Søgning på: srp engelsk spansk. Resultater: 19461 til 19480 af 36230
-
Hurtig: Bøjning af 'levantarse'
ForumindlægKan min bøjning her af 'levantarse' passe? (yo) - Me levantarso (tú) - te levantas (usted, él, ella) – se levantarsa (nosotros, nosotras) – nos lavantamos (vosotros, vosotras) – os levantáis (Usted, ellos, ellas) – se lavantan Jeg forsøgte bare, som det for mig så mest logisk ud, men e... -
Sammensatte fraser
ForumindlægJeg fik til opgave af sammensætte nogle ord/fraser til sætninger, hvilket jeg så her har prøvet. Ordene har ejg aldrig før brugt, så det er lidt en prøve for mig (: . Mit spørgsmål er bare, om en venlig sjæl .. eller flere.. vil kigge sætningerne igennem og se, om sammensætningen kan passe. ¿Cuá... -
Rettelser: Fejlsætninger
ForumindlægJeg har problemer med at rette følgende sætninger. Hvis nogen kan og vil hjælpe mig med at rette dem, kviterer jeg med et kys! :) 1) Hvor køber du brødet? Jeg køber det i cafeteriet. Donde comprar el pan? Compro el pan en la cafeteria. 2) Han parkerer bilen. Han parkerer den. Él aparcas el coch... -
Hvad er der galt med denne sætning?
ForumindlægAquí es el ambiente idílico, rico y radiante. Måske noget med det der "es", skal de være está? -
Projekt om nutidens og datidens sygdomme
ForumindlægJeg står over for et projekt i næste uge, som skal handle om nutidens og datidens sygdomme. Så vil jeg hører om der er nogle som har haft om det samme og evt. kunne give nogle gode råd? Nogen der kender til nogle gode bøger? har søgt over alt, men uden så meget held. Har fundet bogen "Epidem... -
Contestaciónes
ForumindlægEn venlig sjæl, der lige vil se min opgave (noget af den) igennem for fejl? Og hjælpe mig til at rette? (: La madre de Pedro Almodóvar no gusta el nombre público de su hijo. Dice a Pedro “Tú te llamas Pedro Almodóvar Caballero. ¡Qué es eso de Almodóv... -
Passiv sætning
ForumindlægHvordan skal jeg oversætte den passive ledsætning?: Metaforer og surrealisme er vigtige ord, når hans film skal beskrives, samt forholdet mellem indre og ydre liv. -
Hvad betyder denne sætning?
ForumindlægDoy clase de arte en el colegio Estilo en Madrid. -
Hjælp :(?!!
ForumindlægHejsa ;D Jeg vil gerne høre, tror i der er mulighed for at man kan skifte sprog, på gymnasiet? -
Argentina hjælp
Forumindlægnogen der ved hvad argentiner kalder sig selv og hvad de kalder deres land??? -
At give en lussing? - hva hedder det her?
ForumindlægHey folks! Har lige en mini dialog, som jeg skal gennemgå på tavlen. Først ville jeg lige oversætte den, inden jeg begyndte på at dele ordene op i sætningsled og ordklasser, men allerede her gik det galt. Er ikke sikker på, om der skal et "le" ind der. Men I må meget gerne kigge på de... -
Tysk i gymnasiet...
ForumindlægEr det obligatorisk at vælge tysk på STX, eller kan man også tage fransk? Jeg har haft fransk siden 6.klasse og vil gerne fortsætte.... -
imperfektum eller præteritum ?
ForumindlægHej jeg er rimelig usikker på denne opgave håber i kan hjælpe Jeg skal skrive der står i parentesen i enten præteritum eller imperfektum : -Francisco Franco (nacer) nacia y (morir) moria en Espana. -El padre (abandonar) abondono a la familia en 1907. Ese ano, Franco (ingresar) ingreso en la... -
Er sætningen rigtig?
Forumindlæg10. Freud tolker Rødhætte seksuelt. Freud interprete la Caperucita Roja como sexual -
oversætte
ForumindlægManden sang godt og spillede vidunderligt på fløjte. -
o eller a ??
ForumindlægHey folks! sidder her med en opgave omkring oversættelse. Vil gerne høre jeres bud og argumentation, da jeg næsten syns det er for nemt og enkelt og svare på. Ved ikk om jeg overser noget? opgaven: El libro norteamericano Edge of Dawn fue traducido dos veces al español y existe una versi&o... -
Historie omskrivning
ForumindlægHej, er der nogen som har tid til at skrive den afsnit om med hverdagssprog, da den er meget svært til fremlæggelse af historie. Mange takker Stabile institutioner som sikrer demokrati Tyrkiet har siden republikkens grundlæggelse været præget af en stærk alliance af militærfolk og national... -
Hvordan siger man..
ForumindlægHvordan siger man "jeg har lige haft min første eksamen" ? Kan man godt sige "acabo de hacer mi examen primer" ? Eller omvendt ordstilling? Og kan man overhovedet sige det på den måde? -
Brug for hjælp, rettelse af oversættelse
ForumindlægHer er mit bud, håber der er nogen der vil hjælpe: En 1959 hubo una revolución en Cuba. Fidel Castro y un grupo de rebeldes, que luchaban en las montañas de la Sierra Maestra prepararon el golpe contra Batista, bajaron de las montañas y tomaron el poder en el pais. Ca... -
Nogen der sælger bøgerne En Vivo brugt?
ForumindlægJeg er interesseret i at købe bøgerne En Vivo (Både tekst- og opgavebog) brugt, hvis du er færdig med at bruge den. Bor i Århus, kan selv komme at hente og betale, hvis det ikke er for langt væk. Håber nogen ligger inde med dem ;) /Karl-Emil B.
