Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19201 til 19220 af 29788
-
reeksamen på uni og pensumskift
ForumindlægHej. Hvordan fungerer reeksamenssystemet på universitet (fx KU) når der sker pensumskift? Eksempel: Antag at du har taget et kursus i Matematik. Du dumper de første 2 eksaminer, og har nu kun en sidste chance tilbage. Denne får du ved den almindelige eksamen til næste års kursus. Men til næste å... -
Godt begynder mikroskop til hjemmebrug?
ForumindlægHej, har nu i et stykke tid været interesseret i biologi, desuden skal jeg selv have faget snart.. har kigget på nogle mikroskoper, men aner intet om kvaliteten - måske I kunne hjælpe mig? Har kigget på dem her: http://www.kikkertland.dk/celestron_mikroskops%C3%A6t-p-1065.html og http://www... -
Sprog og kommunikation
ForumindlægJeg har simpelthen brug for noget hjælp. Min medkursister og jeg kører et forløb om sprog og kommunikation. Et underemne til det, er sprogrogtighed og sprognormer. Spørgsmålet lyder således "Hvordan mener samfundet, at vi bruger sproget bedst og mest rigtigt?" Set i forhold til rigsdans... -
Kemi B - hvordan foregår eksamen?
ForumindlægHejsa! Jeg er netop begyndt at læse Kemi B hos GSK, og ved derfor med sikkerhed at jeg skal til mundtlig eksamen. Jeg har dog ikke rigtigt været i stand til til at finde ud af noget om selve eksamensformen på nettet, så tænker der måske er nogle herinde der har været oppe og derfor ved hvord... -
Undersøg stamfunktion
ForumindlægMåske lidt mærkeligt spørgsmål.. men hvis jeg eks. skal undersøge om g er stamfunktion til f.. Så er det vel f(x) jeg skal benytte integrationsprøven på? Eks. g(x)= x - (1/x) + 2lnx f(x)= ((x+1)/x)^2 hvor x > 0 (integralet af (((x+1)/x)^2) dx)´ = ((x+1)/x)^2)' = -
reducere udtryk?! hjælp :)
ForumindlægSidder med et matematik stykke jeg har stiret mig ret blind på og håber der måske er en der har et skarpt øje for det... Er gået død i dette her: (x+y)^2 - 2xy som skal isolere r i formlen 1•r^2+p=q Hjæææælp!?!? Har løst denne her men er ikke sikker i min sag på den er rigtig: Reduc... -
Ideer til SO
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg er i gang med at finde nogle ideer til en slags projektopgave. Opgaven skal handle om sunhed, og skal helst inholde noget fysisk. Allerede har jeg et par ideer. Jeg tænker på at lave et skab, der først låser op efter man har løbet nogle kilometer. Man kunne have nogle pen... -
Organisationsstruktur
ForumindlægSidder lidt og spekulerer over hvilken design/struktur virksomheden DSB har (udfra mintzbergs 4 variabler: Enkel struktur, Maskinbureakrati, Fagbureaukrati, adhocrati eller Divisionaliseret form). Jeg tænker på at det kunne være maskinbureakrati? Måske på vej til en divisionaliseret form? H... -
Matematik hjælp
ForumindlægHej, er der en venlig sjæl, der måske kan hjælpe med en opgave i matematik? Den lyder: Erik købte en pose med æbler og pærer. Først spiste Erik 3 pærer. Nu er der dobbelt så mange æbler som pærer tilbage i posen. Dernæst spiste Erik 9 æbler. Nu er der dobbelt så mange pærer som æbler tilbage i ... -
Matricer og lineær uafhængighed (uni)
ForumindlægHej alle. Et spørgsmål, som måske er ganske simpelt, men noget jeg kom til at tænke over. Hvis vi har en matrix bestående af 5 søjler, og 2 af dem er lineært uafhængige. Siger man så, at alle søjlerne er lineært afhængige? For hvis vi opstiller følgende ligning, hvor s_i angiver den i'te søj... -
Vektorregning
ForumindlægOpgaven lyder således: to vektorer a og b er bestemt ved at (disse er vektorer) a-b=c og a+b = c hat. Gør rede for, at vektorerne a og b står vinkelret på hinanden og har samme længde. Jeg ved, at jeg måske kan bruge prikproduktet a*b = 0, men ved ikke hvad jeg ellers kan gøre -
Forklar, hvorfor den skrå side virker som et spejl for lys, der falder lodret ned herpå.
