Søgning på: matematik c hf noter. Resultater: 19441 til 19460 af 98817
-
Ledvis integration
ForumindlægHejsa.Hvis jeg vil argumentere for, at jeg kan integrere en uendelig sum (givet ved f : C -> C, hvor C er de komplekse tals legeme, der er lig summen af en potensrække, hvis konvergensradius jeg har bestemt) ledvist, er det så okay at argumentere med, at konvergensradius for potensrækken er in... -
Bestemmelse af koncentration.
ForumindlægBrug syre-basetitrering til at bestemme koncentrationen af ethansyre i husholdningseddike. Sammenlign med oplysningerne på flasken. Jeg har bestemt koncentrationen af ethansyre til 0.86 M. På flasken står der 4.8 % ... Hvordan kan jeg sammenligne 0.86 M med 4.8 %? Det er meget forvirren... -
Kuglestøder - Parabler
ForumindlægHej alle Jeg sidder og kæmper med en opgave, som ikke ligefrem er så nem for mig, derfor vil jeg høre om I kunne hjælpe mig. OPGAVEN ER VEDHÆFTET Jeg har brug for hjælp til a,b,c & d Hvis I bare kan hjælpe mig på vej, så skal det hele nok gå. Mvh. -
monotonilinje
ForumindlægHej Har virkelig brug for hjælp til denne opgave jeg har lavet opgave a) f'(x)=3x^2+3x-6 b) x_1=-2 og x_2=1 kan ikke forstå c og d tak på forhånd -
giv mig et svar!
ForumindlægHvad driver jer?! Jeg FATTER ikke hvorfor Mathon, Daniel TA, Sherwood og andre hjælper med de SAMME opgaver. Det er jo det samme trivielle matematik I vader rundt i. Det er ikke et negativt indlæg om jer. Jeg synes, at det er godt, at I hjælper andre. Respekt for det :) Men HVORFOR gør I det? -
Vis GROMK skærer TG og VG i minima?
ForumindlægHejsa med jer, Jeg ville gerne kunne vise med matematik at GROMK (grænseomkostningerne) skærer TG (Totale gennemsnitsomkostninger) og VG (Variable gennemsnitsomkostninger) i deres minima. Jeg kan godt forklare det med ord, men jeg ville gerne have sat lidt matematik på det hvis det er muligt ;) J... -
Hvor meget skal der til for at få 5?
ForumindlægSagen er den at jeg ikke har nået at få læst hele pensum til tre-årigt højniveau i matematik og jeg skal op i morgen kl. 8.30.. Jeg har ikke hørt efter hele året, men har mange notater.. Hvor meget skal der til for at komme op på et 5-tal? Jeg vil gøre alt for ikke at få 03!! -
Aftagende eksponentiel regression med Excel
ForumindlægDette er egentlig fysik, men passer lige så godt på matematik. Vi har om radioaktivt henfald og skal lave en aftagende eksponentiel regression/tendenslinje med Excel og kan ikke få programmet til at gøre det, plejer ellers aldrig at have problemer. Er der nogen der ved om det er muligt at løse de... -
Eksamensbevis - hvad for nogen karakterer kommer der til at stå..
ForumindlægHej Er der nogen som ved, hvad for nogen karakterer, der kommer til at stå på eksamensbeviset og kommer til at tælle i gennemsnittet..? hvad med fx. samfundsfag på C, kommer man op i en prøve eller er det bare ens sidste standpunktskarakter fra året, som kommer til at stå..? jeg har prøvet ... -
Perioden 1998-2007 kan antallet af lobbyister i USA
ForumindlægEn venlig sjæl, som har tid til at hjælpe?? a; har jeg lavet!! Men jeg er lidt i tvivl om min a og b værdi er rigtig i opg. 4 b. og opg. 4 c ved jeg ikke hvordan jeg skal indskrive tallene ind i formlen, da den giver noget mega mærkeligt. Opgaven er vedhæftet ... Tak på forhånd -
Hjælp !! Bestem ved aflæsning f(0).
