Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19681 til 19700 af 32350
  • Dobbelttydige tilfælde

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg er ved at forberede mig på mundtlig matematik og er lidt stresset! Er kommet til trigonometri, hvori jeg vil forklare det dobbelttydige tilfælde. Er der nogen der let og overskueligt kan forklare det? Og som har et let og overskueligt eksempel til? (: Ville være en kæmpe hjælp! ...
  • Eksponentiel vækst A

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne vide, hvad der generelt forventes til den mundtlige eksamenen i Matematik A omkring eksponentiel vækst (vigtigst) og de to andre vækstformer. Meget af stoffet ses også i B-pensum, men jeg har ikke arbejdet med det alvorligt på A-niveau.
  • Linære funktion

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik B og har fået et spørgsmål der luyder sådan: Gør rede ligningen for tangenten til en differentiabel funktion. Jeg aner slet ikke hvad jeg skal gøre her og hvilken eks jeg kan komme med??? :(
  • Udled differentialkvotienten´af f(x)=x^1/2

    Forumindlæg
    Hej, jeg mangler lidt hjælp til matematik. Jeg er ramt ind på et spørgsmål, hvor jeg skal Udlede differentialkvotienten f(x)=√x. Men hvordan Udleder man differentialkvotienten f(x)=√x?? håber at i kan hjælpe mig!
  • Løs ligningen f(x) = 17

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået en opgave i matematik som jeg ikke fatter så håbede der ville være lidt hjælp og hente her. Opgaven lyder: Løs ligningen f(x) = 17 Jeg ved ikke hvordan man løser den eller hvor jeg skal starte. Tak på forhånd!
  • ax^2+bx+c

    Forumindlæg
    hej.. jeg skal op til matematik eksame onsdag, og jeg skal nævne omformningsreglerne og demonstrerer anvendelsen ved omformning af en formel fra fx fysik. jeg søger efter noget med formen ax^2+bx+c ? heeeeeeeelp mee!
  • sekant og tangents betydning

    Forumindlæg
    jeg skal til mundtlig eksameni matematik b niveau på hf..... en af de opgaver vi kan risikere at komme op i er: gennemgang af begreberne sekant,differenskvotient og differentialkvotient. Hvordan beskriver man sekant og betydning? hvad betyder differenskvotient og dens betydning i differentialregn...
  • hjælp til beviser

    Forumindlæg
    Hey ville høre om der var nogle som lå inde med notater til 3.g mdt. eksamen. Her tænker jeg specielt på eventuelle beviser. Da jeg ik rigtigt forstår måden de er gennemgeåt på i min matematik bog
  • kreer mønster i halvbue

    Forumindlæg
    hej, jeg er igan med et eksamens projekt på matematik B i en opgave bliver man bedt om at dekorere gavlen i en hal. gavlen danner en halv cirkel. hvad kan man lige proppe ind i? en kurve af en art eller nogen ideer?
  • Årsprøve: Rødder og potenser

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen :) Jeg skal snart op til mundtlig årsprøve i matematik, men har et problem med dette spørgsmål: Sandsynliggør potensregnereglerne og giv eksempel på anvendelse. Hvordan skal jeg sandsynligøre potensregnereglerne? Og med anvendelse, menes der så i ''dagligdagen'&#...
  • Redegør for løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal op til mundtlig matematik her på torsdag, og kan ikke rigtigt finde ud af følgende spørgsmål: 9. Redegør for løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte9. Redegør for løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte På forhånd mange tak. Med venlig hilsen Tobias H.
  • Eksponentiel vækst - redegør for a og b?

    Forumindlæg
    Hej guys. Jeg skal op i mundtlig matematik på C-niveau om en uges tid, og jeg skal redegør for betydningen af a og b i regneforskriften y=b*a^x. Er det rigtigt forstået at a=fremskrivningsfaktoren, som skal være et positivt tal? Og hvad er b?
  • 8. Hvordan kan 2 linier være placeret i forhold til hinanden?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal op til mundtlig matematik her på torsdag, og kan ikke rigtigt finde ud af følgende spørgsmål: Hvordan kan 2 linier være placeret i forhold til hinanden? 2 parabler? En parabel og en ret linie? På forhånd mange tak. Med venlig hilsen Tobias H.
  • James cook perspektivering

    Forumindlæg
    Hej, jeg her lige færdig med min At-opgave om James Cook . Skulle skrive på tværs af fagene Matematik og historie. Jeg skal til eksamen i det imorgen, men kan ikke finde på en god perspektivering.. Hvad kan jeg perspektivere James Cook med ? på forhånd tak : )
  • HJÆLP! eksponentiel vækst

    Forumindlæg
    Hej alle jeg har et lille problem. Jeg skal op i matematik i morgen. Jeg har om eksponentiel vækst, hvor y=b*a^x, bliver brugt og forstå ikke følgende spørgsmål: Du skal vise, hvorledes forskriften kan udledes fra to eller flere punkter. Hvad menes der ved det?
  • Åh nej! (:

    Forumindlæg
    Hej alle sammen' jeg sidder og skal til eksamen i mundtlig matematik B, og er stødt på et problem i et af spørgsmålene. Er der nogle der ved hvordan jeg klare den her: • Bevis at en lineær funktion er differentiabel og at differentialkvotienten er hældningskoefficienten. På forhånd tak .
  • Redegør?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skal til matematik eksamen på c niveau. Jeg skal redegøre for indholdet i de forskellige emneopgaver, men hvad skal med gøre når man skal redegøre for noget? Skal jeg bare forklare hvad jeg har gjort i emneopgaverne eller? Hvad har I gjort, kan I evt. komme med nogle eksempler??
  • Redegørelse for differentiation af potens-, eksponentiel- og logaritmefunktioner.

    Forumindlæg
    Hej alle. Sidder her med et eksamensspørgsmål i matematik A, som jeg ikke forstår og jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare dette? spørgsmålet lyder: Redegør for differentialkvotienterne for potens-, eksponential- og logaritmefunktioner. Jeg håber i kan hjælpe.
  • Eksponentielle vækstmodel

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op til mundtlig matematik og har fået spørgsmålet: Gør rede for den eksponentielle vækstmodel og dens anvendelse i rentesregning. Du kan bl.a. komme ind på rentefod og vækstrente samt fordoblings eller halveringskonstant. Nogen der kan hjælpe?!?!?!
  • Eksamen i MAT

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal meget snart til eksamen i matematik og frygter rentespørgsmålene 1) hvad er forskellen på kapitalfremskrivnings formel og renteformel? 2) hvad kan jeg fortælle om kapitalfremskrivnings formlen og renteformel ? 3) hvordan omregner om månedlig rente til årlig rente? Håber I kan hj...