Søgning på: danskerne i verden. Resultater: 19561 til 19580 af 47039
-
Projektopgave, produkt
ForumindlægHej, vi er to i 9. klasse, som har projektuge. Vores overemne er konsekvenser, og vi har valgt underemnet antibiotikaresistens. Vi er ret stuck på vores produkt, så hjælp er værdsat. Vores problemformulering lyder sådan: Antibiotikaresistens er blevet udråbt som en af de største trusler mod verd... -
Når jeg ser et rødt flag smælde analyse
ForumindlægVille gerne have lidt hjælp til at analysere Når jeg ser et rødt flag smælde Når jeg ser et rødt flag smælde på en blank og vårfrisk dag, kan jeg høre det sælsomt fortælle om min verden, mit folk og min sag. Og jeg rejser mig trodsigt i vrimlen, mens det kogler af kraft i mit mod, thi det flag,... -
Stop-Nu
ForumindlægHey..Jeg vil bare hører om hvad folk her på studieportalen mener om demonstrationen mod nedskæringerne imorgen i kbh...? -
NEJ MAN! IKK ENGELSK OVERSÆTTELSE!
Forumindlæghej med jer allesammen. engelsk er ikk lige en af mine bedste sider!" jeg er bare skod til det! og derfor skriver jeg ind til jer. vil i være sød og tjekke den her lille beskrivelse.. jeg ved der er fejl i den og vil meget gerne ha den rettet.. plzzz.. på forhånd tak!Dansk version:Jeg vil g... -
Mundtlig
ForumindlægLige lidt spørgsmål ang. den mundtlige eksamen.. Nu er jeg blevet i tvivl om en del ting: 1) Talepapiret: Det skal lærene da ikke have vel? 2) En fornuftig måde at gribe an på, er det: indledning/preæsentation, problemformulering, hovedkonklusion, uddybning af representativt problemstillinger og ... -
Sum af summarum
ForumindlægOgså bragt i Gymnasieskolen d. 15-05-08 På en kærkommen og snarligt forekommende dato bliver undertegnede student fra Rødkilde Gymnasium i Vejle. Jeg og min årgang rundt omkring i landet bliver den første årgang med et afgangsbevis fra den nye gymnasiereform. Vores rektor satte prædikatet &rsq... -
Vi alle på HHx undervises i forkert stof!
ForumindlægLærerne har ikke krav på at efteruddanne sig. De har ikke krav på at holde sig informeret! Dette fører til, at vi undervises i noget stof der kan være over 30 år gammelt! De 4 p'er er som bekendt noget alle lærer er ekstremt glade for. MEN HVORFOR?!? For 40 år siden, da var disse 4 p'e... -
færdig historie opg. (wall street)
Forumindlæghej, nu er jeg sådan set færdig med min historie opgave om wall street krakket. det eneste jeg mangler, er en indledning. derfor håbede jeg på at der var nogen, som kender en god måde at starte en indledning på.skal jeg forklare lidt om krisen ? eller hvordan skal jeg starte indledningen. min pro... -
Hvordan læser i op til Old?
ForumindlægJa overskriften siger det hele.Jeg har jo fået at vide at det er meget vigtigt at man er tekstnær og specielt forholder sig til det tekststykke man har trukket. Men hvad så når man forbereder sig hjemme. Gælder det bare om at kigge i sine noter og så supplere med nye kommentarer. Eller hvordan ka... -
discussion
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med hensyn til min engelsk stil, jeg skal diskuterer om.... citat: discuss whether there is too much violence in movies, the media, computer games etc. and what influence it has on our society. jeg håber at der er nogen der kan hjælpe på forhånd tak -
Korea stadig delt (løsning)
ForumindlægI dag, 56 år efter koreakrigen, er Korea stadig delt i Nord- og Sydkorea. Har I et bud på hvordan man kan løse dette? -
lovlig tortur?
ForumindlægNu har USAs ledere vedtaget at tortur skal være lovligt. Hvad mener I om det?Jeg synes selv at det er en uhyggelig afvikling. Retten til at være et frit mennske indskrænkes yderligere, når magthaverne må tortere modstanderne.Jeg mener aldrig, at tortur kan være i orden. Udøveren vil være som den,... -
Problemstilling ang. klima
ForumindlægHej . Jeg er i et kæmpe dilemma, og håber en eller flere kan/vil prøve at hjælpe.. Jeg har en samfundsaflevering til på tirsdag som handler om klima. Vi har fået to interviews som vi skal analysere - er ordnet. ^^ Mit problem er, at jeg simpelthen ikke kan finde på en problemstilling ud fra disse... -
Er DTU en del af KU?
ForumindlægHej Er DTU en del af KU, synes jeg har hørt det på et eller andet tidspunkt..? På forhånd tak -
Selvmord=svag?
ForumindlægIfl. Koranen er man svag, hvis man begår selvmord. Også er man ikke muslim. Jeg læste denne artikel > http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=328909 vil gerne bede jer om at læse den (: Komme med Jeres mening, derefter relatere og perspektivere med de andre religioner (f.eks. kristendomme... -
Hjælp mig!
ForumindlægMit spørgsmål lyder: Vurder forskellige muligheder for at mindske den moderne fattigdom. Jeg synes det er et svært spørgsmål, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig med at svare, ville det være dejligt. Jeg har tænkt, om det evt. er noget med, at man skal finde arbejde, få sig en uddannelse osv? -
Økonomistudiet
ForumindlægHej alle, Jeg vil gerne starte på økonomi-studiet i Århus efter sommerferie, og det ligger helt klart at det er det jeg har lyst til. Jeg skal ikke lave andet end at arbejde indtil september, så jeg ville høre om der er nogen økonomistuderende (eller andre), der har nogen gode råd til hvordan ma... -
Synopsis
ForumindlægHej alle sammen Jeg er virkelig i tvivl om hvad en god synopsis skal indeholde. Kan i hjælpe mig lidt med det?? På forhånd tak -
Billeder, billeder
ForumindlægHvad er for dig billeders betydning for vores tilværelses- og omverdensforståelse? -
Fysikken i Det gyldne kompas
ForumindlægHer er et lidt specielt spørgsmål, som jeg håber nogle af jer fysikfreaks vil byde ind på :) Jeg har en veninde, Anne Petersen, der forsker i ungdomslitteratur, og fortiden er hun ved at skrive om fantasy-genren, helt præcis om serien "Det gyldne kompas" af Philip Pullman. Serien bestå...
