Søgning på: naturgeografi b disposition. Resultater: 19641 til 19660 af 89815
-
FYSIK FSA - Haster
ForumindlægHej :) Jeg skal her på fredag op til fysik mundtlig (9. kl.). Min lærer har opgivet 6 "Kapitler" fra Ny Prisma 9 og udover de 6 har hun opgivet 2 mere kapitler fra en anden bog - kan ikke huske navnet på bogen. De sidste to opgivelser er: Vejret og energi (energityper - vedvarende ener... -
Fremstil et batteri (FSA)
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder her og skal skrive en disposition til metaller, og i min bog (Ny prisma 9) er der vist et forsøg på hvordan man kan fremstille et batteri. Men da jeg aldrig selv har prøvet dette forsøg er jeg meget i tvivl om det vil virke til eksamen. Altså ifølge tegningen i bogen s... -
Engelsk-Undervisning ?
ForumindlægHej Alle Jeg søger en lære/studerende der er god til engelsk. Har nemlig en mundtlig eksame d. 10-12 august som jeg gerne vil klare mig godt i. Altså en mundtlig eksame på 24 timers forbedrelse. Undervisningen foregår på den måde, at hjælpe mig med teksten og sådan sørg for at jeg kan klare m... -
Omprøve i matematik A - Råd?
ForumindlægHejsa, jeg har fået medhold i en klage over mat A eksamen. I denne sammenhæng er jeg blevet tilbudt en omprøve, og er i gang med at genopfriske alle spørgsmål, da det er ved at være 3 måneder siden jeg har læst mat. Jeg ville høre om der er nogle af jer der har råd til eksamen, altså både ift.... -
Hjælp til "En såret arbejder"
ForumindlægHej, jeg har trukket "Kunstbilleder i Romantikken og Det Moderne Gennembrud" og har valgt "En såret arbejder" til at perpspektivere til "Udslidt" (som er en del af vores pensum). Jeg har lavet en hel analyse ud af en skabelon fra "Ind i Dansk", og vil gerne... -
Ohms lov - konstanter og sammenhæng?
ForumindlægIdet jeg er ved at forberede dispositioner til ellære, er jeg kommet i tvivl. Mine kopiark fortæller mig, efter at have forklaret om modstandstråde af konstantan, kanthal eller nickelin, at R er en konstant og at I og U's sammenhæng er lineær. Men i mine noter har jeg, ud af sammenhæng, skr... -
Hjælp til school shooting!!
ForumindlægHejsa! Jeg skal til engelsk eksaminen på tirsdag, og har derfor valgt at arbejde med emnet school shooting. Her er 3 af mine ''emner'' på min disposition. Selvfølgelig har jeg besvaret det selv, men ville være fedt hvis havde nogle inputs til det også! :-) 3. Why does som... -
Det periodiske system
ForumindlægHej, jeg tænker at min disposition til Det Periodiske System er for teoribaseret. Men samtidig er jeg løbet tør for forsøg, idet jeg simpelthen ikke ved, hvad de skulle demonstrere med sammenhæng til overemnet. Jeg kommer ind på ionbinding og oktetreglen ved at lave en titrering af NaCl. Hertil... -
Tjek af problemformulering til Dansk udenrigs- og sikkerhedspolitik efter 1904.
ForumindlægHej jeg har fået tildelt en række kilder: atlantererklæringen, statistik over militære omkostninger og artikler med forskellige synspunkter. Jeg er kommet frem til følgende problemformulering/disposition som jeg godt kunne tænke mig feedback på. Hvilke elementer indeholder dansk udenrigs- og si... -
Magnetisme
ForumindlægHejsa kloge mennesker :-D Jeg skal op i mundlig fysik om få dage, og jeg er igang med at lave små dispositioner til hvert opgivet emne. Et af de 18 emner hedder magnetisme, jeg ved en del om magnetisme, men jeg har brug for mindst 3 forsøg som skal vises. Jeg har selv to små forsøg, som jeg sette... -
24 timers eksamen - universet!
ForumindlægHej! Jeg har lige trukket min 24 timers eksamens-disposition i fysik, hvoraf jeg har trukket universet, her med underpunkterne "det kosmologiske princip, universets udvidelse, Hubbles lov, stjerners størrelsesklasser." Jeg læser som en gal og er supernervøs, men forbereder mig alt hvad ... -
Hjælp til religionsprodukt
ForumindlægGod aften! Her på tirsdag skal jeg aflevere mit produkt samt min synopse, men jeg har problemer med at lave mit produkt. Først og fremmest har min lærer fortalt mig, at det er en god ide at lave et produkt, der kan bruges som disposition til min fremlæggelse. Derfor har jeg besluttet mig for at ... -
trekant 3.020
ForumindlægHej alle sammen Har lige brug for lidt hjælp i en trekant ABC er M midtpunkt af siden AC Det oplyses at AB=AM=3 og BC=4 Begregn vinklerne A, B, C i trekanten Samt længden af siden BC -
Bukkekraft?
ForumindlægHej alle! Kan nogen hjælpe mig med at fortælle hvilken formel jeg skal bruge for at beregne bukkekraften? Jeg har fundet denne formel indtil videre men ved ikke hvad de forskellige bogstaver betyder F buk = 0,4 * R_mt * b *s -
Kort vektor stykke
ForumindlægJeg har et problem med dette stykke.. Hvis nogen kan hjælpe mig igang vil jeg blive glad :-) (bare fremgangsmåden ;))Bestem arealet af det parallellogram af disse vektorer:vektor-a: (3 over 8) og vektor-b: (7 over 2)Mange taK! -
Eksempler på spørgsmål til mdt. matematikeksamen?
ForumindlægHej....Som overskriften hentyder til, vil jeg gerne have nogle eksempler på spørgsmål.Jeg skal til eksamen på B-niveau, og hvis spørgsmålene derfor kunne begrænse sig til det niveau ville det være dejligt. Et evt. link til spørgsmål ville ikke skade :-DMvh Rasmus -
Overvej - MAT
ForumindlægDer er to øvelser hvor man skal overveje - overvej at ethvert polynomium af grad 0 er uden rødder- Overvej at ethvert førstegradspolynomium f(x) = ax+b har netop én rod og angiv formel?nogle der vil give mig et bud? -
Beviss areal af trekant.formel?!
ForumindlægJeg skal bevise, at T= 1/2 * a * b * sin(C)... Lige nu er jeg fuldstændig lost.. Forhåbentlig er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man beviser, at denne formel gør gældende. -
Normal stress
ForumindlægJeg har svært ved at løse denne opgave. Jeg har løst del a, men del b og c er svært at overskue. Jeg ved at jeg skal bruge denne formel: σBc = N/A = Men hvad skal jeg indsætte er lidt forvirret. -
Omskrive forskrift - hjælp !
ForumindlægHej, hvordan omskriver man forskriften: f(x)=2,101·1,137x til en forskrift af typen f(x)=b·ek x Jeg ved vi skal bruge inverfunktionen ln, men lige præcis hvordan, ved jeg ikke?
