Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19541 til 19560 af 29738
-
Et hurtigt spørgsmål til et argument?
ForumindlægHej derude Jeg sidder lige med et argument, som jeg skal have fundet påstand, belæg og hjemmel for. Det ville være dejligt med lidt hjælp/bekræftigelse i det jeg har fundet frem til? :) Sætning: "Internetværktøjer som søgemaksiner er i sidste ende med til at gøre verden til et bedre sted, ... -
kædelinje funktion
Forumindlæghej jeg er igang med at finde funktionen for en kædelinje .. men hvordan er det nu lige man gør det... man kan jo ikke lave regression med a*cosh(x/a) inde i fx excel da det ikke går så godt med at vedhæfte så sender jeg lige data 0.08 0.05 0.08 0.41 0.09 1.12 0.15 1.44 0.24 1.84 0.37 2... -
Simpel detaljeret forklaring på Atomkraft
ForumindlægHey foks! Er der nogen som kender et sted for jeg kan finde en detaljeret beskrivelse af hvordan Atomkraftværker virker? Eller nogen som vil beskrive det detaljeret. Fætterguf -
HASTER!
ForumindlægHej (-: Jeg skal op i mundtlig engelsk i morgen, og jeg kan alt det som jeg skal snakke om i 5 minutter udenad osv. Men jeg er sådan lidt nervøs for det der spørgsmåls-trækning, jeg har skimtede alt det som vi har haft om i år osv, men jeg har bare sådan på fornemmeren at jeg får et eller andet l... -
hjælp
Forumindlæghej alle sammen !:D jeg har virkelig behov for at blive bedre til engelsk! jeg kan bare ikke forstå sproget.. er der nogle der kan komme med nogle ideer til hvad jeg kan gøre for at blive bedre? -
1. verdenskrig
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med følgende spørgsmål? Hvorfor hænger imperialismen og første verdenskrig sammen? I videoen bliver der talt om et våbenkapløb. Hvordan og hvorfor opstod det? Hvilken effekt havde nationalismen på Europas borgere, da krigen opstod? Hvilke udfordringer v... -
Kemiske mængdeberegninger
ForumindlægAloha! Jeg sidder og "hygger" mig lidt med kemiske mængdeberegninger her op til kemi-eksamen C. I den forbindelse har jeg et spørgsmål som lyder: I reaktion mellem hydrogen og oxygen er 6mol H2 ækvivalent med 3mol O2. Ved reaktionen giver denne blanding 6 mol H2O. Vi kan anføre mængd... -
Salt på Læsø 2
ForumindlægPå Læsø undersøger man saltkoncentrationen ved at se, om et æg kan flyde på saltvandet. Ægget flyder når saltvandets massefylde er større end æggets masse fylde. En 9. klasse undersøger, om et æg med massen 65 g og et rumfang på 60 mL kan flyde i forskellige opløsninger af saltvand. Sådan lyder... -
Fællesmængde
ForumindlægJeg skal vise, at ∩n=1∞ ]-1/n, 1+1/n[ = [0,1] og ∩n=1∞ ]-1/n, 1+1/n[ = ]-1,2[ Hvordan gøres det? Jeg har ingen idé. -
Kan man forbedre sine karakterer?
ForumindlægHej! Jeg har en udenlandsk eksamen, og skal søge gennem kvote 2 på medicin. Jeg har engelsk på B-niveau, som jeg er blevet realkompetencevurderet i, dvs. jeg har niveauet men ingen karakter. Det trækker desværre MEGET ned i mit kvote 2 snit. Hvad er der for muligheder for at tage op engelsk på B-... -
elektronegativitet????
ForumindlægEr der en der kan foreklare mig mekanismerne bag det er gnide et skin henover et plastrør?? Altså når du gentagne gange gnider skindet over plastrøret vil røret få en negativ overflade. Hvis røret er en elektrsik leder vil der være nogle frie elektroner som kan eksponeres på ydersiden, eller hva?... -
videregående uddannelse: gennemsnit?
Forumindlæghej allesammen Jeg er i gang med en 2-årig hf og bliver færdig til næste sommer. Min drøm er at læse medicin bagefter. Nu har jeg læst rigtig meget på ug.dk og ved, hvilke fag jeg skal have. Men jeg er lidt usikker med henhold til gennemsnitten som står på hjemmesiden. Jeg ved at jeg ikke skal h... -
medicin i england
Forumindlægjeg kom ikke ind på medicin i dk i år :-( nu vil jeg studere medicin i england næste år tror jeg... hvad vil det koste og er det nemt at komme ind? hvilket som helst uni i england. kan i anbefale andre lande, hvor dr ikke er store problemer med at komme ind? -
Handle med aktier
ForumindlægHvilket studie skal jeg læse, hvis jeg vil være dygtig til at handle med aktier, foretage tekniske analyser osv? Kurser, bøger, studier. anything -
Game designer, Hvor?
ForumindlægHej allesammen. Jeg står med det problem, at jeg ikke kan finde nogle steder hvor der står noget om uddannelsen. Jeg er lige startet på Htx men føgler bare at jeg spilder min tid. Jeg vil igang med at designe spil. Ikke lære om ubrugelige biologiske og fysiske ting. Jeg er blevet fortalt at kræve... -
♥ Jeg ved det er nemt, men... HJÆLP!
ForumindlægDavs. Jeg er igang med min matematik færdighed, og er kommet til overslagene. Det er mest a'eren det drejer sig om, men vil ikke også også lige tjekke de andre?♥ Mit spørgsmål er så, i dette overslag er det så nok med at lave 148 om til 150 og beholde 15 som det er? a) 148*15 = 150*15 ... -
Memo-teknikker?
ForumindlægHej ja, memo-teknikker, nogen der ved noget om det, hvordan gøre man kan det læres på nettet, nogle hjemmesider. Er sulten efter at lære det .!!! :D på forhånd tak -
Hvordan man laver en god english stil
ForumindlægHvordan laver jeg en god english stil til 10 tal. Hvad er der, som skal inholde i stilen, er der noget bestemt? Please hjælp mig. -
Binets formel
ForumindlægHejsa! Opgaven lyder således: Hvis x opfylder ligningen x^2 = x + 1 så gælder for ethvert naturligt tal n, at... x^n = F(n) * x + F(n-1) n = 2, 3, 4, ... Vis ligheden for n = 2; det vil sige x^2 = F(2)x + F(1) Hvordan griber man sådan en opgave an? -
Gode uddannelser med lavt snit
ForumindlægHej. Jeg bestod mit hf her i sommer, med et gennemsnit på 6,3. Hvis jeg læser videre i sommeren 2012 (hvilket jeg har bestemt mig for at gøre), vil mit gennemsnit hæves til 6,8, efter jeg har ganget med 1,08. Det jeg så håber at få hjælp til, er om der findes gode uddannelser, der ikke kræver et ...
