallinje

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og øver mig på nogle opgavesæt i matematik. Jeg er stødt på denne opgave og ved slet ikke hvordan jeg skal gribe den an. Tak på forhånd.
  • Pythegoras sætning- bevis

    Forumindlæg
    Heej.. er der nogen der kan hjælpe mig med at bevise pythegoras sætningen ud fra de her figurer. http://www.ies.co.jp/math/java/geo/pythafor/pythafor.html Der står lidt i min matematik bog, men jeg forstår det ikke helt.. please help. :).
  • hvordan finder man den modstående katete til v?

    Forumindlæg
    Heej (: Jeg har brug for noget hjælp til en aflevering (: Jeg kender vinkel A, som er 3,2 grader, så kender jeg hypotenusen/c som er 4,2. hvordan udregner jeg så den modstående katete/b? tak på forhånd :D
  • Medie

    Forumindlæg
    andre end mig der ikke kan se nogen rubrik med Mediefag/film-tv ? Har medie på C-niveau og skal redegøre for vores film. Må man have selvskrevne noter med hjemmefra ind til det grønne bord? Der er jo utroligt mange ting man kan glemme hvis dette er tilfældet?
  • (man sku dog tro dete var på A) beestemmelse af henholdsvis f(1) og f'(1)

    Forumindlæg
    Jeg sidder her som en spadser til matematik og kan slet ikke finde ud af min aflevering. Her er første opgave så kan vi starte med den. Jeg har spurgt rundt både i familie og venner og de fatter den simpelthen heller ikke.... selv de ikke så spadser agtige til matematik i klassen kan heller ikke...
  • Bevis sætningen om løsning af en andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg sidder og bøvler med en matematik rapport, og et af spørgsmålene lyder således: b) Bevis sætningen om løsning af en andengradsligning Jeg er ikke sikker på hvad man lige skal tage fat i her?? Håber i kan hjælpe!!!
  • Logaritme Opgave 5007

    Forumindlæg
    Jeg har brug for lidt hjælp til opgave 5007 til dette link: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Jeg går ud fra, at man skal tage logaritmen til et bestemt punkt. Da logaritmen til 100 er 2, tror jeg at man skal bruge (2,0.8). Men derfra kan jeg ikke rig...
  • vektor

    Forumindlæg
    hej alle sammen vil nogen af jer hjælp mig med dette matematik det haster. se vehæftet fil
  • Viderestudie på Uni - fag?

    Forumindlæg
    Hej. Hvis man vælger at læse videre på universitetet i matematik, har man så andre fag samtidig eller er det bare matematik? Kan ikke finde noget om det nogle steder.
  • Terminsprøver

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg vidste ikke helt, hvor jeg skulle katogorisere denne tråd under, men nu har jeg altså bare valgt det. Jeg går i 1.g og om 2 uger er der sidste skoledag. Hvad sker der egentlig i læseferien? Jeg ved at den første uge, skal jeg skrive min DHO, også skal jeg mindst op til én eks...
  • Længden på "b" og "c"

    Forumindlæg
    Jeg har en retvinklet trekant, og har fået følgende oplysninger: A= 72 grader B=18 grader C=90 grader a =10 meter Hvordan finder jeg længderne på b og c og hvilken formel skal jeg bruge? Håber der er nogen matematik genier der kan hjælpe. :)
  • naturvidenskabelige fag??

    Forumindlæg
    hej.. :)hvad er det der gør, at fysik er et naturvidenskabeligt fag, og at matematik ikke er ?
  • Behøver forklaring til et trin under reducering af et udtryk

    Forumindlæg
    Godaften hjælpsomme mennesker :) Jeg sidder lige med et udtryk, hvori jeg er kommet til et trin jeg ikke helt forstår: Det drejer sig om dette udtryk der skal reduceres: (a+b) · (2a+b) - (2a-b) · (a-4b) 1) Første skridt: (2a2 + ab + 2ab + b2) - (2a2 - 8ab - ba + 4b2) Det er 8a...
  • Anbefaling

    Forumindlæg
    Hej folks Nogen derude som kan anbefale nogen gode matematik bøger på gymnasie niveau, som også indeholder svarene til opgaverne, da jeg i høj grad er interesseret i matematik og syntes at folkeskolen er for nemt? Mange tak på forhånd.
  • Lineær Algebra - Dimension etc.

    Forumindlæg
    Hej, Jeg læser rent matematik på KU og har kurset Lineær Algebra. Jeg sidder fast i spørgsmål b til e. Kan nogle give en hånd? God søndag, Anton.