Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 19121 til 19140 af 135324
-
Skriftlige årsprøver
ForumindlægHej..1) Hvordan ser opgavehæftet til de skriftlige årsprøver ud(dansk og matematik)? er det nogen læreren selv laver, eller får alle 1.g39;er i DK de samme, genbruger man det der blev brugt til eksamen den forrige år, eller hvordan gør man egentlig?2) Hvordan forbereder man sig bedst til en skr... -
Valg af uddannelse
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål angående udannelsen erhversøkonomi med tilvalg. Jeg har i lang tid overvejet et økonomi-relateret studie, men ville til gengæld høre hvor svær matematikken er? Og hvor meget den fylder i udannelsen? Hvis der er nogel som har erfaring edm udannelsen, vil jeg også gerne... -
Mindste kvadraters metode
ForumindlægHej derude, Jeg skal igang med min SRO i matematik A og bioteknologi A. Jeg har overordnet om spektrofometri, farvestoffet "Brillliant Blue" og mindste kvadraters metode. Er der en som kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: "Benyt mindste kvadraters metode til at finde sammen... -
Vektor
ForumindlægHej, jeg har problemer med en matematik opgave: a=(t over t+1) b=(-t over t+1) t er et tal. Bestem for t=2 arealet af det parallellogram der udspændes af vektorerne Bestem t=2 koordinatsættet til projektonen af b på a Er der nogen der vil kunne hjælpe mig med dette spørgsmål. -
Privat lærer
ForumindlægHeej jeg er en pige på 17 år, og er snart færdig med 1g. Jeg har Matematik på A-niveau, men klare mig rigtig skidt, mine forældre er selvfølgelig ikke glade for min situation, da min sidste prøve gik rigtig dårlig og jeg fik 00. Så jeg tænkte på om, der er en der har mod på at hjælpe, som først b... -
Stx eller Hhx
ForumindlægHej alle sammen jeg står med et stort dilemma som gælder min fremtid. Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge Stx eller Hhx. Jeg vil hellere have Stx men så skal jeg have matematik på A jeg vil hellere have det på B og jeq er ikke så god til Kemi og Fysik som jeg også ska have på B Vil gerne læse vider... -
areal - integral
ForumindlægSkal bruge hjælp... Beregn M: 3 A = S -x^2 + 9) dx -3 Kan slet ik finde ud at løse den -
Reklame analyse
ForumindlægHeej ! :D Jeg skal sbart op i mundtlig dansk, og har derfor brug for hjælp til at analysere denne reklame http://adsoftheworld.com/files/images/newton.preview.jpg _____________________________ SMIRNOFF GREEN APPLE / NEWTON Opstilling af min præsentation: Afsender Beskrivelse Billede Perso... -
rødder og potenser
ForumindlægHVORFOR er kvadratrod 75 = 5*kvadratrod3.. Er der et menneske som kan give mig en logisk grund :S -
løs ligning
ForumindlægHvordan løser man dette? 3*x/4=5 siger man: 3*x/4*3=5*3 og hvad gør man efter? -
SYRE ELLER BASE?
Forumindlæg3 eren))?? -
Polynomiers division
ForumindlægHar funktionen: √(3)/12)*x / (x+ (√(3*x^2+3/4)/2)+√(3)/4) Ved der er vandret asymptote, så grad(T)=grad(N) og jeg burde så bare kunne finde asymptoten ved y=a/b, hvor a og b er koefficienterne til højestegradsleddet i henholdsvis tæller og nævner, men synes alligevel den er li... -
Monotoniforhold
ForumindlægHar nogle problemer med en opgave omhandlende monotoniforhold. Har fundet ekstremapunkterne, men er i tvivl om hvordan jeg skal lave det der > og < skema .. og skemaet med pile. Har ekstremapunkterne: (-2;-13) , (0;-5)& (1;-6.25) F(x): 3/4x^4 + x^3 - 3x^2 - 5 Dette er differentieret til... -
ligninger
Forumindlæghvordan udregnes disse 3.1,06^x = 100 og 6=8*0,8^x -
Kvadrat
ForumindlægOpg 2 Hvor mange kvadrater er der i denne figur? Er det ikke 16 kvadrater? -
Opgave om funktion
ForumindlægFunktionen f(x) = b*a^x opfylder, at f(4) = 9;og f(6) = 81; a) Bestem tallene a og b Håber I vil hjælpe og på forhånd tak. -
Hvordan
ForumindlægHvordan laver man de her opgaver 4 + 2 1/4(brøk) 2 1/2 + 2 1/2(brøk) 3 1/5 + 2 1/5(brøk) 5 1/2 + 3 1/4(brøk) -
Reducér HJÆLP!
Forumindlæghej.. skal lave en aflevering .. men der er nogen opgaver jeg ikke kan finde ud af.. kan i hjælpe vil jeg sætte pris på! (7x-4)-3(x-2)+(4-x)2 a(a-2)+3(a2+1)+2a-3 a2= a i anden. altså potens 1/2(x+4)-3(5-1/2x) -
hjælp til brøker
Forumindlæg1 2/3 dele + 3 1/5 dele -
Medicinstudiet - primært til stud.med.
ForumindlægHej alle - primært med.stud. Jeg har altid ønsket at læse medicin - og har kæmpet hele min gymnasietid for at få et snit , der kunne give mig adgang til medicinstudiet . Det fik jeg - endte på 10,5 - og bliver derfor sandsynligvis optaget næste år, hvis jeg søger ind. Men nu tøver jeg lidt ... J...
