Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19381 til 19400 af 36005
-
generelt for parabler
ForumindlægHejsa.Da jeg snart skal til terminsprøve ville jeg høre om, der er nogen der har en generel metode til at gribe en opgave, hvor man skal finde parablens ligning an?Håber nogen vil hjælpe :) -
Lommeregner hjælp..
ForumindlægEr ved at lave en opgave. Det er om ligefrem proportionalitet.. nå men skal til at taste a=5-5 √(3 /7) ind i lommeregneren.. Men jeg kan ikke finde ud af det :s -
Ækvivalente mængder
Forumindlæg"Hvis reaktanterne til en reaktion er blandet i forhold der stemmer overens med det afstemte reaktionsskema siges de at være tilstede i ækvivalente mængder." Hvad menes der med dette? Nu har jeg søgt på google og kigget i min kemibog, men har endnu ikke fundet ud af hvad der menes med a... -
Anvendelse af stamfunktion.
ForumindlægHej. Jeg har en fremlæggelse imorgen om stamfunktioner og vil lige være sikker på jeg siger det rigtige. Satmfunktioner bruges til at finde enten: 1) Arealer 2) Hastigheder (når vi kender accelerationen) Har jeg ret?? - Er der mere?? Håber der er en der hurtigt kan svare mig for så på forhånd t... -
Hvilken økonomisk politik bør vi føre i Danmark?
ForumindlægHvilken økonomisk politik vil det være fornuftigt for Danmark at føre i dag? Jeg vil selv byde på ekspansiv finanspolitik, men er meget langt fra at være sikker - har nogle et bedre bud? -
Spansk
ForumindlægHvad er forskellen mellem son las tres y media og a las tres y media? -
Blå bog
ForumindlægHej alle.Nogle der har et forslag til hvordan ens blå bog forside kunne se ud ?Måske er der en af jer, som kan designe noget ?Jeg vil rigtig gerne høre fra jer.Måske også noget I syntes der bare skal i en blå bog. Nogle forslag? -
integraler
Forumindlæget lille hurtigt spørgsmål: Hvis man har tre grafer hvor det ene er for f(x). Hvordan kan man da se hvilken af de to andre grafer der er stamfunktionen for f(x)??på forhånd tak -
kan nogen hjælpe med forslag til noveller med næstekærlighed som tema?
Forumindlæghej :) Jeg skal op i synopsis til eksamen og har trukket novelle om næstekærlighed som fordybelsesområde, men jeg har svært ved at finde en rigtig god tekst. Hvis du har et forslag til mig, så ville jeg blive rigtig glad:) (prøvenivuaet er 10. kl. ) -
eksponentielt funktion..
ForumindlægOm en eksponentielt aftagende funktion f oplyses, at g(0)=5 , og at vækstraten er -30%... hvad bliver forskriften? Jeg skal opskrive et udtryk der viser at jeg kender sammenhængen mellem vækstraten og fremskrivningfaktoren.. bliver forskriften så g(x)= b* 0,70^..? nogen der er sød og hjælpe? ... -
spørgsmål kemi
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med nogle af disse spørgsmål.1) Hvordan vil atomer af følgende grundstoffer nå stabil elektronstruktur.hydrogen: afgive/modtage 1 elektronoxygen: optage 2 elektronernatrium: afgive 1 elektronkalium: afgive 1 elektroncarbon: afgive/optage 4 elektrone... -
Differentialkvotient
ForumindlægHej, er der nogen, som kan forklare mig trinvist, hvordan jeg skal løse denne opgave? Bestem en ligning for den tangent til grafen for f(x)=x1/2, der har hældningskoefficienten 2. På forhånd tak :) -
Hjælp?
ForumindlægHej... Jeg skal op til Matematik eksamen på mandag.. Jeg har svært ved at faktorisere og kan ikk forstå det. Forstår heller ikk rødder?.. Altså bare hva det betyder og hvordan man finder det. Jeg har ikke nogen eksempler på det.. Håber der er nogen der kan hjælpe… Fik at vide at rødder er ... -
Problem med TI89 lommeregner
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe med Ti 89 lommeregneren. Hver gang jeg integrerer, differentiere eller solve på min TI89 lommeregneren, får jeg ikke det korekte svarer eksempler når man integrere: ∫ ( 2x + 1 )dx = {240 462} når man differentiere d(x^2 + 3x +4, x) = {-29... -
elektrostatisk energi
ForumindlægHej !Er der nogen der kort vil definere elektrostatisk energi?Jeg sidder og læser noget som jeg ikke helt forstår .. Jeg har søgt lidt rundt omkring på nettet men det lykkes mig ikke rigtigt at finde noget ! -
andengradspolynomier og ensvinklede trekanter
Forumindlæghey, jeg er normalt top elev i matematik men jeg har et problem med følgende spørgsmål. jeg ved ikke om der er nogen som kan hjælpe mig med det.jeg har ikke et billede af det men hvis der er noget som har opgave bogen til matematik bogen MAT 1 skrevet af jens carstensen og jesper frandsenså er de... -
Fransk
Forumindlæghej folkens.. jeg har problemer med min fransk aflevering.. Hvis i kan se mine fejl ville i så ikke være søde at rette dem til mig. På forhånd tak. -
potens..?????
Forumindlæghej :) jeg er i gang med en emneopgave om potensfunktioner. Et af de spørgsmål jeg ikke helt kan finde ud af er: Hvilken betydning har b for grafens udseende og placering i et almindeligt koordinatsystem? håber at i kan hjælpe mig :) -
E_mek Rapport
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om omsætningen af mekanisk energi forsøgsbeskrivelse:Vi startede med at udvælge det idielle køretøj, med best aeodynamisk udformning og en god vægt. Vi vejede herefter bilen, og satte banen op, så bilen kunne køre ned ad bakken. Så målte vi højden lodret fra ... -
maj 03
Forumindlæghey... nogen der kan hjælpe mig med opg. 2e i maj 03:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-1.pdfog er det rigtigt at man skal bruge den gaskonstant som er 0,0821 l*bar/(k*mol) i opg d??
