Søgning på: Andet. Resultater: 19581 til 19600 af 91205
-
Newton og kraftdiagram
ForumindlægHejsa. I det vedhæftede opgavesæt skal man i opgave 3 tegne nogle kraftdiagramer. Jeg har ved partikeln tegnet en normalkraft på mit kraftdiagram. Men jeg kan udfra løsningen se at den ikke skal tegnes på? Der regnes iværtfald ikke med normalkraften i resultatet. Er der nogen der kan for... -
Hjælp
ForumindlægHEj........... Hvordan finder man parameterfremstillingen for projektionen m1 af linjen m på planen α, når: m: (x,y,z) = (-1,-2,3) + t (1,3,2) og α : 5x + y - z = 2... ................................................................................................................... x... -
Globaliseringens
ForumindlægHvis i har nogen notter om Globaliseringens betydning for Danmarks Økonomi Globaliserings betydning for Danmarks Økonomi ? Hvordan påvirker globaliseringen: - DK's konkurrenceevne ? - DK's arbejdsstyrke ? - Danske firmaer ? - Dammarks import og eksport ? -
Teoretisk udbytte!!
ForumindlægHej, jeg sidder og laver kemirapport om frenstilling af jern(II)sulfat heptahydrat ud fra ståluld. Min reaktion ser således ud 7H2O + Fe + H2SO4 -> FeSO4*7H2O+H2. Det er udfra 6,01g ståluld. Mine koefficienter er 7 - 1-1-1-7-1, og jeg har fundet molarmassen, men hvordan finder jeg frem til st... -
Retskrivning og læsning
ForumindlægHey .. Så skal jeg til retskrivning og læsning (FSA) i morgen og tænkte på om nogen lige have nogle gode råd til hvad der kunne være en god ide at have styr på. --- Takker ;) -
Løgstrup(lykke)
ForumindlægHvad mener Løgstrup var lykke? Mit bud pt: Han mente som udgangspunkt om man skulle være glad over at få skænket livet som en gave. Til forskel fra Kirkegaard mente han ikke at kristendommen havde monopol på etik. Der findes ikke kun en sandhed. Da han ligger meget vægt på fællesskabet og det at ... -
Hvem er afsenderen i en artikel?
ForumindlægHej! Som sagt hvem er afsenderen ellers udover jounalisten? Tak på forhånd. -
y = f(x) = 23 * x^1,8
ForumindlægHey alle, kan I ikke hjælpe mig med at finde x1, x2, y1 og y2 i denne funktion? y = f(x) = 23 * x^1,8 På forhånd mange tak!!! -
Geometri
ForumindlægEn der vil hjælpe med disse mindre opgaver - se fil k. -
perspektivering
ForumindlægHvilke konsekvenser er der i forbindelse med fabrikation af plast set ud fra et samfundsmæssigt og miljømæssigt perspektiv -
Bivirkninger? Hjælp
ForumindlægHej Hvorfor er det egenetlig der altid følger bivirkninger med når man benytter sig af medicin. Er det pga medicinen ikke er specifikt nok rettet mod det den skal kurere? -
Hjælp til bilen :)
ForumindlægHej folkens. Jeg fik mit kørekort for ca. 2 måneder siden, og løber umiddelbart stadig ind i småproblemer, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Her forleden skulle min veninde og jeg en tur op af en meget stejl bakke i en P-kælder. Jeg skiftede selvfølgelig til 1. gear og det hele kørte fint... -
LN og LOG ?!!?
ForumindlægHvad er forskellen imellem LN og LOG på lommeregneren?? Somme tider giver de samme resultat og somme tider ikke.. -
Vidergående uddanelse
ForumindlægHej jeg overvejer at læse medicin næste år efter jeg har færdiggjort 2.g. Men problemet er at jeg tænkte over noget der måske kan forhindre min vej. Lige nu har jeg et snit på 10,7, hvilket kan jo stige eller falde alt efter hvordan det går, men jeg var så uheldig at dumpe billedkunst i standpunk... -
SYGEEKSAMEN. MDT MAT
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig eksamen i morgen men har det sindssygt dårlig. Ved ikke om jeg kan blive bedre til i morgen, og er sikker på at det kommer til at trække mig ned. Tror i jeg kan tage en sygeeksamen i stedet? og er sygeeksamen før sommerferien? jeg er rimelig sikker på at jeg kan få e... -
For meget til indbetaling
ForumindlægHej Jeg har modtaget en flytteopgørelse, og jeg er i tvivl, om det er rigtigt. Jeg undskylder på forhånd for at have smidt den ind under matematik, men det har med tal at gøre, så jeg prøver. Jeg har indbetalt 21.296,12 kroner i depositum sidste år, da jeg flyttede ind. Derudover indbetalte jeg... -
energiforhold - rulleskøjtevogn
ForumindlægSidder og skal til årsprøve i fyisk C i morgen og er netop kommet til at kigge på rapporten om bevægelse af en rulleskøjtevogn. Vi lader vognen køre hen ad et bord, trukket af et træklod hen over en trisse der indsamler dataet. Nu finder man så den potentielle energi ved at sige E=m*g*h og den ki... -
1.HF, Gennemsnit
ForumindlægHej,, jeg er bange for at jeg ikke kommer videre til 2.hf, da man skal have et gennemsnit på 2 jeg har været oppe i alle eksamer i år, mat mundtlig & skr, naturvidenskab, og praktisk / musisk fag jeg fik 2 i mit valgfag, men jeg dumpede mat mundtligt & naturfag :S.. skr mat regner jeg med... -
differentialregning
ForumindlægSidder med denne sidste øvelse. Hvordan kan jeg løse disse to med hjælp af cas (wordmat) -
Redegør for løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte
ForumindlægHej, Jeg skal op til mundtlig matematik her på torsdag, og kan ikke rigtigt finde ud af følgende spørgsmål: 9. Redegør for løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte9. Redegør for løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte På forhånd mange tak. Med venlig hilsen Tobias H.