ForumindlægHejsa.. sidder og laver nogen matematik opgaver og sidder fast ved en opgave Figuren viser grafen for en funktion f. 1) Bestem ved aflæsning f(0). 2)Løs ved hjælp af grafen ligningen f^' (x)=0. 3)Angiv de lokale ekstrema for f. Håber der er nogen kloge hoveder derude der kan h... -
SPs brugere pyramide nummer 2
ForumindlægWmUHAHAHAHA [lOOOOAAAAAAAADING........... I herby announce that AzyRiaN is back!]AHAHAHAAAAAAA ;D new jessica is back to rock your world!!!!!With my new user jessica i intend during the following to substantiate somewhat of an sociology analysis of the members of this websiteI am writing in engli... -
:((( hjælp
Forumindlæghej jeg skal digte vidre på historien og ved ikke hva jeg skal skrive mere ? hælp rayn was born on a farm and all of his life, he was raised as a farmer. He used his spare time to train with weapons. But one day Azer, the evil dragon, attacked the farm and blew fire over the farm, where Grayn... -
Kan jeg komme ind?
ForumindlægHej, Jeg har lige fundet ud af jeg har dumpet Matematik A på HTX, men for at læse videre skal jeg kun bruge Matematik B, og fik 7/7 i matematik sidste år i gennemsnit, vil det sige jeg har bestået matematik B? eller gælder den ikke? Tak på forhånd -
Elitegymnasium - Niels Brock
ForumindlægNæste år lukker Nisl Brock dørene op til en nyt elitegymnasium, der skal styrke de stærke elever.\nLæs følgende artikel:\n\n---\nDen rigtige studieretning?: Nyt gymnasium for eliten oprettes \nBerlingske Tidende 01 december 2005, 1 . sektion side 6 \n\nAmbitioner: Niels Brock Handelsgymnasium vil... -
2.g om igen?
ForumindlægJeg går pt. på STX andet år. Niveauet er ikke svært for mig, men har bare været enorm dårlig til at møde op og lave mine ting. På det første år scorede jeg nogle dårlige, men dog beståede karakterer i fag som Naturvidenskabeligt Grundforløb (4), Billedkunst (4) og Almen Sprogforståelse (02). He... -
HJÆLP
ForumindlægHej, jeg skal efter sommerferien på andet år på HF. Jeg havde tidligere på året valgt at hæve biologi fra C niveau til B niveau, så jeg kommer til at fortsætte med faget i 2.g (HF). Lidt senere på året gik det op for mig, at jeg overhovedet ikke interesserede mig for faget, og har fortrudt mit ... -
Studievejledning til norsk gym. (merit og optagelse)
ForumindlægHej Jeg hedder Jens. Jeg ønsker efter sommeren 2012 at fortsætte med min gymnasielle uddannesle i norge. Lige nu tager jeg HF-Enkeltfag på VUC i Odense. her til sommer er jeg færdig med Geografi C, Mat C og er igang med dansk på A som er færdigt lige før næste sommer. Efter sommerferien går jeg i... -
Bevis for sinusrelationerne
ForumindlægEr ved at bevise sinusrelationerne. ½*a*b*sin(C)=½*b*c*sin(A)=a*c*sin(B) <=>Sin(C)/c = sin(B)/b = sin(A)/aHvordan kommer man lige frem til det ? Divivder men igennem med et eller andet ? -
Hjælp til 10'er potens!
ForumindlægHej:) Jeg er igang med en matematik aflevering, og der er en opgave, jeg ikke kan finde ud af. Håber at i kan hjælpe! Her er opgaven: Opgave 1 har jeg lavet, og resultatet fra den, skal man bruge i opgave 2. Resultatet var : 1.620.000.000km/t Opgaven: B. Skriv også resultatet som et...
