Søgning på: international politik noter. Resultater: 19541 til 19560 af 22193
-
solceller??WFT?
Forumindlæghej folkens jeg emneuge og vi har om energi, vi skal aflevere raporten idag , og er lidt bagud. jeg har at par spm ? 1) Hvad er udnyttelsen fra solcellen(hvor meget energi kommer fra lampen, og hvor meget får i ud af 1 solcelle? - skriv i procent hvor stor udnyttelsen er!) 2) Giv en fysisk fo... -
At blive resistens overfor antibiotika
ForumindlægHej alle :) Jeg er nysgerrig på, om det er muligt for mennesket at blive resistens overfor antibiotika ved f.eks. at spise en genmodificeret kartoffel. Hvad ændrer sig indeni menneskets DNA der lige netop gør at man bliver resistent? og hvordan kan noget mad påvirke så voldsomt? Håber på hurtigt ... -
Er der andre, som har søgt ind på Historie?
ForumindlægHej, alle :-) Jeg har søgt ind på historie i år - kun på KU. Tror I, at I kommer ind - og hvor meget tror I, at snittet stiger? Jeg ville bare høre, om der var andre - og hvad I så forventer af studiet osv.? Har I en idé om, hvad I vil bruge studiet til i fremtiden, og ved I allerede, hvad I v... -
Ungdomsuddannelse kontra Uni
ForumindlægMange af os afventer jo svar på om man er optaget eller ikke, i mellemtiden vil jeg egentlig gerne høre folks erfaringer mht. de karakter man har fået på gymnasium/HF i forhold til dem man har fået på Uni. Jeg forestillier mig, at det bliver sværere at hente høje karakter, men at det til gengæld... -
Økonomi spørgsmål
ForumindlægHej Jeg skal have lidt inspiration fra jer om økonimi. Hvad synes i om danmarks økonimi. Hvad kan blive bedre. Fx. synes i at efterlønen skal afskaffes eller bevares hvorfor synes i det. Og kan i skrive om andre emner der har med økonomi at gøre. Det ville være en stor hjælp. Jeg er helt fortabt.... -
Oversættelse fra dansk til tysk
ForumindlægHej alle! Har et kort stykke dansk som jeg gerne vil have oversat til tysk. Er der nogle gode tyskere som kan hjælpe med en præcis oversættelse?? Her er teksten: København var engang hovedstad i et land, hvor man talte tre forskellige sprog i mange forskellige varianter, nemlig dansk, nors... -
Julia Darling - the dress
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med en engelsklærer, der bestemt ikke prøver at skjule hvor lidt han bryder sig om mig. Har lige fået et essay tilbage og er ikke tilfreds med karakteren. Derfor ville jeg høre, om der er nogle, som gider læse det og fortælle hvilken karakter de ville give for det. ... -
Hvorfor er sproglige "dummere" end matematikere?
ForumindlægHej hej..Jeg har gået rundt og blevet MERE og mere irriteret over den måde vi sproglige bliver behandlet på. Vi får dumme kommentarer med, at vi jo ikke kan andet end at stave og lære sprog. Disse ord kommer især fra matematikerne, som selv mener de er klogere.. Hvorfor er det sådan?? Sproglige e... -
ret???
Forumindlæghej folkens er en dreng på 12 år og vil gerne ratte denne avis artirkel, men kan ikke har prøvet i flere timer i nu men kan ikk, det er en mand som hedder HENRIK KAUFHOLZ som har skrivet den, han har skrivet det som vilje men prøver kan ikke , vil gerne ratte og den hvise til min lære den .håbe... -
rettelse af tysk :-) grammatik..
ForumindlægDen unge mand. Den unge kvinde. Det lille barn. De unge mænd. De unge kvinder. De små børn. Kender du den unge mand eller den unge kvinde? Jeg ser ofte det lille barn på legepladsen. Ser du de kønne, unge piger derovre? Vi talte både med den unge mand og den unge kvinde. De boede i det røde hus. ... -
Aflevering: Skal rettes hurtigt
ForumindlægHej alle tysk-genier!Afleveringen er til i morgen, og jeg ville blive SÅ glad, hvis nogen ville rette den for mig:Dansk version:Solen skinnede og det var en dejlig dag. Peter gik nede på stranden og så på det blå vand. Han besluttede sig for at springe i og klædte sig af. Vandet var koldt, tænkte... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej :) håber du vil være super sød og kigge denne oversættelse igennem (den orginale danske tekst er i bunden) Der skal ligges særlig vægt på Kongruens-, ordstillings-, og præpostionsfejl Deutschland Die Bundesrepublik Deutschland liegt im mitten Europa und deckt eine Fläche von 357.000km2. Der ... -
hjælp det haster virkeligt meget.
Forumindlægdet er en artikel jeg skal skrive til nationalmuseet, om grundtvig og Danmark, hvordan var forholdet mellem grundtvig og Danmark. kig om der er grammatik, om teksten har en sammanhæng, se om der er gentagelser. her kommer teksten: Det min artikel skal handle om er, hvordan var forholdet mellem... -
nytårstale
ForumindlægStatsminister Lars Løkke Rasmussens nytårstale 2010 Godaften. Jeg tror, at mange har det ligesom jeg: Nytåret er den tid på året, hvor vi gør status. Hvor vi tænker over den tid, der er gået. Hvor vi tænker over, hvordan vi bedst kan møde den tid, der kommer. Hvordan ser det så ud, når vi gør sta... -
PLSS RETTE EN ENG OPGAVE! plzzzz
ForumindlægThe snapper The snapper is a text by Roddy doyle and takes place in Ireland. The story is about a middleclass family who lives in Ireland. The family consists of the farther Jimmy Sr. the mother Veronica and the six children Jimmy Jr, Sharon, Tracy, Linda, Darren and Les. The laungege in the text... -
Engelsk Fejlsætninger
ForumindlægHej Alle, jeg sidder her med en følelse af at jeg bare ikke kan nå at lave min lektier fordi jeg er igang med afleveringer så tænkte på om nogen kunne hjælpe mig med disse fejlsætninger: Der er en fejl i hver, derfor skal jeg finde fejlen på forhånd tak. 1. British teenagers is amon... -
Hjælp til engelsk stil
ForumindlægHej, har nogle sætninger fra min stil som jeg, specielt med hensyn til kommaer, gerne ville have lidt hjælp til. Ved godt der er en del men håber alligevel en gider at skimme dem igennem :) Nevertheless, most people tend to forget this, or just simply will not accept it. By doing so, they commit ... -
Oversættelse .. igen igen :)
ForumindlægYup, så er vi her igen med en oversættelse ;)Ifølge sagkundskaben har omkring halvdelen af den danske befolkning en ualmindelig dårlig kondition. Vi bevæger os simpelthen for lidt på trods af, at vi ved så meget mo vigtigheden af at holde os i form. At det står så dårlgt til skyldes sikkert, at m... -
Abstract
ForumindlægHej SP, Jeg er i gang med at slutte mit SRP af, og har her lavet mit første udkast til et abstract. Men da jeg hverken er særlig stærk til det engelske eller til at skrive abstract, ønsker jeg gerne kommentarer og rettelser herpå. Min opgave handler om debatten om den britiske tilstedeværelse i ... -
Hjælp til skolen
ForumindlægHej alle :-) Jeg er 15 år, og går i 9'ende klasse. Her for tiden har vi rigtig, rigtig mange prøver, afleveringer og lektier, og jeg ved godt at det kun bliver værre. Jeg vil sige at jeg jeg klarer mig ok i de fleste fag, specielt dansk og engelsk. Jeg arbejder meget hårdt i skolen, og er...
