Søgning på: danskerne i verden. Resultater: 19641 til 19660 af 47039
-
Hvorfor ser folk op til Karl Marx, Sigmund Freud og Friedrich Nietzsche?
ForumindlægHvorfor ser folk op til Karl Marx, Sigmund Freud og Friedrich Nietzsche? Karl Marx startede en masse virksomheder, som alle gik konkurs, hvorefter han skrev "Das Kapital", som er en lang kritik af kapitalismen, der har skabt rigdom i verden, og en skåltale om, hvor god en ideologi k... -
Deisme og Voltaire
ForumindlægVoltaire var Deist, troen på en gud som skabte verden & universet. Men efter jordskælvet i lissabon 1755 skriver voltaire om at han ikke forstår hvorfor en gud ville lade højtrankede personer dø side om side med tiggere, og kvinder og børn. Kan nogen forklare mig hvad silvan Voltaire tr... -
hjælp til spansk oversættelse
ForumindlægEr der ikke nogle der vil hjælpe mig med at rette oversættelsen? bare lidt af den :D ?! jeg sux til spansk..Hejsa.. nogle der vil rette den? 1. Da han var fattig, måtte han overtale det spanske kongepar til at finansiere ekspeditionen til indien for at.... 2. ved sin ankomst til Den nye Verden tr... -
Es muss gut klingen!!!
ForumindlægER der nogen der kan give et bud på, hvordan nedenstående tekst kan oversættes til tysk uden at det mister sin oprindelige betydning og uden at det lyder halv-skørt?? Filmen giver et billede af hvorfor mennesker frygtede Stasi, og viser også på meget interessant vis hvordan Stasi virkelig arbej... -
manglende forståelse
ForumindlægDet handler kort om en dreng der gerne vil være som faderen, men når han bliver ældre finder drengen ude af at faren tro på Gud… det gøre drengen ikke så derfor gider han ikke, følge farens spor alligevel. (Her er det sidste i novellen, som jeg ikke rigtig ved hvordan det skal forstås) Ender dr... -
de to geder
Forumindlægnogen der gid og skriv vidre på den fabel altså en slutningen De to geder Hør oplæsning Det ender galt med verdens riger, hvis ikke no'en i verden viger, hvis hver kun holder på sin ret. To geder mødtes på et bræt. Forbi ku ingen af dem komme, da ingen af dem veg en tomme, og derfor... -
hjælp de haster
Forumindlægse jeg fik den stil men man skal og så skriv en nutidig historie som faben jeg ved ikke helt hvordan nogle der vil fortæller mig hvordan De to geder Det ender galt med verdens riger, hvis ikke no'en i verden viger, hvis hver kun holder på sin ret. To geder mødtes på et bræt. Forb... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej alle i stuen. Jeg ville være meget taknemmelig hvis nogle gad hjælpe lidt. Har prøvet at oversætte, men er virkelig dårlig til det. :( Opsamling af sein, haben og verden. Helga og Werner har tidligere været arbejdere. Nu er de blevet pensionister. De har haft et hus og har i dag en leglighe... -
eksponentiel funktion ?
Forumindlæghej . Jeg har et par opgaver der driller lidt, jeg håber der er nogen der kan hjælpe :P opgave 1. Verdens årlige IO-trafik måles i pentabytes. Tabellen viser verdens årlige IP-trafik for årene 2006-2008. År: 2006 2007 2008 IP-trafik: 50808 ... -
Hjælp til sætning..
ForumindlægHej herinde. Har lige problemer med en sætning som jeg vil hører om i kan hjælpe mig med; En årlig produktion på mere end 10 mio. pumpeenheder gør Grundfos til en af verdens førende pumpeproducenter. Cirkulationspumper (UP), dykpumper (SP) og centrifugalpumper (CR) er de tre hovedprodukter. ... -
Lineær sammenhæng
ForumindlægHej derude. Har normalt ingen problemer overhovedet med lineære sammenhænge, som burde være pærelet. Men forstår ikke denne opgave: Udviklingen i verdens befolkningstal havde i 1960 en årlig vækstrate på 2%, mens den årlige vækstrate i 2004 var 1%. I en model for udviklingen i verdens befolknin... -
Opstil en model, der beskriver den gennemsnitlige årlige 2 CO -udledning pr. person (målt i tons)
ForumindlægNogen som kan give mig et hint til hvordan jeg kommer igang med den her opgave?' En model for den årlige globale 2 CO -udledning er givet ved p(t)=60.297*10^9*1,031^t hvor P(t) betegner den årlige globale 2 CO -udledning (målt i tons) til tidspunktet t (målt i år efter 1950). Samt... -
Hjælp til potensfunktion
ForumindlægNogen som kan give mig et hint til hvordan jeg kommer igang med den her opgave?' En model for den årlige globale 2 CO -udledning er givet ved p(t)=60.297*10^9*1,031^t hvor P(t) betegner den årlige globale 2 CO -udledning (målt i tons) til tidspunktet t (målt i år efter 1950). Samtidig er ... -
analyse af sommeraften
Forumindlægjeg kan ikke finde noget om en gang på internettet, hvis i har noget, vil jeg meget gerne høre det? . skal analysere den, hvis i kunne finde noget med nogen modsætninger osv. ? og meget gerne årstal den er skrevet i, Poul Larsen Én gang Engang var jeg bare en mulighed inde i hovederne p... -
analyse af en gang
Forumindlægjeg kan ikke finde noget om en gang på internettet, hvis i har noget, vil jeg meget gerne høre det? . skal analysere den, hvis i kunne finde noget med nogen modsætninger osv. ? og meget gerne årstal den er skrevet i, Poul Larsen Én gang Engang var jeg bare en mulighed inde i hovederne p... -
Gode forsøg til fysik?
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp! jeg skal op i fysik på torsdag, og jeg har næsten ingen forsøg jeg kan lave til hver opgivelse, og jeg skal mindst have 2-3! Så det ville være en STOR hjælp hvis i kunne give et forslag til hvilke jeg kan lave! Følgende emner dækker de fire hovedområder: Fy... -
c niveau forkert oversættelse?
Forumindlæg1. Hvad er klokken? 2. Den er seks. 3. Der er et program kl. halv syv: Busters verden. 4. Hvem er Buster? 5. Det er en dreng på ti år. 6. Er det drengen fra Danmark? 7. Busters verden er ikke mit yndlingsprogram (favorito). 8. Det er Den rigtige Pris. 9. Der er fantastiske præmier. 10. Og der er ... -
Amoniak
ForumindlægHej Håber der er nogen der kan og vil hjælpe. På forhånd tak. Dannelse af ammoniak i Haber-processen er en af de vigtigste kemiske reaktioner i verden, idet ammoniak er et udgangsstof for produktion af gødning. Det estimeres, at ca. 1 % af verdens energiforbrug bruges i forbindelse med Haber-proc... -
Mulighed for eliteuniversitet
ForumindlægHej jeg går for tiden på Ha(almen), men overvejer for tiden kraftigt, at droppe ud og starte enten på International Business eller international business and politics. Grunden til dette, er at jeg altid har haft lyst til at prøve kræfter i en af verdens bedste business schools i England eller US... -
Funktioner
Forumindlæghej . Jeg har en opgave der driller lidt, jeg håber der er nogen der kan hjælpe. opgaven lyder: Verdens årlige IO-trafik måles i pentabytes. Tabellen viser verdens årlige IP-trafik for årene 2006-2008. År: 2006 2007 2008 IP-trafik: 50808 ...
