Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 19501 til 19520 af 149177
-
tabel
ForumindlægHejsa, denne opgave driller lidt, så tænkte jeg på jer, som altid, er en god hjælp. Tabellen viser udviklingen i antallet af studerende ved de mellemlange videregående uddannelser. År: 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 Antal studerende (i tusinder) 50,6 54,7 59,0 63,5 66,6 71,6 74,8 Læs... -
sansynlighedsregning
ForumindlægHej, er der nogen der ved, hvad denne opgave går ud på?: I projektet ”Mat15pj – Eksperimentiel matematik” i 1g, lavede vi bl.a. et forsøg, hvor vi kastede med 300 terninger (10 grupper med 30 terninger), hvor vi efter hvert kast frasorterede 1’erne. Der blev foretaget 20 k... -
Saltkoncentration - differentialregning
ForumindlægRogn fra en bestemt slags fisk lægges i en saltlage for at øge holdbarheden. Når rognen har ligget t timer i saltlagen, er saltkoncentrationen i rognen f(t), målt i gram salt pr. kg. rogn, bestemt ved f(t) = 2,7 * (1 - e-0,021 * t) a) Bestemt saltkoncentrationen i røgnen, når den har ligget 24... -
Løsning af ulighed
ForumindlægJeg forstår ikke hvordan man skal løse uligheden: - x < 2 Man skal også finde løsningsmængden. -
INTEGRALE
ForumindlægHvad er integralet: hvor Pi står øverst og 0 står nederst.0,5x*cos(x)dx ? -
Stamfunktion
ForumindlægHvordan finder man en stamfunktion til 1/kvadratrod x.Jeg ved godt at resultatet giver 2kvadratrod x, men kan ikke rigtigt regne ud hvorfor.Måske det kunne være via potensregler, altså omskrive det til x^(-.5), men i så fald føler jeg mig ikke et svar nærmere.Håber på et clue snart. På forhånd ta... -
rentesregning
ForumindlægHej!hjælp mig med de opgaver:En rente er 7,19% p.a. det svare til 0,58% pr. måned. og en anden rente er 7,71% p.a. og det svare til 0,62% pr. måned.Hvordan bliver det 0,58% og 0,62% pr. måned?På forhånden tak. -
Ligning
ForumindlægHej.Jeg har en ligning, som jeg skal differentiere og så løse, altså sætte =0.Ligningen er følgende:f(v)= 400*cos(v)+200*cos(v)*sin(v).Jeg har fundet den afledet, og den er følgende:f´(v)= -400*sin(v)-200*cos(v)^2+200*sin(v)^2Jeg har så reduceret den og fået følgende:f´(v)= -400*sin(v)+400*cos(v)... -
spanske verber
ForumindlægHej..Jegb har fået en spansk øvelse for, hvor jeg skal bøje nogle verber.. Jeg her ikke haft det så længe så jeg er ikke særlig god.. Derfor håber jeg at nogen vil hjælpe mig..Jeg skal bøje sentir og discutir i 3 pers ental.. Jeg er lidt i tvil om dette.. Det skal ende på e ikk??Hedder det så sen... -
Analyse af skabelsesberetningen
ForumindlægHejsa folkens :-) Jeg skal lave en analyse af skabelsesberetningen og jeg bestemmer selv hvilken en af dem jeg vil analysere men ved slet ikke hvordan jeg skal gribe den an. Er der nogen der har lavet en analyse af den som kan fortælle mig hvordan jeg gør eller måske en der har en god analyse mo... -
Komplekse tal - forstår ikke..
ForumindlægHej, jeg forstår ikke hvorfor f.eks. (2+3i)*i = -3+2i ??? Kan nogen forklare mig det? Er nemlig igang med at skrive opgave, og kan bare ikke komme videre... -
HJÆLP -fortæller
ForumindlægHej. Jeg er i tvivl om, hvilken fortællertype, der er tale om i digtet: "det er blevet os pålagt" af Klaus Rifbjerg. Digtet består af 3 strofer, som alle begynder med "det er blevet os pålagt", hvilket netop gør mig i tvivl om fortællertypen. Da de 3 strofer ellers ligner hina... -
sukker - gæring
Forumindlæghej Både Lactose og saccarose (alm. sukker) er disaccarider. Men under gæring nedbryder gærcellerne bedst saccarose - og kan næsten ikke få noget ud af lactose. Hvorfor det? Har det noget at gøre med at lactose er mælkesukker og dermed animalt?? på forhånd tak -
Indledningers længde
ForumindlægTænkte bare lige, jeg ville høre angående hvor lang en indledning til en SSO (større skriftig opgave) bør være? -
EN LILLE EN
ForumindlæghVOR MANGE måneder vil det tage at afvikle et lån på 5600kr, hvis den mdr ydelse er 500, renten 0,95% pr mdr. sidder lidt fast Nogen som kan hjælpe bruger formlen g=y osv.. -
De Uanstændige (Danskopgaven)
ForumindlægHejsa, jeg har tænkt på at vælge Leif Panduros "De Uanstædnige". Men er ikke lige helt sikker på om det er en idéel bog at analysere. Så derfor vil jeg gerne bede om nogle tips. Mange Tak! -
Stamfunktioner
ForumindlæghejJeg kan ikke lige finde ud af den her opgave:int. fra 0 til Pi/2 af (sinx)^(3)*cosxdxTAK -
Fag til SSO
ForumindlægHej.. :) Jeg tager en hel HF på enkelt og skal til at skrive min SSO. Jeg har lige et spørgsmål: Hvor mange fag skal man skrive om? Hvis jeg fx vælger Historie-B, er det så nok eller skal jeg også have et andet fag. (fx historie og engelsk.. ?) Håber der er nogen som gider at besvar... -
Ekstemporal tekst
ForumindlægHej!!Er der nogen herinde der har en ekstemporal tekst som de kan sende til mig???? Vil nemlig godt øve det lidt inden eksamen.min email: [email protected] -
Bestem f1
ForumindlægJeg har fået en opgave med en graf for funktionen f. Opgaven består i at bestemme f1(4) ved hjælp af figuren.. Hvordan gør jeg det?
