Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 19621 til 19640 af 56550
-
enduktiv og deduktiv metode:
ForumindlægNogle der har styr på hvad disse metoder står for, og om man kan benytte dem sammen? -
Traditionel, modernisme og postmodernisme?
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad de betyder? -
HVORDAN SKAL JEG GRIBE MIT SRP-EMNE "REGNBUEFAMILIER" AN?
ForumindlægHej, jeg skal til vejledning i morgen, og jeg har valgt at skrive om regnbuefamilier. Dog ved jeg ikke helt hvordan jeg skal gribe det an mht. fokus på opgaven - altså hvad jeg skal konkretisere det ind til. Hvis I har nogle gode ideer og har erfaring med SRP, må I meget gerne skrive. Mvh -
Skifte fra hhx til stx
ForumindlægHej alle, Jeg står i et stort dilemma. Jeg går på hhx 1. g, og jeg er super glad for skolen, det sociale og stemningen osv. Problemet er bare at jeg ikke er specielt glad for matematik og de økonomiske fag er ikke ligeså meget som jeg troede de ville være. Så jeg overvejer at skifte til stx. Je... -
FORDELE OG ULEMPER VED AT BETALE SKAT! HJÆLP!
ForumindlægHej igen! Hvad er fordelene og ulemperne ved at betale skat? Jeg ved ikke helt selv hvordan jeg skal skrive det, så vil i hjælpe mig? -
grænsehandel i tysklanf
ForumindlægNår man køber varer fra tyskland er det fordi afgifterne og skatten er lavere i forhold til DK. Det påvirker staten og det danske butikker fordi de mister penge er det rigtigt, ønsker en uddybning på forhånd tak -
Er jeg egnet til statskundskab?
ForumindlægHej, Jeg skriver fordi jeg er utroligt meget i tvivl om jeg er egnet til statskundskab. Jeg håber der er en enkelt eller to, som vil tage sig tid til at sætte sig ind i min situation :). Kort om mig: Jeg er 21, har pt mit andet sabbatår, hvor jeg arbejder. Jeg vil i gang med at studere til s... -
kigge for fejl.
Forumindlæghej. jeg har skrevet dette, her som en lille start på en engelsk opgave, men villle lige høre om nogen lige hurtigt ville rette det. I have always thought a lot of why young people commit crime, you hear a lot about young people who commit crime again and again, but why. I choose to have about... -
3. Engelsk sætninger
ForumindlægHej. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad fejlen er i de 3 sætninger nedenunder ville være super glad hvis en af jer gad at se på det :) The most interesting about the text is not what it says but how it is written. He keep mention that he knows the important people in town. I always though... -
MIndre engelsk stil
ForumindlægDet her er 2 del af min engelske stil som skal afleverse i morgen. Jeg skal forestille mig at jeg er i familie med en britisk kaptajn der har har oplevet den iriske hungersnød for ca 150 år siden.Vil blive glad hvis der er en der lige gider kigge den igennem.... på forhånd tak.. Today I have bee... -
Rettelse! :)
Forumindlæghej alle jer her.. jeg har haft en lektie at oversætte nogen danske sætninger til spansk, og det har jeg så fået gjort. Men er ikk helt sikker på om det er rigtigt, så vil i ikk være søde at kigge dem igennem og rette evt. fejl ?:) 1. Maria arbejder på den gamle restaurant. 1. Maria trabaja en e... -
Plz ret 10 sætninger i tysk for mig!
ForumindlægJeg har oversat følgende tekster men da jeg er ret fårlig til tysk ville jeg hører om der var nogen der lige ville kigge på de mange fejl i de oversættelser jeg har lavet nederst. De er lavet meget hurtigt i skolen så de er vidst ret fyldt med fejl:) 1 vi leverer varen til firmaet 2 I midten af... -
Procent til brøk | Matematik formelsamling
KompendieProcent til brøkomregning er ikke vanskeligt, da procent i forvejen kan ses som en brøk med 100 i nævneren.Har man et procenttal, som man vil angive som brøk, skal man dividere med 100 %.Eksempelvis 44 %:Det er oftest en fordel, fra procent til brøk, hvis man kan omregne til en såkaldt simpel brø... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej jeg sidder og er igang med at skrive en tysk stil, men der er nogle linjer jeg ikke kan få oversat, så hvis der er nogle der gider og hjælpe, så vil det være super dejligt : Der er ikke så mange racister i Danmark, som der var længere tilbage. Jeg tror at de har vendt sig til, at der udlændi... -
præpositioner! MEGET VIGTIGT hjælp til sætningsanalyse
ForumindlægJeg er godt klar over, at præpositioner kan styre akkusativ, dativ eller begge. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal bruge det i den her sætning. 1. Læreren køber en kage til klassen. Fordi læreren er nominativ. Køber er verbum. En kage er akkusativ. Og så ville jeg mene at til i denne sætn... -
Fremlæggelse
ForumindlægJeg er altså i tvivl om, hvad jeg skal vælge af emne til et foredrag i dansk. Derfor har jeg brug for hjælp :) Som sagt skal vi holde et foredrag for klassen i dansk. Emnet må være alt mellem himmel og jord, hvert enkelt elev må selv bestemme, hvad vedkommende vil holde foredrag om. Det er selvfø... -
DANSK STIL!! ARGH!
Forumindlæghej..Jeg vil have hjælp hurtigst muligt.. Er der nogen der gider ret min stil.. hurtigst muligt? altså idag?? Pleas please.. det haster!!!!HJÆÆÆÆLP... -
2. ordens differentialligning
ForumindlægHvordan løser man en 2. orden differentialligning ved håndkraft? Jeg har y´´+4y´+3y=0 og y(0)=4 samt y(1)= (e2+3)/e3 -
Hjælp til engelskoversættelse!
ForumindlægHejJeg vil gerne have jer til at rette min engelskoversættelse, og evt. komme med kommentarer:-------------14.En kvinde må græde en gang imellem. Hvad græd jeg over? Der var mange ting. Men mere end noget andet græd jeg over Jeremy. Fordi jeg huskede ham som en lille dreng med store øjne, opstopp... -
Engelsk... Er der mange fejl?
ForumindlægHey... Er der nogen der vil kigge / rette på min engelsk stil..?påforhånd mange tak!mvh JS"Amina is a Pakistani girl who lives in England with her parents. Her father has a shop with long opening hours and both him and Amina’s mother work in the shop, so Amina spends a lot of time by her sel...
