Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 19561 til 19580 af 23609
-
Lysets variende hastighed
ForumindlægHvis vi siger noget lys går fra et vakuum ind i en gasmængde, sænkes lysets hastighed. Men hvad sker der? Er det bølgelængde eller frekvens der ændres? -
snit for ingeniør uddannelse
Forumindlægved godt at der findes mange forskellige slags ingen området, man hvad er snitet sådan ca. til at komme ind på de uddanelser.. -
keplers love
Forumindlæger der nogen der ved hvordan man udleder keplers love matematisk?? jeg kan ikke finde ud af det og ville blive rigtig glad for neget hjælp -
Beskriv dig selv!
ForumindlægBeskriv dig selv med 3 ord! jeg vil især gerne se de hårde drenge denne gang, men helst ALLE! mathon, peter lind, Jerslev, Erik morsing and so on... -
Eksamen - Energibevarelse??
ForumindlægHej alle ! Er der nogle af jer der kan gøre rede for hvad energibevarelse er ? -
Skoleopsætning
ForumindlægHej allesammen Jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvordan jeres skoleopsætning er? Forstået på den måde, at der er folk der griber lektierne, undervisningen, afleveringerne osv.. anderledes an? Der er jo nogen der har ALT på computeren, andre bruger overhovedet ikke computeren osv.. Det vil... -
kort opgave, hjælp! .
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? - En bil kører med farten 65 km/h. Bilen bremser, således at størrelsen af den acceleration IaI = 5,5 m/s^2 a) hvor lang tid går der, før bilen holder stille? b) Find bremselængden. -
Beregn elovationsvinkel
ForumindlægHej Vand pumpes ud fra brandslange med fart på 15m/s. Find vinkel som brandslange skal danne med vandret, så vandet bevæger sig længst muligt, før det rammer jorden. Hvis vinkel er α, er vands starthastighed i vandret retning: V0x=15m/s*cosα og vands starthastighed i lodret retning... -
Solindstråling...
ForumindlægJeg har brug for hjælp med denne opgave som jeg skal aflevere i morgen... jeg har siddet længe og prøvet at komme til svaret, men jeg kan ikke finde ud af det... er der nogen som kan hjælpe mig ??? Opgaven: Grafen viser, hvordan slindstrålingen på en solfanger varierede i løbet af en klar sommerd... -
Mat A-turbokursus GSK
ForumindlægJeg skal efter 3.g (i år) supplere to fag. Henholdsvis matematik og kemi, hvoraf jeg skal have matematik A. Jeg har overvejet et turbokursus i sommerferien, hvor det kommer til at foregå lidt over en måned med en afsluttende eksamen i forhold til et halvårskursus. Jeg er meget glad for ma... -
Afbøjning af bølger
Forumindlægnogen der kan hjælpe: En dykker kikker på sit ur under en dykning. Urglassets brydningsindeks er 1,55 og vandets brydningsindeks er 1,33. Bestem den støreste vinkel Θ mellem normalen til urgglasset og sigtelinjen til øjet, hvis dykkeren skal kunne se urskalen, hvis Θ overstiger de... -
Fjollebillede !
ForumindlægHej vi skal snart tage fjollebillede, men er heelt tom for ideer ! Vi går i 3.z og har kemi på højniveau. Help us :) -
jern skaller og elektroner
Forumindlæghej jern har 2 e i inderste skal og så 8 i nr 2 skal og så 14 i nr 3 skal og så 2 i nr 4 skal men jeg tænkte på om der er en grund til at det er 14 i nr 3 skal ? der kan jo være op til 18 i tredje skal normalt.... der er fordi jeg kunne tænke mig at vide hvor mange elektroner der er i denne ion ... -
Taksonomiske niveauer ?
Forumindlægfølger disse problemstillinger de taksomiske niveauer ? Hvad er en dampmaskine og hvem opfandt den? Hvordan virker dampmaskinen? Hvad er dampmaskinen blevet brugt til? Hvad er den industrielle revolution? Hvilken betydning har dampmaskinen haft på den industrielle revolution? -
Sinus, Cosinus og Tangens
ForumindlægNogen der kan lære mig om Sinus, Cosins og Tangens på deres egen måde? For jeg forstår ikke og kom med en som jeg skal prøve og løse. -
Beskriv dette med fysiske termer
ForumindlægEn græshoppe sætter sig fast på en bilrude. Bilen kører 110 km/t på motorvejen, mens græshoppen sidder på ruden. Er der en, som kan komme med fysiske beskrivelser af, hvad der sker? F.eks. om forskellige kræfter. Har græshoppen statisk friktion, idet den har sat sig selv fast til ruden? -
Kraft på en trappe!
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave et projekt, og det er nødvendigt for mig at finde ud af hvor meget energi(kraft) man danner ved at gå op af en trappe. så hvis nogen har en formel, eller en forklaring på, hvor meget kraft et menneske ville skabe ved at gå op af et trin(trappe) ville det være dejligt! -
størrelsen af ladning
Forumindlæger der nogen der ved hvordan man løser nedenstående opgave? Vi slutter et bestemt steroanlæg til 230 V. Strømstyrken i tilledningen er 4,6 A. Vi hører musik i 2,5 timer. a) beregn størrelsen af den ladning, der er strømmet gennem steroanlægget i løbet af de 2,5 timer. b) hvor meget energi er ... -
Hæve fag på gymnasiet?
ForumindlægHej :-) Jeg går i niende klasse og skal efter sommerferien begynde på STX. Jeg har valgt den naturvidenskabelige linje (Mat A, Fys B og Kemi B ) fordi jeg har en stor drøm om at blive læge. Problemet er bare at jeg er MEGET i tvivl om det med at hæve fag på gymnasiet.. så jeg har lige nogle ... -
Raketligning udledning!
ForumindlægJeg har lavet en udledning af raketligningen ud fra nogle noter jeg har fået af min lærer.. Nogen der vil kigge på det og se om det er helt forkert? Jeg er selv i tvivl om stykket hvor der står at det giver.. eller ..., fordi jeg ikke forstår, hvorfor det giver begge dele.. Filen er vedhæftet. På...
