Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19501 til 19520 af 158924
-
Differentialregning/Tretrinsloven
ForumindlægJeg har haft nogle problemer med at beregne de her opgaver med tretrinsloven jeg ender altid med at for det forkete resultalt 1.f(x)=6x^2+x når x=1 2.f(x)=4x^2 når x=2 3.f(x)=-x^2+3x-2 når x=-1 -
Exoplaneter
Forumindlæghej. jeg skriver om exoplaneter i SRP, og jeg ville derfor høre om der er nogen der kender nogle gode hjemmesider eller bøger om emnet..? mvh wentzel -
CBS - HA.pro og IBP
ForumindlægHej alle. Jeg går pt. i 2.g og mit snit ser ud til efter dette år at være 11,5. Jeg har fundet studierne HA.pro og IBP på CBS enormt interessante, men er dog i tvivl hvorvidt det er dumt at vælge HA.pro da dette er en uddannelse som få kender til, mens den desuden er relativt ny. I forhold til ... -
Fotosyntesens trin 2: calvin cyklus
ForumindlægHej, kan I hjælpe med at vælge det korrekte svar til det vedhæftede spørgsmål? -
Lydoptagelse af mundtlig eksamen
ForumindlægHvad er en erhvervsrettet videregående uddannelse? Og hvad er en erhvervsrettet grundlæggende uddannelse? Jeg spørger, fordi jeg læser om reglerne for lydoptagelse af en mundtlig eksamen. Som jeg har forstået det må man godt foretage en lydoptagelse af sin mundtlige eksamen, hvis man går ... -
3.gradspolynomier
ForumindlægJeg skal op til matematik A mundtlig eksamen, og et af spørgsmålene er: Redegør for løsning af polynomier af grad større end to. JHvordan løser man 3.gradspolynomier? -
SSO!! hjælp!!!
ForumindlægHej Jeg vil gerne skive sso i matematik B- A. Jeg ved ikke hvor skal jeg begynde og hvad kræver det??? Jeg vil gerne se nogle opgaver for at få inspiration/ ideer. hvis nogen har skrevet sso i matematik A-B, vil være søde at sende det til mig??? det vil være en stor hjælpe og jeg vil være meget... -
Mundlig eksamen: funktioner og vækst?
ForumindlægJeg er ved at forberede mig på alle mine mundlige eksamensspørgsmål til om et par uger. Jeg har et spørgsmål der lyder: FUNKTIONER OG VÆKST Redegør for mindst to af de tre typer af vækstmodeller - læneær vækst, eksponentiel vækst og potentiel vækst. Det lyder meget ligetil. Mit problem e... -
Ændring af studieretning
Forumindlæghej, jeg skal til at starte i 1.g i morgen og er meget spændt på det hele, men glæder mig også rigtig meget. der er bare en ting jeg hele tiden tænker på....! Jeg har valgt en studieretning der hedder Kemi A + Matematik A + Fysik B og jeg ville faktisk have ønsket at jeg havde valgt: Bioteknologi... -
Bevis for cosinusrelationer
ForumindlægHej Jeg går i 1. g og skal til årsprøve i matematik B-niveau på onsdag, så er i fuld gang med at forberede mig, men har et problem. i et af prøvespørgsmålene skal jeg definere cosinus og sinus. (er med på at det gøres i enhedscirklen, men skal man bare sige det eller ville i tegne den hvis det v... -
Planetbevægelser: Forskellige spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg er lige igang med at læse noget teori om Planetbevægelser i "Fysikkens verden 3". Jeg har læst det igennem op til flere gange, men der er simpelthen noget af det jeg ikke kan hitte ud af - derfor vil jeg gerne have lidt hjælp til det. Her kommer mine spørgsmål: a) I bogen på ... -
Bestemmelse af forskrift
ForumindlægHej. Håber i kan hjælpe. om en eksponentiel voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2)=1 og d(4)=9 . Jeg skal nu bestemme forskriften for f(x) Kan i hjælpe? Tak. -
TI Interactive-guide
ForumindlægHej :) Jeg søger hjælp til hvordan man anvender TI Interactive, kunne godt bruge en manual/guide.. Og hvordan får man programmet til at være på dansk? :) -
Formel for optimalt rumfang
ForumindlægHej allesammen... Jeg har gang i en opgave med rumfang, hvor jeg skal lave nogle choklade-æsker af et stykke a4 papir. Så skal jeg finde det optimale rumfang man kan lave af sådan et papir. Er der en formel til at finde det optimale rumfang af en æske? -
HJÆLP! mangler en der er go til mat.
ForumindlægJeg sidder med en opgave jeg bare slet ikke kan finde ud af, er der mon en der kan hjælpe?? F(x) = 2x^2+bx-4 Bestem b således at f har nulpunkterne -1 og 3 -
Hjælp til sandsynlighedsregning
ForumindlægEr der nogle, som kan hjælpe med det her sandsynlighedsregning? -
mat
Forumindlægmat -
Faktoriser
ForumindlægHej, jeg har et lille problem. jeg ved ikke hvordan jeg skal faktoriser denne lille lette funktion; f(x)=x^2-x-2 Håber nogen kan hjælpe mig! På forhånd tak :) -
Lille spørgsmål- konstant?
ForumindlægHejsa håber i kan hjælpe mig her.. Sidder og laver en fysik rapport over et (joules) forsøg og skal svare på: Bestemmelse af resistansen. Eresistor= konstant * I2 * t Konstanten i formelen overfor kaldes leder AB's resistans R. Altså: Eresistor = R * I2 * t I hver af de to måleserier, s... -
Statistik
ForumindlægHej folkens håber i kan hjælpe mig med statistik. Forstår ingenting af det. 12. Statistik Du skal redegøre for de statistikredskaber (deskriptorer), der anvendes til at beskrive et grupperet observationssæt. Desuden skal du redegøre for ”Chi i anden testen”. • Vis et eks...
