Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 19661 til 19680 af 70316
-
jul novelle
Forumindlæghej jeg skal have afleveret en jul novelle er der en der har en plz hjælp -
hjælp hjælp hjælp
Forumindlæghej allesammen vi har snart projektuge og er blevet bedt om at finde et underemne lærerne og da jeg ikke rigtig har nogen interesse i noget ville jeg bare have at min præsentation opnår de 20 minutter min fremlæggelse skal være på vi er også blevet fortalt at det ikke må blive alt for meget ... -
Stop sult produkt
ForumindlægHej, jeg har om stop sult i projektugen, har i nogle ideer til produkt? og måske nogle kontakter? vi har kontaktet nogle lokale men vil også gerne nogle internationalt, men hvem? Red barnet og Unicef er ikke en mulighed. Tak på forhånd. -
hjælp
Forumindlægprodukt til udviklingen af computerspil?? -
Hjælp en dreng i nød
ForumindlægHej Jeg er en dreng på 14 år, som allerede går og tænker på hvad han skal efter folkeskolen. Jeg er god til dansk, ikke super god men god. Jeg er det stikmodsatte i matematik. I matematik er jeg ikke så god, men jeg prøver at holde fokus på det. Jeg vil gerne være ingeniør, men da en fra min kl... -
Radioaktivitet hjælp
ForumindlægOpstil reaktionsskemaet for henfaldet af 238 Pu godt har gjort, med masserne 234,040947 U og 238,04955 Pu Beregn dens Q værdi når den henfalder, har prøvet men det giver et alt for wired svar! hvad gør jeg forkert? (1.6605*10^-27(238.049555*u-234.040947*u))*299792458^2*m/s= J eller... -
Jeres højniveau (A-niveau)
ForumindlægHvilke højniveaufag valgte I i sin tid, og har I fortrudt det? Hvad kunne I godt tænkte jer at have nu, hvis I havde vist det I ved nu?:) -
Differentialligning
ForumindlægI en model for udviklingen af antallet af individer i en population betegner N(t) antal individer i populationen til tiden t(målt i døgn). Den hastighed, hvormed N(t) vokser til tiden t, er proportional med produktet af antallet af individer til tiden t og forskellen mellem 10^6 og antallet af in... -
Beregn halveringstiden
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave i matematik B-niveau, der omhandler fysik og kemi. Jeg får oplyst at stoffet Americum-241 har en halveringstid på 432,7 år (jeg bliver bedt om at regne uden enheder, idet det underforstås at tiden regnes i år). Jeg har brug for en venlig sjæl til at tjekke mine bereg... -
Mistet lyst til samfundsfag og skolen generelt.
ForumindlægHej, random stranger! Jeg går på STX (1.G) med studieretningen EN-SA-Ma, men jeg havde oprindeligt valgt og gået på en sproglig linje (EN-SP-Fr), som jeg fagligt set var helt tosset med. Dog var vi få i klassen og havde problemer socialt, så min linje blev nedlagt, mens den anden linje i klas... -
Meine Freizeit, nogen der kan rette teksten? :) tak på forhånd
ForumindlægHallo Mein name ist Mana. Ich bin 14 Jahre alt, und ich wohne in Solbjerg in Dänemark.Meine mutter heisst Elmira, sie ist 39 Jahre alt. Sie Arbeit als Al2bolig in Tilst. Meine Väter heisst Pourang er ist 45 Jahre alt. Meine kleiner Bruder heisst Shervin, Shervin vergehen auch Solbjergskolen in 1... -
Grænsen til pervers??
ForumindlægHej jeg har en lære som der blev klaget over sidste år af en hel klasse, men der blev ikke gjort noget... I år har jeg så fået ham i engelsk om sidder med en hel bunke tekster på eksamensopgivelsen som indeholder enten vold eller sex/voldtægt, aldrig på en pæn måde. Næsten alle personer i de teks... -
Feedback på formelle sprog og topic sentences
ForumindlægJeg er igang med at skrive min først engelsk opgave. Vi skal karakterisere en af hovedpersonerne i en novelle og derefter et forhold i novellen. Vi er blevet bedt om at lægge fokus på de to punkter + topic sentences. (Topic sentences er et nyt fænomen vi arbejder med så derfor ville lidt fokus ... -
Ph/koncentration
ForumindlægHey, Jeg sidder lidt og nulre over de her 3 spørgsmål. Hvad er koncentrationen af H3O+ i rent vand? Hvad er pH opløsningen med 0,001M H3O+? Hvad er [ H3O+] i en vandig opløsning hvor [OH-] er = 10-3M? Er der nogen der kan luske formlerne til at udregne dem ud, ud af ærmet? -
Koncentration af H3O+
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med følgende opgave. Håber på hjælp.I en opløsning af et rengøringsmiddel er pH=10,4Bestem koncentrationen af H3O+Jeg har prøvet følgende, men er i tvivl om, om det er rigtigt.PH=-log(H3O+)=-1,2793Hvis dette er formlen jeg skal bruge, tror jeg, at jeg bruger den forkert? -
En lille anekdote
ForumindlægEn anktdote fortæller, at da Sissah Ibn Dalim opfandt skakspillet, blev Kong Shihram så begejstret, at Sissah selv måtte bestemme sin belønning. Han valgte da at få 1 hvedekorn for det første felt på skakbrættet, 2 for det andet felt, 4 for det trejdie, 8 for det fjerde og så fremdeles. 1) Find h... -
kemi
Forumindlæg"Man kunne forestille sig at bringe koncentrationen af ethylenoxid ned under 1 ppm (efter volumen) ved at opblande stoffet med store mængder luft, før det udledes.Beregn det minimale luftforbrug til fortyndingen af 50 g ethylenoxid pr. døgn (1 bar, 15 grader C).jeg har først fundet:n(C2H4O)=... -
Patentbeskyttelse af medicinalprodukter?
ForumindlægHej alle!Er der nogen derude der ved hvor lang tid et produkt, fremstillet af fx Lundbeck, er patentbeskyttet? Jeg mener selv at kunne huske at det er 12 år, men er ikke helt sikker.På forhånd tak! -
Beregning af nitritkoncentration ved spektrofotometri
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal beregne antal mg nitrit per kilo grøntsag og antal mg nitrit per liter vand, og har lavet følgende beregninger: For drikkevand: n = c · v n = 5,8 · 10-6 mol/L · 0,05 L = 2,9 ·10-7 mol Dernæst kan massen findes ved denne lign... -
diffentialregning
Forumindlæghej håber der er nogle der kan hjælpe mig med at finde f ' (x) af denne funktion. f(x) = 20 + 150in(8t + 1) håber nogle kan hjælpe
