Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 19101 til 19120 af 158493
-
Integralregning genoptaget (jeg forstår det ikke)
ForumindlægOkay jeg genoptager min forrige tråd: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=1044440 så andre kan byde ind, for jeg forstår det simpelthen ikke. Betragt arealfunktionen, som den er defineret i linket: http://www.hax.dk/pdf/b2integralregning.pdf Man viser, at dA(x)/dx = f(x). Dette ... -
Spørgsmål til mdt. Eksamen
ForumindlægHej er der nogle der ved hvor man kan finede eksempler på spørgsmål som kan blive stillede til eksamen i matematik på c-nivMvh Lykke -
dansk vægt?
Forumindlæghej ville lige spørge dansk a nieau vægtes den på 1 eller 2 -
Differentialligning + simpel vækstmodel
ForumindlægHej. Jeg er nu begyndt at opsummere lidt på mit pensum her i 2.g, og i dag, skulle jeg øve mig på differentialligninger, så jeg fandt nogle opgaver i en bog.. Men der er nogen jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan jeg skal løse.. Håber i vil hjælpe mig hele vejen igennem dem - det ville vi... -
Har virkelig brug for hjælp med det her.
ForumindlægHej. Normalt er jeg en okay elev, som for 7 og 10 for tingene, men den her opgave den har gjort mig blank. Så please vær sød at hjælp mig. OPGAVE: Antallet af spilleautomater i Danmark er i perioden 2003-2006 steget. Figuren viser, at udviklingen med god tilnærmelse kan beskrives ved en lineæ... -
Datalogi - Hvad lærer man om?
ForumindlægJa som overskriften siger, hvad lærer man om i datalogi? Overvejer lidt at skifte mit matematik b ud med to c-niveau fag. Så gad godt vide hvad man lærer i datalogi og hvilke redskaber osv man bruger? -
Bestem sidelængden s
ForumindlægHej jeg har brug hjælp til en anden matematik opgave. Jeg har vedhæftet opgaven. Håber nogen kan hjælpe -
hjælp til ligninger
ForumindlægHej, jeg har matematik prøve i morgen om ligninger. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå udregningen med ligninger?! -
chi2
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig matematik på B-niveau hvor jeg bla skal forklare anvendelsen af integralregning i χ2fordelingen. men jeg er ikke helt klar over hvad det indebærer ? på forhånd tak -
Funktioner
ForumindlægVi har gang i funktioner i matematik og dertil har jeg et problem. Hvis funktionen har minimumsværdi der er under 0 kan dette så lade sig gøre? -
Integralregning
ForumindlægHej Jeg skal snart op i skriftligt matematik og jeg er i gang med at repetere. Er der nogen, der kan forklare hvordan man løser denne opgave? -
noter til mat B
ForumindlægHej allesammen Nogle der har noter omkring emnerne Integralregning/bevis? Differentation? Potensfunktioner? alt kan bruges. skal nemlig op i mundtlig matematik B -
En låge.
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1522059 - Ville lige linke den under matematik, hvis nogle kunne hjælpe :) -
pythagoras :(
Forumindlægsidder lige og tærsker lidt matematik :) jeg har en retvinklet trekant side og jeg skal finde længen |BC|også kaldt a jeg ved at |AC|(b) er 6cm og at |AB|(c) er 8cm ifølge pythagoras skal jeg sige 8^2-6^2 for at finde a^2 så jeg skriver ind på lommeregner: kvadratrod 8^2-6^2 men det giver 5.3 me... -
Hvad er den korrekte fremgangsmetode?
ForumindlægHej Studieportal, Jeg har en matematik opgave som jeg har lavet, men jeg har lavet den på to måder, dermed vil jeg anmode om at en "ekspert" kan se mine fremgangsmetoder og orintere mig om den korrekte metode, mange tak. Opgave: Reducer (a+2b)2 - (a+2b)(a+b) Første metode: (a+2b)2 -... -
Lineær regression - HJÆLP!!!
ForumindlægHar fået et spørgsmål i matematik som jeg skal svare på, men kan ikke finde det på nettet og ved ikke helt hvad der menes. "Forklar begrebet lineær regression og forklar hvad det kan bruges til" Nogen der kan hjælpe? -
Hvilken universitetsuddannelse, ha, ha(jur), jura, økonomi?
ForumindlægHej Studieportalen Vi er godt i gang med 3.g, hvoraf tiden efter gymnasiet rykker tættere på. Det efterlader mig med et spørgsmål, jeg håber i vil være behjælpelige med. Jeg har stor interesse for samfundet- og specielt økonomi, der altid har været mit favoritemne i gymnasiet. Derudover kan jeg... -
Vektor
ForumindlægHejJeg har brug for hjælp til følgende opgave:Om to vektorer a og b gælder, atlængden af a=1, længden af b=3 og (a vektor, b vektor)=150 graderBeregn gradtallet for vinklen mellem vektorerne a vektor+b vektor og a vektor-b vektor.Beregn arealet af det parallelogram, som udspændes af vektorerne a ... -
Supplering?
ForumindlægHej Efter sommerferien begynder jeg i 3.g. Jeg vil gerne studere biokemi (KU), men problemet er at jeg mangler Matematik paa A niveeau og kemi paa b niveau. Kan man godt tag faglig supplering hos fx KVUC, hvis man ikke har afsluttet sin gymnasiel eksamen endnu? -
Løs andengradsligningen
ForumindlægHej folkens, sidder fast med en matematik opgave som lyder Løs andengradslingingen f(x)=0 Ligningen givet er f(x)=2x^2-4x-10 Håber i kan hjælpe. tak på forhånd
