Søgning på: vejledning til engelsk essay på A-niveau. Resultater: 19661 til 19680 af 32803
-
Parameterfremstilling
ForumindlægHej!Kan simpelthen ikke finde ud af sidste del i denne opgave (3.101 a-niveau)I et koordinatsystem i rummet er givet 3 punkterA(5,2,1)B(2,6,4)C(-1,2,3)Bestem en ligning for den plan alpha, der indeholder punkterne A, B og C.Her er der vel egentlig tre mulige ligninger, ikke? En for hver af A, B o... -
Vektoropgave
ForumindlægHar lidt problemer med en delopgave i eksamensopgaver i matematik 3 årigt a-niveau. Håber I kan hjælpe. [Vektor pil og samtlige a og b er underforstået selvfølgelig :-)].Opgaven lyder:I en plan er der givet 2 vektorer a og b, om hvilke der oplyses:længden af |a| = 5, længden af |b| = 2 og vinklen... -
Vektoropgave
ForumindlægHar lidt problemer med en delopgave i eksamensopgaver i matematik 3 årigt a-niveau. Håber I kan hjælpe. [Vektor pil og samtlige a og b er underforstået selvfølgelig :-)].Opgaven lyder:I en plan er der givet 2 vektorer a og b, om hvilke der oplyses:længden af |a| = 5, længden af |b| = 2 og vinklen... -
vektorregning og parameterfremstilling
Forumindlæghar brug for hjælp til denne opgave, har kigget på den, men uden held. Det grunder nok også i at parameterfremstilling er ret ukendt for mig. Opgaven stammer fra eksamensopgaver for a-niveau: I et koordinatsystem i planen bevæger et punkt P(x,y) sig, således at der til tidspunktet t gælder: x= t... -
Vektorerer med cirkel og afstand
ForumindlægJeg søger hjælp til denne opgave fra Eksamensopgaver for A-niveau - opgave 2.018. (variablerne a, b, OP angiver vektorer) Der er givet et koordinatsystem med begyndelsespunkt 0. To vektorer a og b er bestemt ved: a = (3 over 4) b = (cos(t) over sin(t)) Et punkt P er bestemt ved OP = a + 2... -
spids
Forumindlægi et koordinatsystem har en ret linie m parameterfremstillingen: (x,y)= (5+4t,4+3t) , tER og en vektor a er bestemt ved: vektor a= (2,4) 1)beregn gradtallet for den spidse vinkel mellem linjerne m og vektoren a. 2)men så skal jeg beregne koordinatsættet til vektor a's projektion på m? ... -
Kemi B Niveau suppleringskursus - Pensum spørgsmål
ForumindlægHejsa kære fellow forumbrugere jeg er tilmeldt et suppleringskursus til Kemi-B niveau over sommeren, da jeg blev velsignet med optagelse på medicinstudiet på syddansk universitet, bliver jeg nød til at opdatere mit kemi. Det ville jo være ganske katastrofalt hvis jeg ikke bestod kemi-kurset så se... -
Sociologi bachelor
ForumindlægHej alle. Jeg overvejer at søge ind på sociologi studiet i Aalborg til næste år. Grunden til at jeg gerne vil læse sociologi, er netop fordi jeg synes det er sindsygt spændne at undersøge individet i forhold til diverse problemstillinger i samfundet. Jeg havde samfundsfag på A niveau på gym, og s... -
Normalfordeling
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen på A niveau i morgen, og jeg mangler at få svar på denne opgave. Jeg håber der er en der kan hjælpe! Fra en sukkerfabrik leveres sukkeret i 1 kg-poser og 2 kg-poser. Vægten af de fyldt poser varierer. Om 1 kg-poserne antages, at vægten er normalfordelt med middel... -
Kan jeg blive optaget på DTU?
