Søgning på: srp engelsk psykologi. Resultater: 19261 til 19280 af 33479
-
Nietzsche videnskabelig? HJÆLP !
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er ved at forberede AT-synopsis og jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan man kan argumentere for, at Nietzsche er et videnskabeligt brud, men jeg SKAL finde ud af, hvordan.. Er der nogle, som har lært eller læst om Nietzsche og har nogle ideer? Svar hurtigst muligt.. ... -
Optimeringsopgave
ForumindlægHej Nogle der kunne hjælpe mig med en optimeringsopgave? En cylinder-formet blikdåse, skal kunne indeholdde 400 ml. Den skal have både bund og låg. a) Opstil et udtryk for blikdåsens rumfang og blikdåsens overflade ud fra højden h og radius r. Er jeg på rette spor: V= pi * r^2 * h 400 = pi * r^2 ... -
Samfundsfaglig og historisk metode fordele og ulemper
ForumindlægHej derude, Jeg sidder indenfor i dette gode vejr og laver AT som jeg skal op i på mandag :-) Jeg er nået til mit metode afsnit, som selvfølgelig er det mest vigtige og prængende indenfor AT. Jeg vil derfor høre om nogle kunne hjælpe mig med fordele og ulemper ved samfundsfag og hist... -
Adgangskvotient 2010 (medicin)
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre jeres bud på, om adgangskvotienten vil stige, falde eller være stabil i år? Nu tænker jeg især på adgangskvotienten for lægevidenskab/medicin. På forhånd tak:) -
Henvisning til psykolog og læreerklæring
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at rykke nogle fag på mit studie, da jeg i en længere periode har været meget nede. Jeg fik sidste år en henvisning til psykolog af lægen. Er sådan en henvisning tilstrækkelig for at kunne få lov til at rykke fagene på studiet, eller skal der en diagnose til? Betyder... -
Armstrækninger
ForumindlægLidt sært spørgsmål jeg lige sad og tænkte over. Er der nogen decideret fordel ved at lave armstrækninger på knoerne? Man ser det tit i hæren og til under forskellige kamport træning. Er der nogen kropslig forskel ved at gøre det sådan, elelr hærdes knoerne bare? -
Andengradsligninger med brøker uden fælles nævner
ForumindlægJeg skal løse ligningen Jeg ved, at for at kunne løse den, må jeg have samme nævner, og det har jeg ikke, så jeg må forlænge dem. Så vidt jeg husker, skal jeg bruge formlen Jeg får bare ikke det rigtige resultat. Anyone? :) -
Sterns teori - analyse
ForumindlægHvordan skal denne case analyseres ud fra Sterns teori. Den 20 måneder gamle Emil, bliver afleveret i børnehaven og siger til sin mor at hun skal gå, eftersom han har fået øje på noget sejt legetøj. Da moderen så begynder at sige farvel, vil Emil alligevel ikke have hun skal gå. Moderen bliver ir... -
At gå om
ForumindlægHvis man går i 3.g., har et snit på fx 9,4 men skal have 9,9 i sin uddannelse.Er det så en mulighed at gå 3.g. om?I så fald, man i 3.g. har fået 11 i standpunkt i et par fag, kan man så ikke allerede afslutte dem nu, og ikke have dem det år man går om, så man selektivt udvælger enkelte fag hvor m... -
teknologieksamen på htx
Forumindlæghvordan foregår en tek eksamen og hvad skal man gøre for at score godt???skal op her den 1. og er lidt nervøs... fik 10 i årskarakter -
Karakter
ForumindlægJeg afslutter nogle fag her til sommer og har lige et par spørsmål med hensyn til karakter.Gymnasie - sproglig linje - har geografi.Skal ikke have geografi til næste år.Jeg skal op til eksamen i år.Hvad vil min årskarakter betyde ?hvad sker der med den ? Kommer den til at tælle ½ på eksamensbevis... -
Hvad søger i?
ForumindlægEr nysgerrig....så vil lige spørge hvad folk derude søger/har søgt? Selv har jeg kun søgt Jura, da jeg er sikke på optagelse. -
Metode
ForumindlægEr der evt. en der kan forklare forskellen på kvalitativ og kvantitativ ? -
svar fra uni før d. 30
Forumindlæghej sp'ere.. ved godt i er piisse nervøse lige nu.. ihvert fald mange af jer.. meeen lad mig komme med et spørgsmål som nogle af jer muligvis kan besvare.. En bekendt's forældre har reklameret med at deres søn er kommet ind på jura i odense. Og han fik brevet d. 19 juli. altså han er ik... -
Gamle skoleting
ForumindlægHej. Jeg er her for 1,5 uge siden starter i STX. Fedt, fedt. Jeg har lige et spørgsmål, det er nok forsent nu men alligevel. Gamle ''stuff'' fra mine folkeskoleår har jeg smidt ud.. dog har jeg beholdt nogle stile, rapporter og noter til de forskellige afgangsprøver.. Ell... -
Optagelse kvote 2
ForumindlægHej jeg studerer ha jur og jeg har fået en utrolig stor interesse for juraen. Det afspejler sig også ganske vis på mine karakter. Desværre er jeg i den situation at mit snit ikke er tilstrækkelig på kvote 1. Min plan er at søge ind næste år, hvis jeg endnu gerne vil studerer jura når jeg har min ... -
Pi er et transcendent tal
ForumindlægPi er et transcendentalt tal. Lindemanns bevis på, at pi er et transcendent tal (et reelt eller komplekst tal, der ikke er rod i noget polynomium) bygger på det, vi diskuterede i Daniel-tråden: ”Hvis I ikke….”: nemlig det faktum at e^i*pi +1 = 0). Kan man ikke bruge følgende ræsonnement som bev... -
Fra ha-jur til jura
ForumindlægJeg er startet på ha-jur, jeg er - skal vi kalde mig - lidt ældre og har derfor forholdsvist travlt i mit forsinkede uddannelsesprojekt, min interesse har altid lagt i juraen men jeg valgte ha-jur for at blive dét hurtigere færdig (3 år for at få min bestalling, følte jeg ikke jeg havde tiden t... -
Kronik - Hvaaaad?!
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en kronik om Morten Sabroe: En luder steg af toget (kap. 6). Jeg har aldrig skrevet en kronik før (og jeg er 2.g'er :( ), så jeg skal lige have nogle ting på det rene. Må man gerne starte kronikken med at skrive et referat af den tekst man skal skrive sin kronik ud fra? ... -
Forbedre sine karakterer?
ForumindlægHej Håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål. Jeg har hørt at hvis man ikke tager sin sidste eksamen (gymnasium) kan man forbedre sit snit ved at tage de fag man har dårlige karakter i på hf og stadig beholde sine gode karakterer, og på denne måde forbedre sit snit. Passer det?
