Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 19481 til 19500 af 92738
-
afstanden fra et punkt til en linje
Forumindlæghej, jeg er gået i stå i en matematik opgave og sådan lyder opgaven. vi har noget at gøre med afstanden fra et punkt til en linje. vis ved indsættelse, at formlen også er korrekt for a = 0. hvorledes findes afstanden hvis linien er lodret? håber nogen der kan hjælpe. -
bevis gradient står vinkelret på niveaukurve
ForumindlægHej, jeg sidder og laver positioner. Og jeg kan ikke finde nogen steder på nettet, hvor der er et bevis for følgende: Bevis, at gradienten står vinkelret på niveaukurven. Jeg ville blive meget taknemmelig, hvis en ville hjælpe med dette, og skrive hvad der sker step for step. (Gerne med ord) Så... -
ITU mat A eller B
ForumindlægHej jeg går på HTX 2g jeg har matematik på B lige nu men har også muligheden for at hæve det. jeg vil gerne læse på ITU: IT universitet i københavn. adgangskravene er Matematik A og mindst 6 i gennemsnit efter det der kommer med i årskarakter men mit spørgsmål er. Kan jeg godt tage matematik ... -
Eksamens-sæt anno 2004
ForumindlægHejsa....Jeg er helt ny i dette forum og glæder mig til at skrive endnu mere sammen med jer i den kommende tid :)Det er sådan at jeg lige nu er i gang med mine mundtlige eksamener i folkeren. Har indtil videre været oppe i tysk og dansk hvor det egentlig gik meget godt.Nu skal jeg så snart op i m... -
Fra STX til IB
ForumindlægHej Går på STX 1g, med Engelsk A, Samfundsfag A, Matematik B. Jeg har tænkt lidt over at skifte til IB her efter sommerferien. Men jeg ved ikke om det ville være for svært at starte på 1ste år, uden at have haft en Pre-IB. I Engelsk fik jeg 7 mundlig - 10 skriftlig til eksamen i folkesko... -
JEG VIL IKKE !!!
ForumindlægJeg vil IK være nervøs, men frygter alligevel at jeg bliver det på mandag! (da jeg skal op til min første mundtlige prøve, tysk) Jeg stoler selv på mig selv, men frygter bare GIGANTISK meget at jeg bliver nervøs, eftersom jeg virkelig blev nervøs i min prøve i matematik? :S. Kan man gøre noget ... -
Hvornår er faget bestået?
ForumindlægHej :-) Blev student i sommer og skal til at søge ind. Nu er problemet bare, at jeg ikke ved, om jeg har bestået matematik på B-niveau eller ej? Har hørt så mange versioner om, hvorvidt et fag er bestået eller ej. Har endda skrevet til mit gamle gymnasie, og de siger, at jeg er dump... -
Bestået eller ikke bestået?
ForumindlægHej alle, Jeg er i tvivl om, hvornår man kan være bestået i et fag, i mit tilfælde drejer det sig om matematik. Jeg har det på A niveau og der er chance for at jeg kommer op i det skriftlig og/eller mundtligt til sommer, og jeg frygter, at jeg ikke består. Tidligere var det sådan, at man kun... -
Fysik på A-niveau
ForumindlægHej alle, jeg overvejer stærkt at tage fysik på A-niveau, jeg har haft det på b-niveau og synes det er et rigtigt sjovt fag. Jeg er relativt godt inde i fagets metoder og stoffet og har også haft matematik på A-niveau så de dele med differentialligninger og vektorer og lignende burde ikke være et... -
Beregn forhold mellem to væsker
ForumindlægJeg sidder igen igen og hænger over en "beregn forholdet mellem to vækser" opgave jeg går i så i dem hver gang er der mund nogen der kan give mig en "to do" / fremgangsmåde til dem? jeg sýnes ikke rigtig min formel-samling hjælper mig. Jeg sidder med en del opgave der ... -
2.gradligning
Forumindlægjeg har en 2. gradsligning, og bliver bedt om at redegør for fortegnet c, hvad er det nu det er? -
Har man fritid som jurastuderende?
Forumindlæg1) Jeg har hører hele tiden skrammende ting om at man læser døgnet rundt, hvis man vælger Jura. Er det rigtig? 2) Hvor meget fritid har man hvis man er en ambitiøs jurastuderende? 3) Og kan man få arbejde efter man er færdig, hvis man har 4 som gennemsnitskarakter? 4) Altså hvor mange får... -
Dansk blandet m. andre fag :/
ForumindlægOk, så i øjeblikket har vi AT, og har haft det før. Men i dette tilfælde synes jeg at fagene er lidt mærkelige. Vi skal sån set hvordan dansk passer med andre fag, og det sån set let nok indtil jeg kigger på matematik. Hvordan kan de fag fungere sammen? Altså hvilke ligheder el. forskelligheder... -
Mat A + ?
ForumindlægHeej Alle Sammen !! Jeg er en 3'ere som snart skal vælge fag til srp. Min sudieretning er mat a, fysik og kemi b, så jeg bliver nødt til at skrive i mat, hvilket jeg ikke ville :( Men ja mit spørgsmål er, om i havde nogle forslag til hvad man kunne skrive om hvis jeg vælger dansk eller histo... -
SRP
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP næste år, og er i tvivl om hvad jeg skal skrive om? Jeg skal allerede begynde i sommerferien og læse op til emnet, men ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive om og i hvilke fag. Jeg skal i hvert fald skrive i Matematik A, men ved ikke hvilket andet fag, jeg skal indd... -
Hjælp til emne
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal snart have valgt et emne, der lyder spændende. Jeg overvejer stærkt at skrive i Kemi A og Biologi B, kemi kan dog godt udskiftes med Matematik A, hvis der er noget interessant. Har I nogle gode forslag til emner? Der skal desuden tages en form for dataindsamling i ov... -
Fysik eksamen B-niveau
ForumindlægHej alle Jeg skal op i fysik, og der er i forbindelse med det opstået nogle spørgsmål i min klasse, som jeg vil høre om i derude kan besvare (evt. ud fra erfaring) - Er der korret at man ikke må bruge sin disposition inde ved selve eksamen? Vores lærer sade at man skulle alve en dispo... -
HJÆLP TIL EKSAMEN - TRIGONOMETRI
ForumindlægHej, Jeg har to spørgsmål til matematik b eksamen som jeg desværre ikke ved hvordan jeg skal gribe an: Spørgsmål 1:Du skal omtale definitionen af de trigonometriske størrelser og brugen af dem i en retvinklet trekant. Endvidere skal du vise sinusrelationen. Spørgsmål 2:Du skal ... -
Softwareudvikling (ITU - Bachelor) og Datalogi (ITU - Kandidat) - Fremtidsmuligheder, karakterer, studiejobs osv.
ForumindlægHej alle på Studieportalen, Har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan svare på :D - Er bøgerne (softwareudvikling) på dansk eller engelsk? - Ville spørge jeg, hvorvidt karakterer er vigtige på studiet (er det fx. på medicin, hvor det er godt nok bare at få mindst 02, eller er det måske ligesom ... -
Dumpet mat B
ForumindlægHej. Jeg har desværre dumpet Matematik b på HF Online. Jeg fik 4 i skriftlig og -3(!!!!) i mundtlig, og det giver mig jo desværre et snit på 0.5. Det er lidt halvproblematisk, da samtlige uddannelser jeg har søgt ind på kræver Matematik b. Jeg regnede SLET ikke med at dumpe, da jeg har fået r...
