Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 19381 til 19400 af 48964
-
Hvilken prøveform?
ForumindlægJeg har brugt meget af denne morgen på at diskutere med nogle venner, hvilke form for test/prøver, der er bedst.Der er IKKE tale om afsluttende eksamener eller årsprøver...Her er nogle af de muligheder vi diskuterede:1) Uforberedt prøve u. noter2) Uforberdt prøve m. noter3) Forberedt prøve u. not... -
Odontologi-studerende på uni (førsteårsprøven)
ForumindlægHej! Jeg er en odontologi studerenede på 2.semester der skal op til eksamen i "Medicinsk celle-vævsbiologi og excitable celler" og regner med at jeg dumper den, da jeg ikke har været med fra starten af semesteret pga personlige forhold. Derfor vil jeg gerne søge om dispensation, så je... -
ny karatter omregning??
Forumindlæghej, håber nogle kan svare mig på følgende. Jeg læste følgende på hjemmesiden : http://www.aalborg.dk/Dansk/Living/?ctrl=424&data=103%2C2277117%2C531&count=1 "Bonus til de hurtige Fra politisk side vil man gerne have studenter hurtigere i gang med en uddannelse. Derfor besluttede man sid... -
Engelsk Passiv
ForumindlægHej, er bare helt væk. Jeg skal oversætte dette stykke til engelsk og lave det til passiv? Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal begynde og hvordan man gør. "Urolighederne i Nordirland, som af mange karakteriseres som borgerkrig, kan kun forstås, hvis man kender noget til Irlands historie. I de... -
Første eller andenhåndskilde?
ForumindlægHej allesammen, jeg har et spørgsmål omkring førstehånd og andenhåndskilde. Jeg skal op i AT imorgen og har fagene Historie og Samfundsfag. Jeg tager udgangspunkt denne her kilde, som er en dokumentar "a cry from the grave". I dokumentaren kan man se og høre serbiske general tale. Den... -
Bøger på Gymnasiet
ForumindlægHej, jeg ville gerne høre om nogle af jer ved, hvilke bøger der benyttes til følgende fag på gymnasiet (stx): Dansk A Historie A Religion C Erhvervsøkonomi C Oldtidskundskab C Jeg ved godt, at det varierer fra gymnasie til gymnasie, men jeg håber på at læse lidt op i sommerferien så... -
Hvilket gymnasium
ForumindlægJeg går snart i niende klasse, og er begyndt at tænke lidt på hvad for et gymnasielinje jeg gerne ville på. Jeg ville gerne have noget inden for psykologi. Hvor man skal have dansk A engelsk B matematik B og et af følgende historie b idehistorie b samfundsfag b samtidshistorie b. Men ved ikke hel... -
Er der virkelige ingen der kan hjælpe mig??? Kemi B eller A, eller nogle gode noge fra C.?
ForumindlægDER MÅ DA VÆRE NOGEN SOM KAN HJÆLPE BARE EN SMULE! Er der ikke nogen af jer som selv skal op i kemi, som måske har været oppe før og lige ved hvordan man skal kunne kringle det???? Jeg vil virkelig sætte pris på noget hjælp! nogle tips til mundtlig kemi eksamen på c-niveau- Jeg skal snart op i ... -
Klage over skriftlig karakter i biologi? - Kan du læse min eksamensopgave igennem?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har som alle andre lige fået offentliggjort mine skriftlige karakterer igår. Jeg blev meget overrasket, da jeg så min karakter for skriftlig biologi. Jeg har igennem 3 år på gym fået 12 i biologi skriftlig på både 1. standpunkt, 2. standpunkt og årskarakter (nogle af opgavern... -
Antal point (uni)
ForumindlægVar til eksame og har prøvet at tælle min point sammen. Jeg har dog ikke svaret så godt på noget og er i tvivl om hvad en censor vil give. Det er disse jeg er i tvivl om: M=||> Højreside > For en bestemt værdi af a giver Maple: > LinearSolve(M) Bestem den værdi af a som svarer til o... -
Beregne hovedstol og kassekredit - budget (haster)
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede mig til min eksamen i morgen, men er stødt på nogle problemer i en gammel eksamensopgave, jeg har forsøgt at løse. Det drejer sig om en opgave, hvor man skal lave et budget for de kommende 3 år. Man skal udregne restgælden på to banklån for at kunne opskrive bal... -
Gode links til matematik
ForumindlægGratis program, som kan tegne matematiske grafer i et koordinatsystem. Online formelsamling hvor de vigtigste formler og sætninger er samlet. Program til at tegne grafer i et koordinatsystem Geometri-program, læs mere om programmet her https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=71... -
Forbedre sig ved alle fag?
ForumindlægJeg vil gerne høre om i har nogle tips og tricks eller råde om gode karakter i alle fage. Jeg har spurgt og spurgt til læreren, forældre, venner, søskende og nu til jer om hvordan jeg kan forbedre mig til alle fagerne. Jeg har virkelig en dårlig gennemsnit ... og ville meget gå op til 7 gennem... -
Formidling
ForumindlægJeg skrev for et par dage siden en aflevering i matematik. Jeg fik det tilbage, hvor jeg fik en kommentar om at jeg skulle arbejde med min formidling. Jeg synes dog selv at jeg brugte meget tid på at forklare det, men alligevel, atter igen, får jeg den kommentar. Jeg har prøvet at svare på min ... -
Medicin
ForumindlægHvor mange herinde har tænkt sig at læse medicin? Just a thought.. Maria -
Lidt om "præmedicin" GSK kursus
ForumindlægGSK Præmedicin Gentofte HF En lille information om præmedicin for kommende elever. Jeg gennemførte Præmedicin kurset på Gentofte HF i skoleåret 11/12, og før første skoledag ønskede jeg, at nogen tidligere elever havde skrevet lidt om hvad, jeg kunne forvente af kurset. Desværre fandt jeg in... -
rettelse
Forumindlægen der vil rette min stil... Generelt fokuserer den litterære minimalisme på menneskelige hverdagserfaringer. De store politiske og sociale spørgsmål spiller næsten ingen rolle, det er de normale begivenheder, der tages op. Den minimalistiske novelle begynder ofte uafklaret, ingen sammenhæng, i... -
HVORFOR LIGE MIG?
ForumindlægJa nu sidder jeg så her igen, grædefærdig over mit lorte 6-tal i spansk. mine eksamenskarakterer ser foreløbig således ud: 6,6,6,6,5,7,8... FLOT hva? det der er så mega fedt er så bare at jeg er så dårlig til at gå til eksamen. Jeg går altid kold, derefter låner min bedste veninde mine notater og... -
Årsprøver i afsluttende fag?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om årsprøver... Jeg går i 1.g, og har fået at vide jeg skal til eksamen i matematik og derudover op i to årsprøver. Har ikke fået at vide hvilke fag det er i, og har ikke kunne finde ud af, om jeg kan risikere at komme til årsprøver i fag jeg afslutter i år, umiddelbart ville ... -
Hvilke karakterer tæller
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er tvivl om hvilke karakterer der tæller o gennemsnittet. Fx har jeg matematik på b niveau og jeg går i 1.g. Hvis det er jeg ikke trækker det til sommer når jeg skal til eksame, tæller min årskarakter så...
