Søgning på: srp historie musik. Resultater: 19081 til 19100 af 24890
-
HMMM?
ForumindlægJa altså nu snakker man om det der med at der skal lægges 8% til ens snit hvis man fortsætter på en videregående inden der er gået 2 år. Er der nogen der ved om det er blevet vedtaget og hvor man evt. kan læse noget om det? -
HAAAASTER!!!
ForumindlægJeg sidder til en årsprøve til imorgen, og jeg har lige oversat min tekst. Håber der er nogen der kan rette den. -
Ungdomshuset
ForumindlægHvad er jeres holdning til brugerne af ungdomshusets måde, at takle deres sistuation? -
Bliver
ForumindlægHej Jeg har et problem med at få oversat følgende sætninger: - De bliver gode venner - Pardals far bliver ikke taget til fange I den første har jeg skrevet "son amigos buenos" men det har så vidt jeg ved mere en betydning af "er blevet gode venner", hvilket ikke passer ind... -
Sætning
Forumindlæger dert en som kan hjælpe mig med at oversætte følgende fra dansk til spansk "han er blevet" ?? -
Poesibog og den poetiske tekst
ForumindlægJeg kunne godt bruge noget hjælp til digtet : "Vinterglæder". (Jeg vedhæfter et link hvor i kan læse digtet som er knap 3 sider lang). Mit spørgsmål går som min overskrift afslører ud på det poetiske i teksten. Hvor ser vi i digtet forbindelsen til den traditionelle poesibog, som pi... -
Hvordan bliver man klar til 9. klasse?
ForumindlægHej. Er der nogen af jer derude, som kan hjælpe mig med at blive klar til 9. Klasse? Jeg sigter ambitiøst og tænker: "Hvordan kan jeg få mest muligt ud af dette år?" Nogle tips såsom, hvordan I holder styr på jeres noter og holder jer fokuserede i timerne? Alt hjælp er værdsat og p... -
Hjælp til Stor dansk stil
ForumindlægHej folkens Har brug for hjælp til at vælge en typisk (for dens tid), og god novelle fra 1970'erne. Derudover skal jeg også bruge et digt fra samme tid. Jeg er helt færdig for ideer. Jeg har prøvet at google nogle af Gynther Hansens titler, men det er kun bøger der kommer op. Hilsen jacob Tak... -
Fedte for lærer og censor hvordan?
ForumindlægHej! Så er det snart den danske eksamen finder sted, og jeg vil derfor gerne lære nogle forskellige tricks så jeg kan score en god karakter. Jeg vil gerne vide om der fx er bestemte udtryk der er godt at bruge, eller om der er visse ting man kan gøre så censor får et godt indtryk om en. TAK! og... -
I morgen er alt muligt.
ForumindlægJeg har fået som opgave at skulle skrive min fortolkning af peter sommers digt, men det kan jeg bare ikke finde ud af, er der ikke nogle der kan hjælpe mig? :( Lidt længere væk end at øjet kan se er alt hvad vi drømte om så småt ved at ske Vi kender nu værdien at lidt ventetid. Bare der er n... -
film andmedelse
ForumindlægHej jeg har lavet en artikel om filmen "det perfekte menneske " af Jørgen Leth og vis det er at nogle der lige har tid til at skimme den igenem evt. give kommentar/rettelser tilføjelser så vil jeg være meget taknemmelig. linket til artiklen er http://peecee.dk/?id=73995 den skal af... -
At tage 3.G om - Opgradering af dumpet matematik C
ForumindlægHej alle. Jeg er en dreng der går i 3.G. Jeg har bestemt mig for at jeg vil søge ind på Jura-studiet. Som sådan er mine karakterer i de fag jeg har og har haft rigtig fine, mit problem er at jeg med mine nuværende karakterer liiiiiige ligger med røven i vandskorpen i forhold til dette års adg... -
billedesprog
ForumindlægHej.... Sidder her med en sangtekst hvor omkvædet lyder: "Og det er ik bar såen det kører når man hamrer løs på en åben dør fuldt fart til vi løber tør og det ik bar såen det kører hvem kan hører når man hamre løs på en åben dør" Jeg har fundet tolkning jeg er bare i tvivl om hvorda... -
STX eller HTX
ForumindlægGoddag Jeg er en ung dreng på 15, der snart skal til at vælge en ungdomsuddannelse. Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal vælge, enten venner og skole eller bare skole og færre venner der går på gymnasiet. En del fra min klasse har valgt STX, men jeg hælder mest til det tekniske gymnasium. I 8. klass... -
Skal man tage med til festerne på gym.?
Forumindlæg...? Hva synes i ? -
Den danske folkeskole
ForumindlægTV2 har netop sendt programmet "Kundskab eller kaos", hvor det diskuteres, om der mangler disciplin i folkeskolen. Jeg synes, at det kunne være interessant at høre, hvad folk her på studieportalen mener om, hvad der eventuelt kunne være galt med den danske folkeskole, og hvordan problem... -
"Unge og holocaust"
ForumindlægVi har i min klasse fået stillet den opgave at skulle besvare en af de seks udleverede opgaver i eksamenssættet "FSU maj-juni 1999". Jeg har imidlertid valgt opgave nr. 5 med overskriften "Unge og holocaust". Opgaveformuleringen lyder således: "I 1998 var der i Folketinge... -
Spørgsmål til krelle
ForumindlægHej KrelleJeg vil lige spørge dig om noget.Du studerer medicin ik´.Jeg vil gerne hører om man godt kan komme ind og læse til medicin, selv om man få 7 i gennemsnit på gymnasiet. Hvor meget havde du selv i gennemsnit, og i hvilket år blev du optaget?Ligger gennemnittet hvert år på 9 og derop af.Hv... -
Johnny Bear
Forumindlæghej:D er der ik nogle der helt tilfældigt har lavet en engelsk opgave jeg ka suge om Johnny Bear af John steinbeck??? eller der ved hvordan jeg ka få noget at vide om den...? har nemlig ik rigtig læst;D på forhånd tak:) -
3.G-opgaven
Forumindlæg3.g'ere.. Kom nu, hvad har i tænkt jer at skrive om - og i hvlke fag - i årets større skriftlige opgave i 3.g??Tror selv jeg vælger engelsk.. men skal man så ik bare læse en roman og analysere den så?? ;-/PEACE
