Søgning på: Andet. Resultater: 19381 til 19400 af 91205
-
Hjælp det haster!! Grænseværdi og kontinutitet
ForumindlægHey ;D er der nogen der kan fortælle kort hvad grænseværdi og kontinuitet er?? det er meget vigtigt Tak -
Hjælp til ligning med to ubekendte
ForumindlægHej er der nogen der kan udregne denne her ligning ? Jeg har prøvet mange gange men får ikke det rigtige svar når jeg sætter talene ind. -2y+6x-10=0 og ligning nr. to 7x-y+8=0 -
Flere reaktioner
ForumindlægOg hvad er transimination og aziridination Vil også meget gerne høre om de evt. har nogle danske navne...? -
Er dette en metafor???
ForumindlægEr dette en metafor??? "Når man sover der, kan man hele natten høre bølgerne som en sydende radio uden signal." Håber i kan hjælpe. -
Ligning
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at løse denne ligning?: 5-2(x+7)=3(x-4) -
pendul
Forumindlæghvorfor er at en eksponentielt sammenhæng kun kan bruges sådan cirka og ikke præcis om den dæmpede amplitude i forhold til tiden? Hvor passer den ikk fuldstændig? -
Respons på abstract - på DANSK!
ForumindlægJeg har skrevet et abstract, indtil videre kun på dansk. Ville være rart hvis nogle ville give lidt respons. Jeg er i tvivl om resultater og konklusion halter lidt? eller om det er fint nok. Abstract: Opgaven undersøger den græske matematiks udvikling helt tilbage til oldtidens Grækenland og fre... -
case opg
ForumindlægHvad er forskellen på konto 5200 afskrivninger på inbentar og konto 11131 akkumulerede afskrivninger på inventar??? JEG FORSTÅR SLET IKKE DET HER, ER DER EN DER ER RIGTIG GOD TIL ERHVERVSØKONOMI? -
Oliebad vs. vandbad
ForumindlægHvorfor kan et oliebad være mere fordelagtigt i forhold til et vandbad? Temperaturen i mit forsøg skal holdes på 80 grader -
eksamen i samfundsfag på c-niveau
ForumindlægHej er der nogle der ved hvordan sådan nogle samfundsfags eksamens spørgesmål på c niveau er/,formuleret?. har hørt at det er læreren der laver dem jeg ville gerne se nogle eksempler på hvordan de er hvis nogle herinde evt. har deres/tidligerer eksamens spørgesmål så skriv gerne evt nogle s... -
samme rette linje
ForumindlægHvordan undersøger man, om parameterfremstillinger fremstiller samme rette linje? Har eks. x=1+t(-1). y=2+t2. z=0+t3 og x=-1+t2. y=6+t(-4). z=6+t(-6) -
3 sætninger.
ForumindlægDer er tre sætninger her, jeg ikke kan finde hverken hoved eller hale i. En der vil hjælpe? 2) Den artikel, du lige har læst, fandt jeg i går i avisen. 7) I den artikel, du lige har læst, kritiserer man regeringens planer. 9) Georg er et menneske, der er meget venligt, og som alle godt kan lide. -
noget med en trekant..
ForumindlægHej. Er der nogen som lige vil hjælpe mig? En trekant har sidelængderne 1,x og y. Det oplyses, at trekantens omkreds er 10, og at x > y. a) Bestem x, når det oplyses, at trekanten er retvinklet. Hmm.. Altså hvis x > y og det oplyses at trekanten er retvinklet, så må y være den modståend... -
kan man tage til Copenhagen Business School hvis man har fransk på c niveau
ForumindlægJeg vil gerne i cbs når jeg er færdig med gymnasiet, men problemet er at, der i deres hjemmeside står nogle adgangskrav, som fransk a eller b skal man have hvis man vil ind(man kan også have andre sprog som Spansk a eller tysk a eller b, men i midt tilfælde er det fransk c). Så det jeg gerne vil ... -
udregning- bøvl med lommeregner
Forumindlæghej jeg skal finde en tangent hvor jeg har fået oplyst at punktet P(-2,0) er oplyst. Det er X0 jeg skal finde i tangentligningen da -2 er x. min lærer har endda hjulpet med det jeg vil regne ud men kan ikke få lommeregneren til at give mig svaret!? det jeg skal regne ud: y=f'(x0)(-2-X0)+... -
Ligning
ForumindlægJeg prøver lige engang til! Bestem løsningen til ligningssystemet 3x+4y=10 4x-3y=5 kan man evt bruge solve? -
Pensum
ForumindlægHej venner... Kan jeg bede jer om, hvis I har haft biologi, at lave en oversigt over, hvilke fagområder/emner, man møder, når man har Bio på B. Jeg skal op i 3.g, hvor jeg både har Bio på C og B, hvilket vil sige 2 års pensum på 1 skoleår, er det muligt? Hilsen jeres ven -
SRP - Hjææælp! :'(
ForumindlægHej folkens, er der nogen der ved om en kædereaktion er det sammen som en henfaldskæde? håber virkelig der er en der godt vil give en hjælpende hånd til et ja/ nej spørgsmål ! Det er i sammenhæng med radioaktivitet. -
Base styrke
ForumindlægJeg skal opstille følgende baser efter styrke: CH3CH2OH, ClCH2COONa, CH3COONa, CH3NH2, NaOH Jeg har foreslået følgende: CH3CH2OH < CH3COONa < ClCH2COONa < CH3NH2 < NaOH Men i facit står der at CH3COONa er en stærkere base end ClCH2COONa og det forstår jeg ikke. Håber, at der er n... -
Alkoholers opløselighed i vand
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke helt kan finde var på. Det omhandler alkoholers opløselighed i vand. Jeg er bekendt med reglen af der skal 3-4 hydrofobe grupper til at ophæve 1 hydrofil. I et forsøg med vand og pentan-1-ol, lagde vi dog mærke til at der var opløst mere vand end alkohol. ...
