Søgning på: afsætning b eksamen. Resultater: 19461 til 19480 af 114307
-
Reducering
ForumindlægHej Jeg har lykkeligt glemt hvordan det er jeg skal reducere følgende stykke: (4a^2-4ab+b^2)/(4a-2b) Håber på lidt hjælp, selvom jeg ved det er et meget let stykke :-) -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre? -
Hjælp til kringlet matematikopgave
ForumindlægHej alle kloge hoveder, Jeg har lidt problemer med denne opgave (se vedhæftet fil). Er der nogle, der kan hjælpe? -
råd?
ForumindlægHej med jer! Jeg er en pige, som skal op i 2.g her efter sommerferien. Jeg vil smaddergerne have et højt gennemsnit (vil læse tandlæge/medicin, når jeg er færdig med STX). Nogle der kan sige mig, hvad jeg skal have i karakter, for at nå op på ca. 10,5 i snit? (Jeg er en flittig + pligtopfyldend... -
Funktioner
Forumindlæghej :) ville blive meget glad, hvis der var en der kunne hjælpe mig med mine 2 matematik opgaver. :D Opg 1. Udviklingen i verdensrekordeni diskokast kan i perioden 1985-2006 beskrives ved funktionen: L(x) = 0,18x+69, hvor L er kasterekorden i meter, og x er antellet af år efter 1975. Be... -
Reducer
ForumindlægHvordan reducer man det her -2(a+b) (a-b) Håber der er en der kan hjælpe :-) -
Hvorfor skal et thesis statement ikke være et statement?
ForumindlægSom jeg forstår det, bør et thesis statement være den påstand, som en argumentative essay prøver at overbevise læseren om, formuleret præcist som den sidste sætning i en tragtformet indledning, der tager stilling til emnet. Altså noget alla: There is a fine line between science and snake oil; s... -
Vektor
ForumindlægVektor a = (2,-4,6) Vekotr b = (1,3,-5) Hvordan bestemmer jeg vektor c, der står vinkelret på både a og b? -
Trigonometri
ForumindlægTrekant ABC er Vinkel A =18,2 B=71,8 og C=90 Siden a= 1,5 Hvor lang er siden b? Tak på forhånd :) -
undersøg
Forumindlægopg)undersøg om vektor a * vektor b=tværvektor a * tværvektor b, når vektor a=(a1,a2) b=(b1,b2).... er der nogen der kan hjælpe -
Hjælp til GSK/HF enkeltfag, SU og videregående uddannelse
ForumindlægJeg har et par spørgsmål angående GSK(Gymnasial Supplering) og HF Enkeltfag, som jeg håber nogle kan svare på. 1. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg har dumpet matematik B eller ej. Jeg fik 7 i skriftlig og 5 i mundtlig(gammel skala). Det giver 6 i gennemsnit og som jeg har forstået det og læst... -
Link til tidligere eksamenssæt??
ForumindlægHey. Er det et sted hvor man kan se tidligere år's skriftlige eksamens opgaver for A niveau i matematik? Kan i evt. stikke mig et link? -
Delkonklusioner - i punkter?
ForumindlægSvarene på problemstillingerne, er de såkaldte delkonklusioner. mit spørgsmål er bare, må disse delkonklusioner gerne stå i punkter, eller skal de være en sammenhængende tekst.. Bør man gennem "guldkornene" til mundtlig eksamen?? -
Haster - Iongitter
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen og fumler lidt med iongitteret :) jeg skulle gerne kunne fortælle om opbygningen i iongitteret.. men kan ikk, så jeg tænkte at nogle kunne hjælpe? tak -
programmerings rapport
Forumindlæghei alle sammen.. hvordan laver jeg bedste mulig rapport til eksamens projekt i programmering C og hvis du har nogen ideer om den mundtlige fremlæggelse vil jeg meget gerne høre om.. mange tak ;) -
Har jeg bestået matematik eller ej?
ForumindlægHar jeg bestået matematik eller ej? Har i årskarakter i Mat fået henholdsvis -3, -3 Har så fået 4, 4 til eksamen. Er jeg bestået eller ej? -
SU?
ForumindlægKan jeg få SU for at tage sam c igen? Hvis jeg allerede har gået eksamen til det i 1.g? Det skal lige siges at jeg har droppet ud i 2.g -
Opgavehjælp
ForumindlægHejsa. Hvis der findes nogle derude som har et behov for at få lavet nogle samfundsfag opgaver imod lidt penge, så skal i være mere end velkommen til at kontakte mig. Jeg ved personligt selv at dette er en stresset tid for mange(jvf. mange kommende eksamner) , hvorfor jeg gerne giver en hånd med,... -
Hjælp
ForumindlægHej allesammen har en opgave som jeg virkelig ikke kan lave, håber derfor nogen vil hjælpe mig. Graven for den eksponentielle udvikling y= b*a^x går gennem punktet A(2,3) og(5,17). Bereng a og b, angiv udviklingens vækstrate og bereng udvinklingens fordoblingskonstant. -
lille opgave uden hjælpemidler
Forumindlæghej jeg har brug for lidt hjælp og vejledning til denne lille opgave (fra: Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik - B niveau - opg. 1.003) Den lyder: omskriv 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2 jeg har fået et tip om der skulle bruges kvateratsætninger... men sys ikke helt jeg kan få ...
