Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 19061 til 19080 af 92738
-
Trekant
ForumindlægHej.. Jeg har lidt problemer med min matematik aflevering. Jeg har en trekant i et kordinatsystem, og jeg kender kun en af siderne. trekanten består af to linjer: l: y= ½x+5 m: y= -½x+1 den sidste linje er y-aksen som er 4 cm.. Mit spørgsmål er hvordan jeg kan finde de to andre sider og vink... -
3 ligninger med 2 ukendte
ForumindlægHej SP, jeg har et problem med en bestemt opgave jeg har fået for i min matematik aflevering. Opgaven lyder på at jeg skal løse denne ligningssystem: 2x + y - 2 = 3 ∧ 3y = 9x – 15 Jeg ved ikke helt, hvordan den skal løses, så jeg håber nogen der kan hjælpe. Tak på forhånd. -
funktioner
ForumindlægHej. Er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? Og forklare mig fra punkt til punkt? Jeg er ikke lige den bedste til matematik, så det ville være en stor hjælp hvis i forklarede grundigt:) Opgaven: Punkterne (3;6) og (5;8) passer i potenssammenhængen f(x)=b⋅xa. Bestem konstanten ... -
Sekundært carbonatom
ForumindlægEr der en, der kan sige mig, hvad der skal gælde for, at et c-atom er sekundært? På forhånd tak.. -
psykologi
Forumindlæger pykologo nem i B nivea hvis jeg nu ikke tager det i c hvad skal man generelt var god til i psykologi -
Hvad er naturvidenskab??
ForumindlægTja jeg har altid interesseret mig for kemi, fysik, biologi og matematik, de såkaldte naturvidenskablige fag, men hvad er naturvvidenskab egentlig? Og lige et spørg. til: Hvilke metoder ville i karakterisere som naturvidenskablige? -
Hjælp jeg forstår intet af denne opgave
ForumindlægHjælp jeg forstår intet af denne opgave i min matematik projekt opgave Er der muligvis nogen der kan fortælle mig hvordan jeg laver den -
Matemarik på A niveau, er det svært?
Forumindlæghej jeg er ikke særlig god til matematik, og overvejer om jeg skal vælge den studieretning som hedder Matematik A, fysik B og kemi B. Ville lige hører om det er svært? jeg har det fint med fysik og kemi men det er bare matematik der holder mig tilbage... kan i godt fortælle om jeres erfaringe... -
hej!
Forumindlæghej, jeg har haft matematik B føre og nu har jeg taget faget igen for at genfriske den, men jeg har glemt alt om matematik. har i nogle gode råde og vejledning til mig så jeg kan lære matematiken hurtigt igen??? -
STX - Historie eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i historie på fredag. så jeg skal trække torsdag. Men jeg ved ikk, hvordan jeg skal bruge forberedelsestiden. Jeg har en lav læsehastighed, så jeg vil helst ikke spille min tid og bilagsmaterialet består af ca. 15 sider. Er der nogle der kan hjælpe mig med at sige, hvad og hvord... -
trigonometri- ligninger og uligeheder
Forumindlæghej jeg er igang med at læse til det mundtlig eksame og der er en del spørgsmål som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre spørgsmål 1) -redegøre for definationen af den trigonometriske funktion f(x)= sin(x) og den generalle sinusfunktion - vis hvorledes simple ligninger og uligheder... -
Biologi eksamen...
ForumindlægHej :) jeg skal imorgen op i mundtlig biologi. Jeg er afgangselev fra HF, så det er biologi B. Jeg har forberedt mig, men mangler at komme ind på en ting, og det er: "En vurdering af hvilken betydning kendskabet til enzymer og bioteknologi kan have for fremtidens pro... -
Synopsis (grænser for relgionfriheden)
ForumindlægHej. Jeg skal i historie lave en synosis, hvor vi skal besvare tre problemstillinger, et af dem er følgende: Gør rede for, hvordan danskerne med Junigrundloven i 1849 fik civile og politiske rettigheder, herunder særligt religionsfrihed. Tag udgangspunkt i 'Grundlovens paragraffer om relig... -
Geometri
ForumindlægJeg har denne opgave – se vedhæft. a) Jeg har bestemt højden ved at jeg ved at vinklen i en ottekant er 135 grader og har brugt tangens til at bestemme højden Jeg har fået højden til at være 217,28 mm. Er det en besværlig måde, er der en nemmere måde? b) Ingen problemer c) Hvordan skal ... -
Problemer med læreren
ForumindlægHej alle sammen. Jeg ved godt at det her har intet at gøre med skoleting, men alligevel ødelægger det mit humør. Jeg er lige startet på gym, og har mat på c. Min klasse har fået det største nar som lærer, ham er rigtig ung, og vi er hans første klasse. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre, for han sy... -
SRP fag og emne
ForumindlægHej Alle, Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg vil skrive om i min SRP. I forhold til nogle emner har jeg allerede tænkt på: Fysik A / Mat A ell. His A (Ved ikke hvad der vil passe bedst) - Relativitetsteori Fysik A / Mat A - Radioaktivitet og henfald Mat A / Biologi C - Evolution og genetisk fordeli... -
MAT HJÆLP!
Forumindlægjeg er helt ringe til matematik, er der nogen der kan hjælpe med a,b og c? jeg ved ikke hvad jeg skal gøre selv om det i opg beskrivelsen. giv mig en forklaring:) opgaven lyder således" ved undersøgelsen af ørreder i gudennåen og randers fjord har man fundet følgende model for sammenhængen ... -
Hvorfor er y=b*e^kx en eksponentiel
ForumindlægHej allesammen Er der nogle der kan matematik begrunde hvorfor man nogle ganger skriver eksponentielle funktioner på formen f(x)=b*e^kx og ikke f(x)=b*a^x tak på foehåns -
Trekanter
ForumindlægHej, jeg er lidt i tvivl om hvordan man skal udregne længden i en trekant -
Sandsynlighedsregning - DESPERAT BRUG FOR HJÆLP!
ForumindlægHalløj:) Sååå, det er sådan, at jeg i de sidste uger har arbejdet med Spil og sandsynlighed inden for matematik. Nu er vi så kommet til dér, hvor jeg skal lave en evalueringsopgave, og jeg har SERIØST brug for hjælp med nogle spørgsmål - SÅ PLEASE, HJÆLP MIG! Det er så sådan, at vi har en 4-si...
