Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 19241 til 19260 af 34042
-
Opgave hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg er rigtig forvirret omkring denne opgave. Er der nogen der kan hjælpe Tak på forhånd -
Er HHX et krav?
ForumindlægHi SP! Har en overvejelse om at læse økonomi efter gymnasiet, men er HHX et krav for at starte på økonomi på uni? Læste engang en tråd hvor folk mente at det var lige meget hvor man kom fra fordi den "økonomiske" viden man får på HHX ikke er grundig nok og, at det derfor næsten ikke kun... -
Eksamen mundtligt
Forumindlæghej jeg skal op i mat a til august jeg skal bare have mindst en 4 tal for at komme videre så det som jeg ville spørge om er hvordan husker jeg alle de her 14 spørsmål på mindre end en uge jeg er ikke engang god til det skriftlige så jeg afhænger rigtig meget på at bestå den mundtlige eksamen. ... -
Gennemsnit civilingeniør
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 3.g og vil efter gymnasiet gerne starte på DTU som civilingeniør. Jeg har kigget på hjemmesiden, men kan ikke finde ud af om der er en adgangskoficient i år. Jeg regner med at jeg får et snit på omkring 8. Er der nogen af jer der ved om man skal have et bestemt snit for ... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHejsa, jeg er at overveje at lave et 1/2 års suppleringskursus, og ville spørge, hvordan det er med studieaktiviteten ? Jeg mener, hvis jeg nu har nemt ved et bestemt fag og ikke har brug for at komme hver eneste gang, hvor meget kan jeg være fraværende ? Og, hvad indebærer studieaktiviteten elle... -
Hjælp hjemmeregning
Forumindlæg1. 1 mile = 1,6 km Hvor mange miles er 80 km? 2. Familien kørte en anden vej tilbage til New York Turen var på 450 km og varede i 7 timer og 30 minutter . Hvad var gennemsnitshastigheden i km/t på tilbageturen? Please hjælp -
Gange ind i pararentes
ForumindlægHej Jeg har en et gangestykke jeg ikke kan finde ud af, som jeg håber og få lidt hjælp til? 2x + (3x - 4) - 2(5 - x) Facit kender jeg, 7x - 14 men kan ikke se hvordan jeg skal komme frem til det? -
Hvor svært er det at få job som gymnasielærer
ForumindlægKunne måske godt tænke mig det, men kunne forestille mig det måske ikke er helt lige til Har I noget viden omkring det? -
Vil læse MEDICIN, men mit snit er 8.4.
ForumindlægJeg har virkelig brug for RÅD og HJÆLP fra jer. Det har altid været min drøm at blive læge el. tandlæge. Mit gennemsnit ender med at være på 8.4 (tror jeg). jeg er faldet drastisk i mine karakter efter at jeg oplevede 2 dødsfald i min familie i midten af 3.g.. Jeg kunne ikke koncentrere mig i nog... -
Optagelse på Medicin studie
ForumindlægJeg er en dreng på 20 år og blev student i 2009. Har brugt mit første sabbatår på at rejse og arbejde. Jeg er i øjeblikket er igang med at supplere matematik turbokursus fra B-A niveau. Mit mål er, at blive optaget på medicin, faktisk er det ret ligegyldigt om det bliver Århus, Odense eller Køben... -
forskellige spg.
ForumindlægHej. (Det skal lige siges at jeg ikke har haft naturfag i snart 5 års tid) Jeg skal i 3.g efter sommer, og mangler kun naturvidenskab som det sidste. Jeg vil meget gerne starte tidligt med at blive bedre på de fag, så jeg er sikker på at kunne klare eksamen godt. Nu ved jeg godt at man skal præ... -
Optimering og differentialregning
ForumindlægHej allesammen jeg har lidt en krise med en matematik aflevering til i overmorgen. Den lyder: Tre byer A, B og C skal forsynes med vand fra en ny pumpestation, P, gennem tre rørledninger. Det er givet at |PA|=|PB|, og at punktet P ligger på højden fra C. Bestem |PC| så den samlede rørlæng... -
SIR-model
ForumindlægHej. I mit studieretningsprojekt skriver jeg om influenza A(H1N1) og epidemimodeller. Inden for matematikken skal jeg bl.a. opstille de relevante differentialligninger og løse dem numerisk. Da man med sådanne differentialligninger ikke kan løse dem analytisk, kan man vha. et computerprogram fx. m... -
bestem f(0)
Forumindlægjeg sider med mine to sidste opgaver i min matematik aflevering, og forstår hat af dem så det ville være mega fedt med lidt hjælp da mine udregninger ikke giver mening:) 1 opgave: en funktion f er bestemt ved: f(x)=x*e^-x + 3x a) bestem f(0) og f'(0) b) bestem en ligning for tangenten ti... -
Differentialligning
ForumindlægHej jeg står med et projekt igang med matematik og jeg synes det her diffenrentialligning halløj er ret svært. Hvis der er en som kunne hjælpe mig lidt på vej og give nogle korte forklaringer eller lidt hjælp til nederstående spørgsmål ville jeg være meget taknemmelig! Alt hjælper! 1. En definit... -
Eksamen forberedelse!
ForumindlægHej som emnet også indikeree drejer det sig her om forberedelse til eksamen. Jeg går i 9. klasse og skal snrat til terminsprøve efterfulgt af de skriflige og derefter mundtlige eksamener. Har i nogle gode tips, råd? Jeg kan bruge alt hvad i har at byde på! Er så fandends nervøs! :( Jeg vil især... -
Vingummibamsefabrikant
ForumindlægHej alle sammen. Det er ikke det helt store problem, men håber der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg skal lave en rapport til vingummibamsefabrikant, som i enten kender eller slet ikke gør. Det handler om at jeg skal finde ud af hvad en tom plasticpose koster. F.eks Bamser i posen : 0 ... -
STX - Hvilken linje?
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal snart til at have udfyldt noget på optagelse.dk, men ved ikke hvilken retning der vil være bedst for mig? Er afklaret med at jeg vil på gymnasiet, så det er helt sikkert. STX :) Jeg er rigtig god til Matematik og udemærket til biologi, geografi og fysik/kemi. Engelsk får ... -
3,4 og 5 gradspolynomier
ForumindlægOkay, så jeg skal op i mundtlig matematik på fredag (21/6) (juhu eller noget) og i den forbindelse er der et spørgsmål om polynomier som jeg har lidt problemer med. I spørgsmålet bliver jeg bedt om at "komme ind på andre typer af polynomier" og her tænker jeg der er ment 3,4 og 5 gra... -
Hvilken linje?
ForumindlægHejsa. Oprettede en anden tråd, fordi jeg var blevet rådgivet til at komme udenom fysik/kemi. Det kan jeg så høre på jer, at det er en dårlig idé, og at jeg helst skal have det på gymnasium :) Så derfor. Hvilken studielinje/retning skal jeg tage? Skal jeg tage noget samfundsvidenskabelig, eller ...
