Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 19381 til 19400 af 169995
-
Supplering?
ForumindlægHvad er supplering? -
Læge - supplering på alle fag HF?
ForumindlægAt læse til medicin på århus universitet kæver følgende fag : dansk A engelsk B matematik A enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A (ug.dk) Men da jeg på nuværende tidspunkt ikke har nogen af fagene på højt nok niveau fordi jeg er gået i en helt anden retning, har jeg så mulig... -
Rumfærge - Problemer med stedfunktion
ForumindlægJeg har et problem med opgave b "hvor højt er rumfærgen nået op efter 30 sekunder" og eftersom det er en del ligninger og udregninger vedhæfter jeg bare opgaven. Jeg håber jeg er gået den rigtige retning i forhold til korrekt løsning til opgaven og der hvor jeg tror jeg har begået fejl ... -
For sjov Gymnasie prøve
ForumindlægHej. Så min lærer har sagt vi skal have en prøve som dem på gym hvor de skal læse og skrive i 5 timer. Dansk skriftlig eksamen hedder den tror jeg. Nogen der kan fortælle hvad den går ud på? Og hvilke tips og tricks har i til dette? -
Reform <> før reform
ForumindlægEr der nogen der kan af- eller bekræfte, at man i matematik lærer mere, hvis man hører til den gamle ordning og går på matematik linje, end hvis man har valgt en studieretning med mat A/B, efter et år (1g)?Sidste år brugte vi Gymnasiematematik B1 (i år: B2), men i dag kiggede i en anden bog, jeg ... -
gennemsnit
ForumindlægHej, Jeg vil lige høre om hvor meget man skal tage i hver fag for at få et gennemsnit til 9,2 eller 9,4. Jeg går på HF nu, men tænker på hvis jeg tager 2 fag på b niveaue og en på A. Kan du så hjælpe mig med gennemsnit. Der er så noget andet på HF at alle fag vægter nogle fx kulturfags pakker væg... -
Hjælp!
ForumindlægJeg har lige fået de sidste standpunktskarakter på vores skole som svare til en gennemsnit på 2.07 og jeg er ved at afslutte 3.g. Hvad krav stiller det at bestå? Nu er det os sådan at jeg ik består min mat A fag da jeg både får 00 i mundtl. og skriftl. Det er vel ik alle videregående uddannel... -
Økonomiopgave i samfundsfag C 2011
ForumindlægHej vi har fået en opgave i økonomi politik, og den første spørgsmål skal besvares fra internettet af, men jeg kan ikke rigtig forstå det der står på nettet, jeg ved at der er en del rigtig info på nettet , men jeg kan ikke se det rigtige i det. spørgsmål 1 lyder sådan: Økonomisk politik. a) Rede... -
ordbog
ForumindlægHej, jeg skal til fransk eksamen på ondag og kunne virkelig godt bruge en elekronisk fransk-dansk ordbog, nogen der har et link`??? -
Procenter og renter
ForumindlægHeysa folkens. Jeg er bare en MEGA dør til matematik så håber i kan hjælpe en mand i nød. Jeg skal til eksamen i matematik på c niveau. Her er spørgsmålet jeg bare fatter nada af. Emnet er procent og rentesregning. Gør rede for begrebet fremskrivningsfaktor og udled formlerne for kapitalfremskr... -
Singularity og andre...
Forumindlæghey Singularity og andre potentielle hjælpere...nu ved jeg godt, at jeg måske forlanger for meget...men er det muligt for en af jer, at gennemgå opgave 3 i nedenstående sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/erhverv/eksamen/eksamensopgaver/matamaj04.pdf?menuid=151055jeg har nemlig svært ved sandsynligheds... -
Bestem koordinatsæt - vektor i rum
ForumindlægHej... Nogen som kan hjælpe mig med opgave 6 a i denne opgave http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/ma/STX061-MAA2%20V_vejl2.pdf -
3.gradspolynomier
ForumindlægJeg skal op til matematik A mundtlig eksamen, og et af spørgsmålene er: Redegør for løsning af polynomier af grad større end to. JHvordan løser man 3.gradspolynomier? -
Hvad er AT egentlig for noget?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg tænkte bare på, om nogle der kunne forklare mig hvad Almen Studieforberedelse egentlig er? Jeg har nogle konkrete spørgsmål: Får man to fag og skal man så selv vælge et emne, eller får man et emne, og skal man så selv vælge to fag? Skal man til eksamen i det i 1.g? Er ... -
Cand. Polit
ForumindlægJeg går i 3.G og har studieretningen mat A, biotek A og fysik B. Jeg er begyndt at overveje, hvad jeg vil læse når jeg er engang er færdig og især cand. polit studiet på KU tiltaler mig aldeles. Jeg er glad for matematik, men har mistet interessen for biotek; biologi og kemi. Derudover har aktier... -
eksponentials funktion injektiv
ForumindlægHej.. sidder og forbereder mig lidt til den mundtlig eksamen som jeg har om nogle dage.. og bliver lidt i tvivl om det er ln(x) eller Log_a(x) der er den injektive funktion til a^x i min læres bevis skriver han det er er ln(x) men ifølge bogen er det log_a(x) så hvad er det ? :P rimelig vigtig... -
(Tvivl omkring konstant N0) Børn ADHD
ForumindlægAf tabellen fremgår, hvor mange børn der efter 1997 er blevet behandlet for ADHD blablabla a) Benyt tabellens data til at bestemme tallene N0 og a ( N(t) = N0· at ) Jeg har her gået på CAS, indskrevet skemaet, taget eksponentiel regression (da N(t) er eksponentiel), og fået N(t... -
Aftagende eksponentiel udvikling + procenter
ForumindlægOpgave 4.020 fra Eksamensopgaver i matematik, b-niveauHar siddet med denne opgave i flere timer nu, men kan simpel hen ikke løse den. Den lyder således (lidt lang intro):I august 1983 udsendte Civilforsvarsstyrelsen et hæfte med titlen "om at overleve". Figuren nedenfor(skriver tallene ... -
Et lille tip til gymnasiestuderende
ForumindlægHej alle. Jeg faldt over hjemmesiden www.eksamensklar.nu og tænkte, at jeg lige ville dele den med Jer andre derude. De laver korte eksamensforberedende kurser i matematik umiddelbart inden eksamen. På kurset vil man ifølge hjemmesiden få opdateret og pudset sine teoretiske kvalifikationer af og ... -
Eksamenernes offentliggørelse
ForumindlægNåååår.. hvordan gik det? Som forventet eller af H-til :p ?