ForumindlægHar følgende opgave, men er ret meget på bar bund.. Håber nogen måske - meget pædagogisk - kan forklare hvordan jeg skal gribe opgaven an? Figuren viser et glasprisme. Brydningsindeks for glasset er n_glas= 1,6] . Forklar, hvorfor den skrå side virker som et spejl for lys, der falder lodret ned... -
varmeteoriens 1. hovedsætning
ForumindlægHej. jeg har lavet forsøget schurholz apparat hvor man skal eftervise varmelærens 1.hovedsætning. Dvs. at tilført arbejde + tilført arbejde = stigning i indre energi. Jeg har nu lavet forsøget hvor jeg har tilført 5707J Arbejde. til gengæld får jeg stigning i indre energi til 6300J . Selvom appar... -
Kronik-rettelse bedes.
ForumindlægHejsa, jeg er meget ny herinde. Jeg håber det er her man skriver, når man har brug for hjælp. Jeg har skrevet en ''kronik'', som jeg virkelig har brugt lang tid på at skrive, jeg synes det er inviklet og håber jeg har gjort det rigtigt. Min mavefornemmelse siger, at det måske er f... -
Baggrundsartikel til ondskab (bog)
ForumindlægHej. Er der nogen af jer, som har lavet en baggrundsartikel til ondskab? I min klasse skal vi lave en og jeg forstår intet, nogen der vil hjælpe og måske komme med foreslag? Vores opgave lyder så her: Du er Pierre som 20-årig. Lav en baggrundartikel om kostskolen Stjärnsberg efter det er komm... -
reaktionsskemaer. HASTER!!!
ForumindlægEr der nogle kloge Kemi-hoveder der kan hjælpe mig med at afstemme følgende: Fe(OH)2 + N03- --> Fe(OH)3 + NH3 SO2 + Cr2O7-- --> SO4-- + Cr+++ Mn++ + PbO2 --> MnO4- + Pb++ håber i forstår sådan som det er skrevet, men det er lidt svært når man ikke kan skrive med h... -
Spanske ordsprog
ForumindlægHejsa allesammen (: Jeg kunne bare rigtig godt tænke mig at læse lidt sjove/spændende spanske ordsprog. Nogen som har et godt link? Har googlet... Men synes ikke rigtig, jeg kan finde noget brugbart! Og det må MEGET gerne være med dansk oversættelse også. Ellers har jeg lige et spg.: Hvordan vil ... -
forslag til dansk stil til den 8 maj
Forumindlægvi har i dansk fået følgende for: "Skriv om Holberg og Teateret" vi ved at Holberg var et vigtig person for det danske kultur og det var netop ham der gjorde dansktalende teater til virkelighed. det jeg søger her, er personer der har god paratviden netop om holberg, og hans bedrifter... -
Jura hjælp.
ForumindlægJeg er en dreng der går på HF er færdig om 1 år. Jeg vil godt ind og læse jura bagefter eller måske lige vente et år inden jeg begynder.. Mit spørgsmål er så: Jeg vil være 23-24 år når jeg starter på jura studiet, og 28-29 år når jeg er færdig uddannet. Er min alder en stor ulempe når jeg skal ... -
eksponential til logaritmisk
Forumindlægnår man f.eks. har en funktion y = 245,85e-0,082x (eksonential funktion) hvor y = tryk og x = volumen (grafen opfører sig også eksonentialt) men når man så får at vide at man skal dele 1 med volumen dvs 1/V på x-aksen og tryk på y-aksen så får man følgende ligning y = 967,38x + 6,6141 o...
