Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 19241 til 19260 af 33566
-
isoler x?
Forumindlægisoler x i udtrykket d+bx=ax+c for hvilke værdier af a og b kan det ikke lade sig gøre?? Vil gerne have mellemregninger med -
Monotoniforholdsparenteser
Forumindlæghej :D er meget i tvivl om hvordan man sætter de firkantede parenteser,,,,,,,,de kan jo vende begge veje ikk? men hvorfor kan de det? hvad betyder det hvis de står omvendt?????????? HJÆÆÆÆÆLP!!!!!!!!!!!! -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej.. Jeg har fået en opgave som lyder følgende: "Bestem i intervallet [0;2pi] ligningen: Sin 2t = 0,4315" Er der nogen der kan hjælpe med den? På forhånd tak :) -
monotiforholdene
ForumindlægEn funktion er bestemt ved f(x) =1/4x^4-4/3x^3+2x^2+3 Bestem monotoniforholdene for f. hej er der nogen der kan hjælpe, fatter intet -
Hjælp <33
ForumindlægJeg har faktisk et til spørgersmål. ? Mette arbejde og fik 4000 kr om månden. men så fordobbler de lønen 25 % mere. og nogen par måndre efter fordobbler de 50 % mere. hvor meget tjerner hun så om månden med procent .??? Ps. skriv hvad du gør :D -
PLEASE HJÆLP, DET HASTER! -det går meget hurtigt.
Forumindlæghvad er 184 cm i cm3 ? -
Chi-i-anden test - GOF-test hjælp!!!
ForumindlægHej, jeg i tvivl om hvordan jeg skal sætte mine forventede og observerede værdier op! Jeg ville tro at en nulhypotese kunne lyde: "Resultaterne for fodboldkampene i 2016 og 2017 er det samme." men jeg kan simpelthen ikke få opgaven til at give mening samlet set :) HJÆLP (maple bruger) ... -
equation
ForumindlægJeg er så træt at af og finde gange tegnet i den lille boks hver gang, når jeg er inde i Word equation. Kan man ikke lave en hurtigt gennemvej? -
Gymnasie forberedelser
ForumindlægHej:-) Jeg skal starte på HF her efter sommerferien, og jeg er så småt igang med at forberede mig selv lidt. Jeg vil egentlig bare spørge om der er nogen der går på HF der kan sige ca. Hvor mange lektier man får for, og om det er dag til dags lektier, eller om det er afleveringer? Hvor lange er... -
Hvad skal jeg vælge næste år?
ForumindlægHej, Jeg skal om 2 uger vælge hvilket gymnasium jeg skal på næste år. Jeg er stadig meget i tvivl. Jeg står mellem at vælge Niels Brock Det internationale gymnasium eller Zahles gymnasium. Jeg er meget ambiøs og vil gerne gå på et gymnasium hvor der er meget faglighed men på samme tid godt socia... -
Kvardratsætninger
ForumindlægFortæl mig om jeg gør det rigtigt el. forkert og i så fald hvad det er der er forkert... 2(x-y)2 - 2x(x-y) 2(x2+y2-2xy) -2x(x-y) 2x2+2y2-4xy -2x2+2xy = 2y2 - 2xy På forhånd tak -
Graf afgænser område
ForumindlægJeg ved ikke, hvordan denne opgave skal løses -
opgave 3
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med den her opgave?:) -
Differential- og integralregning emneogave!
ForumindlægHey nogle som kan hjælpe mig med følgende opgaver - helt ligemeget om i har noget kort eller langt, bare noget jeg kan bruge for at komme i gang, for forstår det ikke helt. På forhånd TAK! a) Beskriv i ord og formler vigtige regler og formler i har lært indenfor området differential- og intergr... -
Fra folkeskolelærer til gymnasielærer
ForumindlægHej Jeg læser pt. til folkelærer på UCC, men har med tiden fundet ud af, at det ikke er det rette for mig. Nogen der ved om man på en eller anden måde kan blive gymnasielærer - evt. ved at læse en to-årig kandidat? Eller kender til andre spændende kandidatuddannelser man kan videreuddanne sig i?... -
Gymnasie: Franskpræget studeretning
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu i Frankrig på udveksling, som jeg er taget afsted på efter 9. klasse. Til sommer skal jeg starte på gymnasiet (STX), så jeg har kigget lidt på de forskellige gymnasier og deres studeretninger. Jeg interesserer mig for sprog, kultur og samfundsfag. På Aarhus Katedralskole... -
Hjælp til opgave! haster..
ForumindlægHej alle :) har fået en lidt dum opgave i min aflevering, som jeg simpelthen ikke kan løse. Opgaven lyder: Betragt produktet af brøkerne: 3/2 gange 4/3 gange 5/4 ...a/b = 9 Hvad er summen af a og b? Håber virkelig, at der sidder nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig. Hilsen den forvirrede -
Sandsynlighedsregning - HJÆLP
ForumindlægHej alle. Jeg forstår hat af disse opgaver, derfor beder jeg om hjælp fra jer. Håber virkelig i vil hjælpe. Jeg har brug for alle opgaverne, altså opgave a,b,c og d. OPGAVERNE ER VEDHÆFTET Tak på forhånd Mvh. -
energiforhold - rulleskøjtevogn
ForumindlægSidder og skal til årsprøve i fyisk C i morgen og er netop kommet til at kigge på rapporten om bevægelse af en rulleskøjtevogn. Vi lader vognen køre hen ad et bord, trukket af et træklod hen over en trisse der indsamler dataet. Nu finder man så den potentielle energi ved at sige E=m*g*h og den ki... -
omvej til jordemoder uddannelse.
ForumindlægHej! Jeg er en pige som brænder rigtig rigtig meget for at komme ind på jordemoderudd. Men jeg har ikke gennemsnittet nok kan jeg allerede se. Men jeg vil virkelig virkelig gerne efter gym, eller bare sådan at jeg er sikret. Mine 2 veninder ville medicin fra starten men de blev ikke optaget, så ...
