Søgning på: Dansk. Resultater: 19081 til 19100 af 40954
-
Idé til emne hvor samfundsfag indgår?
ForumindlægSom så mange andre 3.g'ere sidder jeg her og aner ikke hvad jeg skal skrive om i AT-projektet. Som bekendt er det overordnet emne "rejser". Jeg kunne virkelig godt bruge noget inspiration til emneområder hvortil samfundsfag kan indgå. Hvilket fag der yderligere indgår er egentligt m... -
Acetylsalisylsyres kemiske egenskaber
ForumindlægHej. Hvilke kemiske egenskaber har acetylsalisylsyre? -
Har nogen læst i England?
ForumindlægHej!Er der nogen på studi som har læst i England? Jeg vil gerne afsted i et år, men har svært ved at finde ud af hvad der lige passer til mit niveau? Skal jeg tage et engelsk kursus tilrettelagt for udlænding eller tilmelde mig et ganske almindeligt fag og læse sammen med engelske elever? Min ide... -
Essay
ForumindlægHej der ude!Skal skrive en stil og det skal være en essay! Det er første gang vi har fået sådan en, og jeg er bare helt lost for ideer!! Nogel der har nogle gode emner!?Hvis, må I også meget gerne svare på min mail! :-)Håber nogen lige vil hjælpe!Silje -
Ændring af abstract-titel.
ForumindlægHej. Hvordan ændrer jeg titlen på \begin{abstract} \end{abstract} i article-klassen (den hedder "Resumé" som standard)? Jeg har prøvet med følgende: enewcommand{\abstractname}{Abstract} og \addto{\captionsenglish}{enewcommand{\abstractname}{Abstract}} men ingen a... -
SSO forside ?
ForumindlægHej.Da der er delte meninger om, hvad der skal være på en forside i SSO, ville jeg høre jeres meninger. (Det er naturligvis ikke titelbladdet jeg omtaler) -
Historieopgave... igen..igen..
ForumindlægHejJeg ved godt at dette spørgsmål har været oppe og vende mange gange før.Jeg vil dog gerne høre hvilke emner der ville være gode hvis man gerne vil skrive om noget der ikke er alt for politisk.Håber der er nogen der vil hjælpe med deres erfaring... :O)Hilsen Maria -
Hvad kendetegner helt præcist Oplysningstiden?
ForumindlægHej. Efter at have læst om oplysningstiden, den gang hvor samfundet var styret af en konge og hvor det gjaldt om at oplyse folk, har jeg stadig lidt svært ved at finde det helt rette som kendetegner denne periode og hvilke temaer der behandles i litteraturen. Kan I hjælpe? På forhånd tak. -
Forskel på luftmodstand og gnidningskraft?
ForumindlægEr der nogen der kan komme med en forklaring på hvad forskellen på luftmodstand og gnidningskraft er.F.eks. hvis en sten falder ned fra 100 m's højde. Luften indeholder vel i såfald både en luftmodstand og en gnidningskraft.Min tanke, er om luftmodstanden, er den energi der skal bruge for at ... -
Eng oversættelse '5 sætninger'
ForumindlægHej jeg ved ikke hvordan man oversætter de her sætninger til engelsk. Håber nogen vil hjælpe (dem som er forhåbentlig gode til eng)..1. Den er enorm flot bygget med en hel masse blå kalk inden for. 2. Den er enorm flot bygget med en hel masse blå kalk inden for. 3. Der var ro i min sjæl da jeg va... -
hjælp til rette
ForumindlægNogen der gider kigge det igennem :) 1. Teksten „Marthas kleine Reise“ handler om en kvinde, som har slået sin mand ihjel. Der Text ,,Marthas kleine Reise’’ handelt von einer Frau, die ihren Mann getötet hat. 2. Hendes mand slog hende ofte, når han var fuld. Ihr Mann schl... -
Tysk Stil, lidt gramma hjælp tak:-)
Forumindlægvil lige sige først at jeg ikke er den bedste til tysk, tysk er noget jeg har, fordi jeg skal ha det, ikke fordi jeg vil ha det.men tænkte på om der ik er en venlig person som ville kigge min lille stil igennem, har selv prøvet at rette det igennem, men syntes det er lidt svært. Die Sonnenenergie... -
Universalromantikken
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med en opgave om romantikkens grene (Universal, romantisme, national romantik, Biedenmeier) Men jeg er gået i stå ved Orgnanisme teorien. Ånden sover i stenen Drømmer i planten Vågner i dyret Skaber mennesket Er der nogen der kan uddybe eller definere teorien? -
Gode råd til eksamen
ForumindlægHejsa, Jeg skal til Tysk B 24-timers mundtlig prøve om et par dage. Jeg tænkte på, om nogle herinde har prøvet det før og derved kan give nogle gode råd videre? Jeg vil i så fald sætte stor pris på det! :-) Mvh. -
Hjælp til Tysk!!!
ForumindlægJeg skal Forbered 5 sætninger i perfektum om, hvad jeg har lavet i ferien. I kan bare finde på noget, jeg skal bare sige 5 sætninger , så har i hjulpet mig. Jeg har brug for jeres hjælp :) -
5små spørgsmål, inden terminsprøve imorgen
ForumindlægHola! :-D jeg skal til spansk terminsprøve imorgen, og der er lige nogle ting, som jeg godt vil have afklaret.. 1. Hvordan laver man "man-konstruktioner" på spansk? Skal man bare bruge se? Hvis jeg f.eks skal sige: Man kan se en mand på . . .. = Se puede ver un hombre en la ... 2.... -
Angående arabisk
ForumindlægEr der nogen herinde som har taget arabisk på Hf? Enten som flex(netundervisning) eller som almindelig fag, der vil fortælle mig lidt mere omkring hvad man skal arbejde med ? og hvad der kræves af en. Lærer man f.eks. om koranen?? eller er det kun almindelige tekster på arabisk? Mange mange t... -
Hvordan gik jeres terminsprøver?
ForumindlægHvordan gik det til jeres terminsprøver??? Hvad har i været oppe i? -
Hvad betyder ?
ForumindlægHvad betyder Uhomogen ? -
Lidt hjælp til oversættelse
ForumindlægHej. Jeg vil være glad for hvis der vr en der kunne hjælpe mig med at oversætte følgende sætninger til tysk:) 1. Sangen handler om et mord der er blevet begået og som skal opklares. 2. Hun ser en tegning som er tegnet af pernille som forestiller pindsvin som viser sig at være biller. 3. Han bruge...
