Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 19601 til 19620 af 23877
-
Kvinde sagen
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive anden års opgave. og ville høre om der er nogle af jer der måske kender nogle gode bøger hvor det kunne stå noget om kvinde sagen fra omkring 1960'erne og til idag. Helst om hvordan kvinderne på landet havde det. - og hvis der skulle være nogle der har skrevet... -
Obama vs. Clinton
ForumindlægVil Danmark ændre sig, hvis Obama eller Clinton kommer til magten i USA? -
"Integrations metoden"
ForumindlægOpgaven lyder på følgende måde: Bestem ved integrations metoden en partikulær løsning til differentialligningen: (y^4)-(y^3)=24t mit bud: karakterligning: (L^4)-(L^3)=0 De homogene løsninger har jeg fundet vha. programmet MAPLE til følgende: L1=0 L2=0 L3=0 L4=1 og så aner jeg ikke hvad jeg ... -
HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har en dansk opgave for til lige efter ferien, og jeg kan virkelig ikke gå i gang med den.. Jeg har læst et folkeeventyr; De tre Gaver, og skal forholde mig til nogle spørgsmål, og skrive en sammenhængende opgave, dvs at jeg ikk skal dele mine 'svar' op.. Et af spør... -
Læse min synopsis?
ForumindlægHej, jeg har forsøgt at lave min synopsis færdig. Den skal også afleveres på mandag. Den handler om velfærdssamfundets fremtid. Ville være rigtig godt hvis nogle gad at læse den igennem inden i morgen? Svar hurtig på dette... Please.. -
Fagenes fakultet
ForumindlægHej Jeg kan se at der er en del problemer omkring placering af de forskellige fags fakulteter til AT. Her er en kort gennemgang. Skriv endelig for svar eller uddybninger. Billedkunst:</o:p> - Humaniora</o:p> Biologi:</o:p> - Naturvidenskab</o:p>... -
Engelsk B, eksamenssæt fra 2009?
ForumindlægHEj :) ër der nogle som tilfældigvis ligger inde med eksamenssættet fra engelsk STX B nivaeu fra 2009 ? eller er der nogle som kan huske hvad den omhandlede ? ( grammatik delen) på forhånd tak :) -
hjælp billede
ForumindlægNogen der kan give mig lidt inspiration til hvordan jeg kan start på min fransk beskrivelse af dette billede. Skal skrive 150 ord, http://www.gillelejefolkeferie.dk/billeder/3x2_familieleg.jpg -
Tysk oversættelse
ForumindlægHeej Jeg skal bare have oversættet det her til tysk. Håber nogle som vil hjælpe Taaak :) Hvordan var dit forhold til de andre tunnelarbejder? Det startede med jeg sniger mig ind. Men så blev jeg opdagede af tunnelarbejderne. De fangede mig, og bandt mig. De stolede ikke på mig i starten. Men lidt... -
Fortolkning af "Tre på en motorcykel"
ForumindlægHej Vil høre om nogen har set kortfilmen: "Tre på en motorcykel" og som kan hjælp med en fortolkning af titlen? På forhånd tak. -
op al den ting, som gud har gjort
ForumindlægNogen der har skrevet en stil til salmen "op al den ting, som gud har gjort" ? Det ville virkeligt være fedt at få noget inspiration. Tak !! -
Regler for filmvisning i 10ende klasse
ForumindlægJeg står midt i et engelsk praktikforløb med en 10'endeklasse hvor vi har om emnet "bullying". Dertil kunne jeg godt tænke mig at vise kortfilmen "Ronan's Escape". Der er en smule fysisk mobning, men aldrig noget blod eller noget. Til gengæld slutter filmen med at ma... -
AT, Metoder i Samf. og Dansk
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal snart op til AT-eksamen i dansk og samfundsfag ligesom mange andre, så jeg tænker om I ville være søde at smække alle de danskfaglige -og samfundsfaglige metoder op I kan i dette indlæg.. Hvis I kan så kom også gerne med små forklaringer el. eksempler. På forhånd tak!! -
Skriftlig Tysk
ForumindlægHej, er der måske en der har lyst til at læse min eksamens opgave igennem, og evt. give den en karakter? Jeg har tysk på A niveau.. -
Matematik på uni - hvilket program?
ForumindlægHej alle Jeg har ikke været god til at bruge forskellige programmer til løsning af opgaver. Men da det kan blive nødvendigt på uni, vil jeg gerne lære at bruge dem. Jeg kender til Geogebra og Maple, er det egentlige nogen man kommer til at bruge på uni, eller hvilke programmer tager man udgangs... -
Gammels dansk ordbog
ForumindlægFindes der en ordbog, som kan oversætte gamle danske ord, til nudanske ord ? -
Rim
ForumindlægAAbb - parrim abab - krydsrim we der nogle der ved hvad man kalder denne rimrytme: abcb ? -
Eksamen!!!
ForumindlægHej søde mennesker Jeg har min aller første eksamen om under en måned.. Mit overemne er kontraster men ved virkelig ikke hvad jeg skal vælge at fremlægge om og det haster virkeligt! Hvis der er nogle som har en ide så skriv endelig! Gerne et emne som kan forklares med en med en masse produkte... -
Guds eksistens? - Akut hjælp bedes!
ForumindlægJeg skal gå ud fra den betragtning, at jeg er en teologiprofessor og på baggrund af denne tankegang holde en tale, hvori jeg argumentere for guds eksistens. Og jeg SKAL gå ud fra den antagelse, at gud EKSISTERE. Men hvordan gøre jeg lige det? Hvordan kan jeg argumentere for guds eksistens? Jeg fi... -
idealisme, realisme
Forumindlæget måske simpelt spørgsmål, men alligevel svær at besvare (synes jeg).. In case en censor/eksaminator spørger om, hvad man kan bruge realisme og idealisme til... hvad kan man så svare?
