Søgning på: matematik b eksamen 2017. Resultater: 19361 til 19380 af 129394
-
Reklamer eksempler til eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i reklamer. Nogen der har gode reklamer til analyse? (det skal ikke være noget engelsk) Det må være trykt og levende MANGE TAK -
Eksamen 2022 - STX!!!!!!!!
ForumindlægHejsa :) Jeg går i 3.g og bliver student lige om hjørnet. Hvordan kommer ens eksamensbevis til at se ud her i 2022 med de nye eksamensregler. Jeg har eksempelvis mat A, og skulle havde været op til mat A skriftligt. Kommer de skriftlige eksamener man skulle havde været oppe til, kommer det til a... -
DRIVHUSEFFEKT NV-EKSAMEN
ForumindlægHej Jeg skal kunne forklare en del om drivhuseffekten, men jeg forstår ikke i hvilken sammenhæng ozonlaget har til drivhusgasser/gennemtrængning ud til verdensrummet. Nogle der kan besvare dette spørgsmål, da min lærer på STX ikke er den bedste til at forklare. På forhånd tak. -
Nv eksamen spørgsmål
ForumindlægHvordan indblander man fysik i drivhuseffekten -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet: ''At træffe et valg'' og har ingen ide om, hvilken tekst jeg skal bruge. I vores pensum kan jeg perspektivere til “Placebo”, kortfilm “Alt er tilladt”, novelle “Drengen på knallerten”, podcast “To veje&r... -
Velfærdsstaten samfundsfags eksamen
ForumindlægJeg har om statens rolle i er forskellige velfærdsmodeller og jeg skal finde kilder der viser dette. Jeg har prøvet flere forskellige ting men kan ikke finde nogen eksempler -
Produkt til eksamen i samfundsfag
ForumindlægHvad kunne være et godt og kreativt produkt til emnet Politisk magt og styreformer? -
hjæpl til matematik opgave.
ForumindlægJeg fatter ingenting af denne opgave...hvor skal man starte og slutte, og håber i kan hjælpe mig. en fra min klasse har sagt det er et polygonområde, men kan ikke rigtig få det til at passe. håber i kan hjælpe.En mindre virksomhed sælger slikposer med en blanding af bolscher og vingummi. poserne ... -
En Funktions undersøgelse - Matematik
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan hjælpe mig med de her 2 opgaver ? - tak på forhånd -
hjælp til matematik: bestemmelse af ligning for en tangent
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave. Jeg har selv prøvet at lave lidt på den, men kan ikke rigitg komme videre, og ved ikke engang om jeg har lavet det rigtig. Opgave 7 En funktion f er givet ved f(x)=x*e^(2x) a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punkt... -
Mars og matematik 1.G
ForumindlægPå Mars bliver Marsbilen fjernstyret fra Jorden. Hvilken hastighed må man kører med hvis man på Jorden skulle bremse ved udsigten af en afgrund 5 meter fremme? -
Matematik HJælp mig er GÅet i Stå
ForumindlægJeg er kørt lidt fast, nogen der er frisk på at hjælpe? en cirkel c har ligningen x^2+y^2-4x+2y=2. bestem en ligning for den cirkel, der er koncentrisk med c (dvs. har samme centrum som c), og som går igennem (6,4) X^2+y^2-4x+2y=2 (x-2)^2+((y-1)^2=2+2^2+1^2 (x-2)^2+(y+1)^2=7 Er det rigtigt&hel... -
Hjælp, nem matematik opg.
ForumindlægHej jeg har brug for jeres hjælp til disse vedhæftet opgaver. Hvordan skal jeg regne procenterne ud af de to partier? gerne også forklaringer på de næste men helst den 1. opg. i første omgang -
hjælp til matematik, skal aflevers i morgen :)
ForumindlægHej alle sammen ¨Jeg sidder med en opg, håber i vil hjælpe mig. På en time pumper nogle elever 3 m3 vand op med pumpen. Hvor mange om drejninger har de gennemsnitlig foretaget i minuttet???? -
Matematik forkorte brøk
ForumindlægHeej Jeg skal faktoriserer og forkorte brøken : x2 - 9x + 20 x2-x-12 Men jeg kan ikke finde ud af at forkorte den . Jeg er i tvivl om hvilken kvadratsætning jeg skal bruge. Er der nogle, som vil hjælpe mig ? -
Kranen samson - Matematik projekt
ForumindlægHej jeg har svært ved disse to opgaver og ved ikke hvad jeg skal bruge til at regne dem. c) Bestem vinklen ?? for maksimal og minimal løfteposition. (tænkte man kunne bruge sinus relationen her) d) Linjestykket er kablet, der hæver og sænker kranen. Beskriv med en formel ammenhængen mellem kab... -
Hjælppp Bio eksamen DNA
ForumindlægHej ... Jeg skal op til biologi eksamen og har lige trukket min emne op og GÆT hvad! Det er den væreste emne jeg har trukket DNA Jeg håber der er en som kan hjælpe for er helt LOST. Hvordan skal jeg skal tage fat i det her.. Det er 3 spørgsmål som jeg skal har besvaret. 1. Gøre rede for DNAs o... -
Fysik - metode eksamen
ForumindlægHej allesammen (; jeg sidder og får styr på det sidste inden min AT-eksamen. Jeg er dog blevet i tvivl om mine fysikmetoder. Jeg skriver om flyvemaskinen om opdrift (aerodynamik), forsøg med indfladsvinkel og eksplosionsmotoren. Jeg har opstillet et forsøg ellers er resten noget jeg har læst mig ... -
Fysik Eksamen 1.g
ForumindlægHej Jeg har trukket disse spørgsmål til 24 timers eksamen Gør rede for begreberne smeltevarme og fordampningsvarme. Redegør for natur- og hverdagsfænomener, hvor ovenstående begreber spiller en afgørende rolle. Stikord: (E,T)-diagram, energiomdannelser, energiforbrug, tilstandsformer, f... -
Hjælp til 9. klasses eksamen - fysik
ForumindlægHej alle. Jeg skal til eksamen d. 1. juni i fysik, og er lige nu lidt på bar bund. Dog har jeg udarbejdet et par dispositioner, men jeg er ikke en ørn til fysik, så jeg ville høre, om I har nogle ting man kan snakke om og/eller vigtige forsøg til følgende emner: - magnetisme - induktion - tran...
