Søgning på: idræt c. Resultater: 19401 til 19420 af 60600
-
Fotoner i impuls
ForumindlægJeg har fået oplyst én lasers energo og dens bølgelængde: Kan jeg få et hint til, hvordan jeg udregner, hvor mange fotoner der er i et af pulserne? -
syre eller base?
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser lidt op til eksamen, men har fundet ud af at jeg ikke rigtig kan hitte ud af hvordan man finder ud af om et stof er en syre eller en base. Fx sidder jeg med en opgave, hvor der bliver spurgt: 600 ml 0,0200M Ca(OH)2 hældes i et bærgerglas, beregn pH i opløsningen. Efte... -
polynomier og differentialregning
Forumindlæghvordan kan man skrive hvad sammenhængen er mellem monotoniforholdene for andengrafpolynomier f(x) og fortegnet for f'(x) håber der nogen der kan finde ud af det tak på forhånd -
nulpunkter, rødder
ForumindlægHej er nulpunkter, rødder og skæring med x-aksen ikke det samme -
Hvordan bliver man rask?
ForumindlægHej jeg sidder her og er rigtig syg! Mangler nogle tips til hvordan man kan blive rask i en fart! Da jeg skal fremlægge. Jeg har hørt at cola skulle være godt, men er usikker. Skriv gerne hvis du har noget!:) -
regression
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælp med denne opgave? har vedhæftet den -
JÆLP!!
Forumindlæghej der nogen der har lavet en formal billedanalyse før,som kan hjælpe mig lidt?? har rimelig svært ved det.. -
religion - eksamensoplæg
Forumindlægjeg sidder og forbereder religion mundtlig eksamen, men ved ikke hvordan spørgsmålene kan lyde. så jeg ville høre om der er nogle der evt har et eksamenoplæg de kan ligge ind eller om der er nogle der ved hvordan sådan et forlyder. på forhånd tak. -
Eddike!!
ForumindlægHvordan finde jeg den molare masse (g/mol) af 1 liter eddike? -
specifik varmekapacitet
ForumindlægHJÆLP!!! -
Markedskommunikation??
ForumindlægJeg skal op i Mundtlig markedskommunikation her på mandag d. 2/6, er der nogen der har nogle gode råd til denne her eksamen, det er sådan at eksamen foregå på den måde at man trækker en tekst inden for et emne. og så fremlægger man vel? Vores lærer har ikke kommet med en spørgetime, så panikker l... -
andengradspolynomier
ForumindlægJeg skal op til eksamen i mat A-niveau og har fået udleveret nogle udkast til hvordan emnerne kan se ud.. Et emne er andengradspolynomier, hvor der står at jeg bla. kan komme ind på, regression, tangent og differentation af x^2. Forstår ikke rigtigt hvad min lærer mener med regression? Hvad vi... -
EKSAMEN
ForumindlægSkal til eksamen imorgen, tænkte om der er nogle der har været til samfundsags eksamen og ville fortælle hvordan den forløber altså hvilke spørgsmål de kan finde på at stille ? :-) -
Mundtlig kristendom
ForumindlægHejsa :) Jeg skal til mundtlig kristendom på mandag, og nu sidder jeg og vil gerne forberede mig... Jeg ved hvilke tekster der bliver opgivet, men er der mere som jeg kan gøre? Er det de tekster man har læst i løbet af årene, som man kommer op i, eller er det nogle man ikke kender? Og hvad skal m... -
Hjælp med grammatik opgave
ForumindlægHar problemer med at finde frem til de forskellige korrekte teminologiske begreber her. -
Toppunkt
ForumindlægNogen som kan bevise formlen for toppunkt? -b/2a ? med forklaringer? :/ -
Finde længden af et parabel.
ForumindlægJeg har punkter 120 (b) og 75 (a) og jeg har funktionen f(x)= -0,0148x^2+2,888x+-103.333 er der nogen der vil hjælpe eller integrere dette for mig via formelen der findes i svar nummer 4 i dette link? http://studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=537161&reply=8#8 det er ikke fordi jeg er d... -
substitutionsprodukt
ForumindlægHvklket substitutionsprodukt får jeg ved at tilføje ch3o- til trans-1-chloro-methylcyclohexan?? -
Lønfordeling og personale styring - Hjælp
ForumindlægErhversøkonomi Case opg. 5 / 13. JUNI 2008 TDC har ansat peter som elev i regnskabsafdelingen. Du er blevet udpeget som ansvarlig for hans oplæring. I dag skal han lære om lønfordeling og personalystyring. 5.1 Bøgfør nedenstående bilag i konto skitser. Skitserne med posteringer skal anvendes t... -
Spørgsmål mht. eksamen
ForumindlægHej alle, jeg er lidt forvirret mht mit mundtlige mat eksamen. Når man skal op og forklare ved tavlen skal man så komme med eksempler for f.eks. potensfunktioner eller skal man bare forklare det overordnede uden tal eksempler?? Fie :)
