Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 19681 til 19700 af 158493
-
Reducer udtrykket
ForumindlægHejsa - Jeg sidder og hygger mig med nogle matematik opgaver og er gået lidt i baglås med 2 af opgaverne: 1) Reducer udtrykket: a^2 - b^2 - (a+b)^2 + 2ab Jeg har gjort det her: a^2 - b^2 - a^2 + b^2 + 2ab + 2ab Hvor a^2 og -a^2 samt -b^2 og b^2 vil gå ud med hinanden og tilbage står = 2ab + 2ab =... -
Årsprøve
ForumindlægJeg går i 2. g Skal op til tre skriftlige årsprøve vil lige spørg om der er nogen for regel hvor mange årsprøve skal man i løbe af de to år (1.og 2. g) Kunne være rart få en svar med kilde på. Og ER det en krav at bestå årsprøven. -
Integral regning
ForumindlægSynes integralregning er mega svært. Findes der ikke nogle regler for integralregning ? i må gerne henvise mig til nogle, eller skrive dem op for mig (hvis de da findes!). Kom med nogle råd til mig, så jeg ebdre forstår hvordan man integrere.. Synes det er så tilfældigt, og man nærmest gætter sig... -
Gæld,annuitet eller renteformel?
ForumindlægHej, Jeg har en opgave her, som jeg ikke kan finde ud af, som lyder: En mand skal købe bil og derfor låne 2 mio. Banken giver 2 tilbud: Et lån med 30 års løbetid med 3 % i årlig rente, og et andet lån med løbetid på 20 år med årlig rente på 4 % (der kan regnes med årlig termin for begge lån). ... -
hjælp, aflevering til i morgen!
ForumindlægNår man køber bøger på nettet i en bestemt online bogklub koster leveringen altid 29 kr. og bøgerne 127 kr. stykket. a) Hvilke variable er relevante? Hvilken er den afhængige, og hvilken er den uafhængige? b) Opstil en formel for denne sammenhæng. Kald prisen for og antal bøger for . c) Beskri... -
3 Fag?
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og tænker lidt på hvad jeg skal studere, og så endte jeg med at kigge lidt på au.dk. Jeg har altid interresseret mig for matematik/fysik/datalogi, og overvejer at blive gymnasielærer. Astronomi findes kun som en kandidatuddannelse, der kræver at man har en bachelo... -
Hjælp til valg af videregående uddannelse
ForumindlægHej, Jeg afslutter 3.G her til sommer, og skal derfor snart til at finde ud af hvad jeg skal læse til næste år. Jeg har planer om at tage en bachelor og derefter en kandidat. Mit favorit fag er matematik, derudover finder jeg økonomi og IT meget spændene, jeg har dog aldrig haft disse som fag. J... -
Beregne begyndelsesværdi - hurtigt helst.
ForumindlægJe sidder med en matemaik aflevering til i morgen, og jeg kan simpelthen ikke huske formlen for hvorledes man udregner begynelsesværdien. min opgave lyder :Det oplyses at kurven går igennem (0,3) og (1,4) - Hvad er begyndelsesværdienfor den ekspotentielle udvikling. Pft. -
VEKTOROPGAVE
ForumindlægForstår ikke hvordan jeg skal løse denne opgave? Please hjælp Opgaven lyder: I et koordinatsæt er givet to punkter A(20,5) og B(5,10) samt en vektor a = [-1,2] a) Bestem arealet af parallelogrammet udspændt af vektor AB og vektor a b) Bestem koordinatsættet til projektionen af vektor AB på... -
6 i idræt!
ForumindlægJeg har lige fået mit allerførste 6-tal - i idræt! Og så er det bare, jeg overvejer, om jeg egentlig synes, at det er fair. Har et gennemsnit på ca. 9,5, så 6-tallet pynter ikke just. Jeg mener ikke, at man kan lære sig selv at kunne lide at spille bold og lade være med at være bange for bolde... -
Kordinatsystem !! til i morgen!!
Forumindlægkan nogle hjælpe med denne opgave? To punkter har A og B er givet ved A(2,3) og B(-7,6). a) Bestem ligningen for den linie der går gennem punkterne A og B og tegn linien i et koordinatsystem. b) Bestem de vinkler linien danner med x-aksen og y-aksen hjælp mig please, den er til i morgen! s... -
Hjælp til at finde højden på en cylinder!
ForumindlægHej! Jeg sidder her begravet i min matematik aflevering, og kan virkelig ikke komme videre. Kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg skal få regnet det ud. Jeg kan ligeså godt sige, at jeg ikke er det største geni indenfor matematik, og jeg virkelig, virkelig har brug for noget hjælp! :) ... -
Mundtlig eksamen.
ForumindlægHej alle sammen. jeg har et problem. for det første er jeg kanon nervøs. jeg er ikke dårlig til matematik da jeg ligger med årkarakter på 10/7 men jeg har ingen anelse om hvor vidt jeg kan gå op til eksamen på mandag og give et godt resultat. jeg ville gerne have lidt fif til at virke mere sikker... -
Trekantsberegning
ForumindlægHej sidder midt i en matematik opgave, som jeg ikke helt kan finde ud af, så håber der er hjælp at hente ;-) Jeg har fået at vide at jeg har en vilkårlig trekant, hvor vinkel A = 53,8 grader, og længden fra A - B = 5,5. Og arealet af trekanten = 24,4. Så skal jeg beregne siden mellem vinklerne A... -
privat lektiehjælp/undervisning
Forumindlæghej alle! jeg er på nuværende tidspunkt igang med at supplere min eksamen med matematik A. Da det er et halvårs hold, går det super stærkt og jeg er desværre meget bagud. Jeg bestræber mig på at blive færdig til sommer og har desperat brug for hjælp! jeg bor i København og søger en der kan underv... -
Hjælp, haster!
ForumindlægHej, jeg er igang med en samf-matematik opgave hvor jeg skal lave et diagram der viser udviklingen fra år til år. Tallene der skal laves diagram over er "beskæftigede i alt". Jeg har sat et billede ind af skemaet så i kan se det. Spørgsmålene til opgaverne lyder sådan: a) Rede... -
Lektie hjælp søges!
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 18 år, som søger hjælp i matematik på A niveau en til to gange om ugen. Jeg går i gymnasiet og skal starte i 3.g efter sommerferien. Jeg får brug for hjælp til mine afleveringer og lektier i skolen. Jeg bor Odense centrum, og håber der er en som kan hjælpe mig :) Man sk... -
Udregning af karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har med inspiration fra Fåborg Gymnasium udarbejdet to regneark, hvor man løbende kan udregne sit karaktergennemsnit for hhv. stx og hf efter ny reform, dvs. hvor der tages højde for vægtningen. Studieportalen skal være velkommen til at linke til dem på passende sted på siden. De kan findes ... -
it
Forumindlæghttp://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/naturvidenskabeligeuddannelser/matfyskemidatalogi/it.aspx Paa denne uddannelse hvad jeg kan jeg blive ?? Hvad kan jeg arbejde med ?? Jeg er meget interesseret i it, men jeg mangler mat B og Eng B Fys B og Samf B desvaerre.. Nogen der kan sige... -
Omregning af enheder
ForumindlægHej, Er der nogen som kan forklare mig princippet med at omregne enheder, f.eks. mol til µmol. µmol svarer til 10-6. I den her opgave skal den endelige enhed være U/L, hvor 1 U = µmol/min Hvorfor skal jeg gange med 106, og ikke 10-6, for at få enheden mol til at være µ...
