Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19481 til 19500 af 29738
-
Eksamen på mandag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til eksamen på Tirsdag, Så håber i kan hjælpe mig her, kender i nogle gode måder at forberede sig til Dansk mundtlig Eksamen, fx. nogle opgaver på nettet? :) Håber i kan hjælpe -
Hermeneutiske cirkel?
ForumindlægHej, da jeg havde videnskabsteori lærte vi at bruge den hermeneutiske cirkel til at bygge mere og mere viden på, ved først at skrive det ned som vi vidste om emnet, så læse, og så på den måde have noget at koble vores nye viden op på. Men jeg ser bare ikke "den hermeneutiske cirkel" d... -
Fra 8x til brøk!
ForumindlægHej. Håber vildt der er en der kan hjælpe mig. da der er en del år siden jeg har haft brøkregning. Jeg sidder med denne formel: <span style="font-size:12.0pt;mso-bidi-font-size:11.0pt;font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:Calibri;mso-far... -
värde på x?
ForumindlægFör vilka värden på x är funktionen f(x) = 3xupphöjt i2 + 3x - 5 avtagande? -
Fysik
ForumindlægHar lavet et forsøg hvor magneten "svæver" i luften, se vedhæftet fil. Er den nogle der kan forklare mig lidt om forsøget, og sige om det hører ind under elektromagnetisme eller induktion? :) -
Elmotor - Spørgsmål
ForumindlægHej Jeg sidder og øver mig igennem alle bøgerne, så jeg er forberedt til FSA her på fredag. Jeg er dog stødt på et problem under emnet elektromagnetisme: Jeg skal lave en elmotor. Kan ses her: http://www.youtube.com/watch?v=FiN0tCdH_ck Den kører rundt ved at bladfjedrerne rører ... -
DET HASTER !!!!!
ForumindlægHej :) Er der nogen der gider at rette min stil? Tak på forhånd! :D -
Fældningsreaktion
ForumindlægHej alle. Jeg skal afstemme fældningsreaktionen af følgende reaktion: ZnO(aq) + HCl(aq) → ZnCl2 (s) + H2O(l) Hvordan gør man det? -
Metode i biologi? AT - fedme
ForumindlægJeg skal op i AT midt i næste uge. Jeg skriver om fedme i engelsk A og biologi B og overemnet er "Kampen for det gode liv". I biologi har jeg blot redegjort for fedme ud fra bøger, artikler osv. Er kommet ind på fx BMI, fedtprocent, genetik, følgesygdomme osv. Har altså ikke udført ... -
Differentialligning
ForumindlægEr lidt i tvivl om, hvordan jeg beregner denne opgave. Tænker jeg skal bruge denne formel: Men så får jeg a) y=16x-27 Det lyder ikke rigtigt.. -
Bestem F1(x) og F2(x)
ForumindlægKære SP. Jeg sidder her med en opgave som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an. Synes ikke rigtig at have en kogebog til denne, så derfor spørger jeg jer. Opgaven lyder: F1(x) og F2(x) er stamfunktioner til f(x)= (1/x)-3, x>0. Desuden gælder, at F1(1)=2, og at grafen for F2(x) har linjen me... -
Rettelse af en kort sætning please
ForumindlægEr denne sætning grammatisk korrekt, og hvis ikke bare ret mig :D Das schönen Mädchen träffen ihre alten/altes Eltern in Berlin um 8 Uhr. På forhånd tak -
Transformer
Forumindlægnår man sætter jænvstrøm til primærspolen, ker der så en spændingsforskel i begge spoler? -
HJÆLP! Eksamenssæt HF
ForumindlægJeg har brug for hjælp til c. b har jeg fået til A=Sin-1(2,18/5,7)=22,49 grader. -
BLÆK!
ForumindlægHej allesammen. Jeg håber nogle kan hjælpe mig med de her 3 opgaver, for jeg forstår dem virkelig ikke :( Ville være meget takkenemlig, hvis nogle gad og hjælpe. Helst en forklaring + løsning. På forhånd tak. Opgave 1 I vinter solgte Hansen et parti skøjter for 10 500 kr. Det gav ham en fortjen... -
Konkave mængder
ForumindlægDer står i min matematikbog, at en konkav mængde er defineret på følgende måde: f''xx(x,y) < 0 f''yy(x,y) < 0 og, at determinanten til Hessematricen er strengt mindre end nul. Jeg undrer mig over, om Hessematricen ikke burde være strengt større end nul, dvs. positivt definit... -
Snart prøve - derfor energimad, men hvad?
ForumindlægHej. Som oevrskriften viser, at jeg snart skal til prøve, og sidde stille i flere timer - derfor vil jeg spørge jer, hvad for noget mad og drikke jeg skal tage med, gerne noget mad og drikke, så energiet ikke går ned hurtigt, hvad vil i sige?Tak på forhånd! -
Dilemma, hvad siger I?
ForumindlægHej alle. Jeg står i et lille dilemma, forhold til karakterne og skolen. Det er sådan, at mine karakter ligger på, omkring 5 i snit, og jeg skal i 10.klasse, her efter sommerferien. Men min uud-vejleder sagde til mig, at hun anbefalede mig hg efter 10. klasse? Men jeg vil rigtig gerne på stx, tro... -
Adgangskoefficienter 2013??
ForumindlægHej Jeg bliver student i år. Jeg vil lige hører om, der er nogen der ved noget om adgangskoefficienter 2013? Kommer de til at falde eller stige tror i? Vi ved nok alle, at 2012 var et år hvor der var mange der søgte på forskellige uddannelser og adgangskoefficienter steg derfor. Håber der ... -
Lamberts-Beers Lov
ForumindlægHvad er lamberts-Beers Lov? og hvordan kan man forbinde lamberts-Beers lov med et spektrofotometer forsøg? Jeg er lidt dum, så jeg håber at der er nogen som vil forklare det grundigt:)
