Søgning på: musik analyse. Resultater: 19481 til 19500 af 25891
-
SRP om Coca-Cola - afsætning & dansk.
ForumindlægHej alle! :-) Jeg står og skal til at skrive min SRP og kunne godt bruge lidt hjælp fra nogle kloge hoveder, om hvilke figurer, links og lignende jeg kunne bruge eller hvilke ting jeg kunne komme ind på i min SRP. :-D Mine 2 fag er Dansk og afsætning og området er en reklameanalyse af en Coca Co... -
Problemformulering
ForumindlægHej jeg skal til at skrive dansk historie opgave, og jeg har valgt at skrive om de bornholmske kirker og hvorvidt tempelridderne har været der osv. Jeg har fundet på nogle enkelte spørgsmål men jeg har svært ved at lave en problemformulering og jeg har også svært ved at finde på analyserende, så ... -
SRP: Viral- og neuromarketing
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP de kommende 14 dage. Jeg skriver i Afsætning som studieretningsfag og Dansk som 2. fag. Opgaveformulering: Din opgave, der omhandler neuromarketing og viral markedsføring, skal indledes med en redegørelse for disse to områder. Giv herefter eksempler på virksomheder der ... -
Samspillet mellem oldtidskunstskab og histories metode
ForumindlægHej alle flittige brugere af studieportalen. Jeg skal til studentereksamen i AT eksamen om et par dage. Jeg har forholdsvis styr på alting, undagen lige metodeafsnittet(metode præsentationen) Jeg mangler hjælp mht. metode samspillet mellem oldtidskunstskab og historie. Jeg er kommet frem til, ... -
Hjæælp!!
ForumindlægHej. Jeg skal til At-eksamen om ikke ret lang tid. Jeg er derfor ved at kigge på mine metoder, og det er ikke skide godt. Min fag kombination er Dansk + Historie. Jeg har om nazismens iscenesættelse, jeg har i den forbindelse analyseret en film og en plakat, for virkemidler (komposition, æstetik... -
Korstogene - konflikt?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg er ved at skrive DHO om korstogene med udgangspunkt i filmen "Kingdom of Heaven". Problemformuleringen lyder således: Hvordan fremstilles muslimer og kristne og kampen imellem disse i Ridley Scotts film ”Kingdom of Heaven” fra 2005? Med følgende pr... -
Beregning af %N og %genfinding
ForumindlægHej håber der er en der ude som kan hjælpe mig med at løse denne her opg Koffeins molarmasse er 194,2 g/mol a) Beregn % N i koffein. På et laboratorium vil man indføre Kjeldahl analysemetode til bestemmelse af koffein, såfremt metoden er nøkagtig nok. Der afvejes 0,3524 g koffein til destru... -
Beregn den molare masse
ForumindlægHejsa! Jeg har brug for hjælp til den følgende opgave: Et fast hvidt stof er ved kvalitativ analyse bestemt til at være opbygget af natrium-ioner og arsenat(III). Ud fra viden om arsens kemi kan man slutte, at stoffets molekylformel kan skrives NaxAsOy. Der udføres to kvantitative analyser med... -
Danskfagets metoder
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg håber nogle venlige sjæle kan hjælpe mig med! I forhold til AT har jeg valgt at skrive i faget dansk (og religion) i forhold til Babettes Gæstebud. Jeg starter med at redegøre for Karen Blixens holdninger i forhold til kristendommen. Herefter laver jeg en analyse af ... -
Hvordan blev DU god til at skrive kronikker?
ForumindlægJa, som titlen på spørgsmålet siger, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan I er blevet gode til at skrive en kronik, selv når det var et emne i ikke vidste så meget om eller måske ikke havde de store holdninger til. Jeg tænker nemlig allerede at jeg gerne vil øve mig på at skrive kronikker... -
Terrorangrebet 9/11 - hjælp til kilder
ForumindlægHej! Jeg har lige i dag fået min problemformulering til SRP udleveret! I den forbindelse ville jeg gerne høre, om der var nogen, som har nogle gode råd eller ligger inde med nogle gode kilder. Jeg skriver i øvrigt i fagene Engelsk A og Historie A Problemformulering: Du bedes give en kort his... -
SRP om terrorangrebet 9/11 - hjælp og tips til gode kilder
ForumindlægHej! Jeg har lige i dag fået min problemformulering til SRP udleveret! I den forbindelse ville jeg gerne høre, om der var nogen, som har nogle gode råd eller ligger inde med nogle gode kilder. Jeg skriver i øvrigt i fagene Engelsk A og Historie A Problemformulering: Du bedes give en kort histo... -
SRP hjælp hjælp hjælp!!
ForumindlægHej alle Jeg sidder som alle andre 3.g'ere og skriver SRP opgave. Jeg sidder desværre meget fast i opgaven, da jeg ikke kan komme længere en redegørelsen. Jeg har om Israel/Palæstina konflikten i historie og samfundsfag. Jeg er blevet bedt om at lave en kildekritisk analyse af selvvalgte ... -
Synopsis
ForumindlægHej er der nogle der måske kunne hjælpe mig med at finde én problemformulering ud fra to artikler, så jeg kan komme ordentligt igang med min synopsis, kan ikke rigtig komme ordenligt igang! :( Artikler er : Artikel 1 : Fjernsyn : Vi sidder klinet til tv-skærmen Information | 22.01.2... -
Konfidensinterval
ForumindlægJeg har brug for hjælp til disse opgaver. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre, og hvordan jeg skal bruge mit CAS-værktøj Wordmat til det her :-( Opgave 32 Se igen på analysen fra Epinion i eksempel 18. a) Tegn grafen for +u som funktion af pˆ i et passende interval. b) Ved hvil... -
AT (religion og samfundsfag)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal op i AT-eksamen på torsdag, og mit overordnede emne er: "rejser". Jeg har religion og samfundsfag som fagkombinationer, og jeg har om kultursammenstød og social arv. Mit spørgsmål er så, om der er nogen der ved hvilken metode der vil være god at bruge til rel... -
Engelsk rettelse
ForumindlægHejsa verdens sødeste mennesker. Jeg vil blive meget glad, hvis I kunne rette min engels stil. it ´s very important!!! Hav en fortsat god aften;-) (Den her stil handler om en musik videom, hvor der er en "levende" mælk i musik videoen. Jeg har skrevet den fra mælkens synsvink... -
rettelse
ForumindlægHi jeg er skide dårlig til tysk.. kan i hjælpe med at rette den??\n\nSpg. 2.\nDas Internet Spieler eine groß Rolle in meinem Alltag. Wenn ich in der Schule bin, brauche ich das Internet, und wenn ich zu Hause bin bin, baruche ich auch das Internet. Das Internet mit dem Computer ist ein von den wi... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHej :-) Jeg tænkte på om i vil kigge på min oversættelse og rette eventuelle fejl? Jeg har oversat den fra dansk til engelsk. Særligt fokus på S-genitiv og of-konstruktion :) Musik i undergrundsbanen Det er en efterårsmorgen i London og begyndelsen af en ny arbejdsdag for Taiken Mikk... -
læserbrev
ForumindlægHey... håber der er nogen der måske kunne hjælpe mig med af finde ud af om dette læserbrev er ok. \n\nLæserbrev:\n \nVed udgivelsen af Niarns nye album ”Årgang 79” er der blevet megen debat, hvor vidt netop rap-tekster er med til at ødelægge det offentlige rum her i samfundet. Ikke mindst forfatt...
