Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 19621 til 19640 af 95434
  • Aerobe og anaerob?!!!

    Forumindlæg
    Hej Hvad betyder aerobe, anaerobe, eukaryote og prokaryote??
  • Personbeskrivelse og Miljøbeskrivelse.

    Forumindlæg
    Hej med jer. Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg er lidt i tvivl om en dansk opgave, jeg har for. Hvad skal der være med i en Personbeskrivelse og en miljøbeskrivelse??? Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig.
  • Q-værdi for Ba-137 henfald

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal beregne Q-værdi for betaminus henfald af Cs-137 til Ba-137m. Er der nogen der kan hjælpe?
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hvordan ser disse to ud når de differenceres? f(x)=√2*x2+4*x+13 f(x)=4*e3*x+12
  • reducer

    Forumindlæg
    (a+2b)2-a(a+4b) (a+2b)(a+2b)-a(a+4b) A2+4b-a(a+4b) A2+4b-a2+4b 8b Er dette det rigtige resultat?
  • Redegørelse VØ?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg skal til at skrive en opgave om Aller Media, og jeg vil derfor gerne lave en virksomhedsbeskrivelse i min redegørelse, men hvordan kan jeg formulere det? Håber at i kan hjælpe :)
  • Kønsbundet Eller Ej?!

    Forumindlæg
    Hej Derude.. :) Jeg har knoklet meget med flere forskellige krydsningsskemaer men kan stadig ikke opdage, hvornår fx. en sygdom nedarves autosomalt eller kønbundet... Jeg håber virkelig, at nogen kan give en løsning! ____________________________________________________________________________...
  • Er salicylsyre upolært?

    Forumindlæg
    Acetylsalicylsyre er polært pga. hydrogenbinding og dipol-dipol bindinger. Men hvad med salicylsyre kan man godt sige det er upolært?
  • Arrangement

    Forumindlæg
    Jeg skal besvare isse spørgsmål, men har ingen ide om hvad det betyder. Nogle er kan hjælpe mig? Hvordan er jeres nummer arrangeret til jeres besætning (roller)? Hvilke arrangementsmæssige greb har i benyttet jer af (reduktion, omarrangering af f.eks form, transportering osv)
  • Bestem masse???

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er nået til et spørgsmål, jeg simpelhen ikke kan besvare eller ved, hvordan jeg overhoved lommer i gang. (Billede er vedhæftet) Spg. a med at afstemme reaktionen har jeg gjort, og gik det til at se således ud: 2C2H2 + 5O2 —> 4CO2 + 2H2O Håber nogen kan hjælpe med spg. b? Tak.
  • Vækstrate

    Forumindlæg
    Har lidt svært ved at finde løsningen Hvad er fremgangsmåden til at løse opgaven?
  • Differentialligning !!!

    Forumindlæg
    HJÆLP !!! I en model for antallet af individer N(t) i en population til tidspunktet t(målt i døgn) er den hasighed, hvormed N(t) vokser til tidspunktet t, propotional med produktet af antallet af individer til tidspunktet t og forskellen mellem 5*10^6 og antallet af individer til tidspunktet t....
  • Einstein

    Forumindlæg
    Jeg har valgt min Srp skal handle om Einstein speciel relativitetsteori hvor jeg vil have fokus på et kast med lysets hastighed Men ved ikke hvordan jeg skal få overtalt min lære til at se det gode i det, han syns der ikke er så meget at skrive om i forhold til noget med protoner iført c
  • Dumper jeg studentereksamen?

    Forumindlæg
    Hej forum! Jeg står og skal op til studentereksamen til sommer, og har et spørgsmål der nager mig i den grad. Mit snit for mine eksamen ligger på 1.7, og det ser altså ud til, at jeg dumper til sommer hvis jeg ikke får snittet hævet! Mine årskarakter (2.standpunkt) derimod, ligger på 4.5 - så ...
  • tysklærer søges!

    Forumindlæg
    Yes. Er 18 år og skal have tysk her næste år, går i 2.g og det er sidste år jeg skal have det. Niveauet er b-niveau. Bor i Risskov/Egå området.. jeg ved ikke om der er nogen der kender en tysklærer der underviser privat eller selv har haft gode oplevelser med en. Så skriv lige en mail til mig på,...
  • Vektorfelter

    Forumindlæg
    Hej, Vektorfeltet F kaldes konservativt i et lukket system, hvis: ∫c F • dr = 0 Hvad menes der helt præcist med, at vektorfeltet er konservativt? Tak på forhånd.
  • Skrift. eksamen

    Forumindlæg
    Hvordan læser man bedst til skriftlig eksamen i samfundsfag? Når det nu er en skrift. eksamen sidder man jo bare med bøgerne osv, så der er vel ingen grund til at bruge timer på at skrive notater eller hvad?Hvordan gør I andre?
  • Energi

    Forumindlæg
    Et blylod opvarmes fra 25°C til 65°C. Loddet tilføres energien 1,56 kJ. Varmefylden for bly er 0,13 kJ kg*°C Bestem Lodde...
  • Trekantberegning

    Forumindlæg
    Er fuldstændig lose i en opgave om trekantberegninger. Opgaven lyder: A: 66.6deg, b: 4,6 cm og Va: 3.2 cm. Du skal bestemme vinklerne B og C og siderne a og c. Hvordan finder man fx. siden c
  • logaritmer

    Forumindlæg
    som et mål for surhedsgraden af en væske benyttes pHværdien defineres som pH = -log(c). c betegnes som koncentrationen af en ion og målet i mol pr. liter. hvordan bestemmer jeg koncentrationen c i en væske med pH=2,2?