Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19661 til 19680 af 119569
-
eksamen-hjælp ( cis og tans-bindinger)
ForumindlægHej Skal til eksamen i kemi b nivaue. Er igang med at skrive noter til emnerne, da jeg er stødt ind i et problem. Har skrevet cis og trans-bindinger i en af mine rapport, men ikke huske hvad det er, og kan ikke finde det i noterne. Nogle der kan hjælpe hurtigst muligt. På forhånd tak -
Supplering til medicinstudie
ForumindlægHej studieportalen Jeg vil gerne søge ind på medicin i år, men ender her til sommer med mat b og mangler a niveauet. Kan jeg godt tage det som sommerkusus og nå at søge ind i år??? Tak på forhånd! -
HASTER!
Forumindlæghej (: jeg skal til årsprøve nu her på mandag, og jeg sidder og skriver noter til mine spørgsmål! 1) Er der nogle, der kan hjælpe mig med beviset til renteformlen? 2 ) Er der nogle der kan hjælpe mig med, hvad fordoblingstiden i forbindelse med KAPITALFRAMSKRIVNING er? På forhånd tak :D -
Hurtig hjælp til fremgangsmåde
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en ligning der hedder : Q= a-b(a-c) /(b+d). Jeg ved denne skal blive: Q=(ad+bc)/(b+d). Jeg kan bare ikke finde ud af hvorfor dette bliver sådan, så er der lige et klogt hovede der kunne vise mig hvordan den bliver sådan. Et stykke tid siden jeg har haft fingrene i matematik ... -
eksponentielle udvikling
Forumindlæghejsa.. Jeg har lidt problemer med at løse en opgave i matematik som jeg har siddet fast i rimelig længe. Opgaven lyder:Størrelsen af et lands befolkning som funktion af tiden antages i det følgende at være givet ved en eksponentielle udvikling.I et bestemt land var indbyggertallet 31.8 mill. Ved... -
SRP, emneforslag - fysik A
ForumindlægNogle der har idéer til hvad man kan skrive om i SRP hvis jeg vælger Fysik A som det ene fag,og det andet fag skal være et af følgende: Historie A Dansk A Engelsk B Kemi A Matematik A Jeg vil helst ikke vælge Kemi A eller matematik A som det andet fag. Kom gerne med så mange forslag som muligt... -
Hvor meget vægter mine karakterer?
ForumindlægHej Her kommer en lille forhistorie. Jeg fik 10 i skriftlig og mundtlig årskarakterer på matematik B. Min eksamen(som var i går) gik virkelig dårlig, selvom jeg var op i virkelig nemme opgaver, synes jeg i hvert fald selv. Jeg har aldrig oplevet, at være så nervøs, at jeg ikke kunne holde en bl... -
Hjælp ERHVERVSJURA
ForumindlægEr der nogle der skulle have noter, opgaver på Erhvervsjura ?. vil det være en stor hjælp TAK -
"bestem y udtrykt ved x og gør rede for at arealet af det tilbageværende tværsnit"
ForumindlægHej SP, Jeg mangler virkelig hjælp til denne opgave, og jeg er forholdsvis blank ift hvad jeg skal gøre. Vi har kun haft én opgave i undervisningen, som har handlet om optimering, så jeg er pretty damn lost. Jeg har forsøgt at bestemme y udtrykt ved x, men ved ikke om det er rigtigt: y+y+2x =... -
Ti-Nspire Cas Lommeregner købes
ForumindlægSøger en CAS lommeregner skal bruges på B Niveau -
standpunktskarakterer!!
Forumindlægheeejhar lige en række spørgsmål om stadpunktskarakterer på gym (er 1.g'er)1. får man karakterer for alle fag i gymnasiet, både mundtligt og skriftligt?2. nogen der vil uploade et karakterblad?3. jeg er megeeeet interesseret i at høre hvordan jeg selv kan sørge for at mit første karakter blad... -
bestemme højden af trekant
ForumindlægHej, Jeg har en retvinklet trekant ABC hvis areal er 22,9 og B=32,3 grader og hypotenusen/ c er 10,6 Jeg skal finde højden fra c til C. Jeg har skrevet det op i formlen for trekantens areal: 1/2 * h * 10,6 = 22,9 Skal jeg ikke bare isolere h? -
Hvorfor historie på A niveau?
ForumindlægHvorfor skal man egentlig have historie på A niveau i gymnasuim? Det er ikke fordi jeg har noget mod faget, jeg kunne bare tænke mig at have det på et mindre niveau. Tak på forhånd. :) -
HASTER: Hjælp til delopgave om "Vektor i planen"
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med en mat.opgave som jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg skal gribe an :( opgaven lyder sådan her: Bestem en ligning for den plan (alfategnet) der indeholder punkterne O, A og B. En plan (betategnet) er givet ved ligningen 2x+y-2z=0 Jeg er ikke så godt til matematik, så ... -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægHar en matematik opgave som jeg ikke kan løse, hjælp Bestem i hvert af nedenstående tilfælde ligningen for linien gennem A og B a) A(-4,-2) og B(6,-12) -
cirklens ligning
ForumindlægHej, jeg skal lave en matematik aflevering, hvor jeg skal løse denne opgave. Kunne dog godt tænke mig noget hjælp til opgaven, da jeg ikke ved hvordan jeg skal løse den. Opgaven: Linjen m har ligningen: y= 2 * x + b Hvor b er et reelt tal. 1. Bestem de værdier af b, hvor m tangerer cirkle... -
Omskriv ligning til formel
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har et lille matematik-spørgsmål, som lyder: Omskriv 4x^2 - 12x + 9 til formlen (ax+b)^2. Nogen som har et forslag, til hvordan man bærer sig ad? -
aflvering COS osv.
ForumindlægHey allesammen... Jeg har en matematik aflevering men jeg kan ikke rigtig forstå opgaven det lyder : Figuren viser en trekant ABC, hvor vinkel C er ret. Nogle af målene fremgår af figuren (p.s trekanten ser således ud A til venstre B til højere C i toppen B har en grad på 34grader og fra ... -
bestem a ved hjælp af halveringstiden
ForumindlægHej jeg har fået denne opgave (vedhæftet fil) Jeg har brug for hjælp til både opgave a og b håber nogen kan hjælpe! -
Cos- og Sinrelationer
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med følgende opgave; Et grundstødt fartøjs position P bestemmes ved vinkel målinger fra punkterne A og B i strandkanten. Man fandt at Δ ABP er vinklen A = 89,3º ± 0,1º, B = 82,6º ± 0,1º og siden AB =(124,5 ± 0,5) m. Jeg skal ...