ForumindlægJeg bliver student her til sommer, og som det ser ud pt. får jeg ca. et snit på 7,8. Efter sommerferien kunne jeg godt tænke mig, at læse til bygningsingeniør på DTU. Problemet er bare at adgangskravet er, at man skal have et snit på min. 8,0 for at blive optaget. I 2006 var snittet på 8,2 og all... -
Kan jeg tage en re-eksamen?
ForumindlægHej, jeg går på STX, 1. år lige nu, og har lige været oppe i samfundsfag. Mit mål er at jeg afslutter med et gennemsnit på 11. Jeg har 5 A-niveau fag, og jeg har lige fået 02 i samfundsfag, hvilket vil komme til at trække langt ned i mit gennemsnit, og hvis mit gennemsnit skal ende på 11, har j... -
Studiestart på Matematik ku hvordan
ForumindlægHej Jeg skal starte på matematik på KU efter sommerferien, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre fra gamle studerende mht. hvad jeg skal være forberedt på? Jeg har læst mig til at det vigtigste, for at kunne gennemføre, er en passion for matematik. Og den har jeg! men min in... -
Gamle karakterskala & videregående uddannelse ?
ForumindlægHej alle ! Jeg står og skal til at søge ind på videregående uddannelse her efter sommerferien, og jeg afslutter min nuværende gymnasielle uddannelse her om nogle dage. Jeg er under DEN GAMLE REFORM - altså benytter jeg mig også af den gamle karakterskala. Jeg ved godt, at der har været en masse... -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej... Jeg har flere gange sidste år da jeg gik i 2g. søgt om lektiehjælp i virksomheds Økonomi samt matematik, da jeg har begge fag på A niveau her efter sommer på mit sidste år på handelskolen, jeg har været så heldig at finde en super klog ældre astrofysiker til at hjælpe mig i matematik, men ... -
Hjæææælp
ForumindlægJeg sidder her og bikser med et vejledende opgavesæt i biologi. det hedder biologi a niveau vejledende opgavesæt 2, og jeg er nød til at høre omd er er nogen der kan hjælpe med atløse første opgave? den handler om ocsmose? 1: Beregn, hvor mange gram sucrose (C12 H22 O11, Molvægt=342) der skal an... -
SRP - matematik og fysiologi!
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere problemformulering til SRP på fredag. Jeg skal som sagt skrive i matematik og vores teknikfag krop og sundhed. Jeg har i tankerne at jeg skal skrive om fysiologi, nærmere muskelfysiologi, hvis det er muligt? Jeg har matematik på A-niveau, og jeg er lidt lost omkring hvord... -
Matematik A og kemi A - valg af emne?
ForumindlægHej folkens Sidder og prøver at finde ud af hvilket emne jeg skal vælge til mit SRP - fagene er valgt og det er blevet Matematik og Kemi, begge på A-niveau. Har siddet og kigget lidt herinde på siden, og kan se at der tidligere er blevet foreslået Reaktionskinetik - dette er dog en del af v... -
Vektorer fatter hø! :(
ForumindlægDet piner mig sådan at jeg er dårlig til mat når jeg nu har det på A niveau! :( Jeg øver mig hverdag, men ser ingen forbedringer, tøre heller aldrig at sige noget i timerne, da jeg er bange for at dumme mig... Idag gik vi så igang med et nyt emne, nemlig vektorer. Noget som de fleste syntes er M... -
Hjææælp :)
ForumindlægJeg har fået udleveret min sso i dag og jeg skriver om omsorgssvigt i psykologi. Jeg har fået et spørgsmål der lyder således: Diskuter hvordan omsorgssvigt i den tidlige barndom kan præge barnets udvikling både på kort sigt og på langt sigt. Vurder dernæst barnets muligheder for at bryde den nega... -
Har brug for hjælp ASAP
ForumindlægOkay så jeg har det her på A-niveau og burde være i stand til at regne det her ud, men har fuldstændigt glemt hvordan man gør :) Opgaven lyder "Fra en hane drypper vand ned i en skål. Tabellen nedenfor viser sammenhørende værdier af tiden (målt i min) og vanddybden (målt i cm). t(min)...
