Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 19341 til 19360 af 114887
-
procenter
ForumindlægHar denne her opgave. Den årlige værdistigning af en byggegrund har i de første tre år af en tiårsperiode været henholdsvis 14%,2% og 10%. Beregn den gennemsnitlige årlige procentvise værdistigning i disse tre år. Dette her jeg regnet til 8,55%. (ved ikke om denne opgave skal bruges) Men så er d... -
Cylinder 2/3 fuld - Hvor højt står vandet?
ForumindlægHej, Jeg har en cylinder på 22,5 m3. Diameter 2,2 og en højde på 6,1 m. Hvis jeg fylder denne med 15 m3 vand. og ligger cylinderen ned. Hvor højt oppe vil vandet stå? Altså i princippet 2/3 af diameteren 2,2 m. Men sådan fungerer det jo ikke, da den vil fylde mere på midten end nede og oppe. -
Eksamner i 3.g
ForumindlægHvor mange eksamner skal man op i når man er i 3.g. Skal man også op i årsprøver? -
alkyner
Forumindlægnogen der kan fortælle forskellen på en primær, sekundær og teriær alkyn? på forhånd tak.:D -
Hjælp.. - Haster!
ForumindlægOpgaven lyder: Angiv ligninger på formen y = ax^2 + bx + c, for de parabler der går gennem : (-1,2), (3,2) og (1,-1) -
ligninger med potens og rødder!
Forumindlægx^(2/3) - 5x^(1/3)+6=0 : Er der nogen der kan få mig igang med opgaven. Skal det blive til 2.gradsligning? eller hvordan gør jeg ? -
En funktion f er givet ved f(x) =x3+4
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x) =x3+4 a) Løs ligningen f(x) = 6 b) Løs ligningen f’(x) = 6 ER der nogen der kan forklare hvordan man løser deT?? -
Methyl isocyanate
ForumindlægHeeej super søde mennesker.. Har brug for jeres hjælp. Jeg er meget i tvivl over hvordan methyl isocyanate bliver fremstillet. Håber virkelig i vil hjælpe. Jeg har prøvet at google det, men forstår det ikke rigtgit. :( På forhånd tak -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægDansk: En latin queen fortæller: ”Da jeg var 13 år, var jeg meget oprørsk. Jeg blev forelsket i en fyr der var latin king. Jeg ville også være en af dem, en latin queen.” ”Hvordan har du kunnet acceptere deres strenge regler? Pigerne må ikke ryge hvis de ikke er fyldt 18 år!”, afbryder veninden h... -
angiv tal som uforkortelig brøk
ForumindlægNår man har tallet 39/26a og skal vise med mellemregninger at man forkorter det hvordan gør man så det? jeg ved at 13 går op i 39 og 26. skal man så skrive det sådan. (39/13)/(26a/13) eller er ejg helt galt på den? Mvh Christian -
Reducer
ForumindlægHey. Hvordan reducerer man dette stykke. Har selv ingen anelse ;) www.shafh.dk/lining04.jpg På forhånd tak ;) -
fremstilling af acetylsalicylsyre
Forumindlægopgaven lyder sådan: overskydende ethansyreanhydrid hydrolyseres ved tilsætning af vand. Anfør reaktionsskemaet for hydrolysen -
Enhedslisten
Forumindlæghey er der ikke lige nogen der gider svare på det her.... Hvem er enhedslistens vigtigste/mest fremtrædende personer? -
hjælp det haster virkeligt meget.
Forumindlæga) - 3x + 2 = 8 b) 5x = 2(x!6) c) 6x + 1 = x ! 2 jeg har lige brug for jeres hjælp.. -
Stamfunktioner
ForumindlægHejsa Jeg har fuldstændig glemt alt det der med stamfunktioner i sommerferien.. Min opgave lyder: En funk. f er givet ved f(x)=6x^2. Bestem forskriften for den stamfunk. til f, hvis graf går gennem punktet P(1,10). -Hvad gør jeg? :) -
integrer
ForumindlægHey folks.... Kan i hjælpe mig med at integrere kvadratroden af 2x-6 tak -
Summen af et kvadrattal og et kubiktal er 100
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en opgave som jeg ikke kan finde ud af, er der nogle der måske kan hjælpe mig? :) Opgaven lyder: Summen af et kvadrattal og et kubiktal er 100 Find tallene På forhånd tak :) -
er det rigtigt? reducering
ForumindlægHeej. Er der ikk en der vil fortælle mig om det jeg hr lavet her er rigtigt? :S jeg er meget usikker.:S Opgaven siger reducer: (2a+3b)^2 - 3b(4a+2b) - (2a+b)(2a-b) = MIT FORSLAG: (2a+3b)^2 - 3b(4a+2b) - (2a+b)(2a-b) = (2a+3b)(2a+3b) - (12ab + 6b^2) - (4a^2 - b^2) 4a^2 + 12ab + 9b^2 - 12b - 6... -
længde af fedtsyrers carbonkæder
ForumindlægHej Nogen som kan forklare hvordan man finder den gennemsnitlige længde af fedtsyrers carbonkæder når man har forsæbningstallet og molar masse? -
online regnemaskine
Forumindlæghejsa kender i et sted hvor der er en online regnemaskine man kan lave brøker ligninger osv på ?
