Søgning på: matematik a noter skriftlig. Resultater: 19681 til 19700 af 168518
-
Romantikken- DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej alle! Jeg har været så heldig at trække 'romantikken' til min mundtlige dansk eksamen, hvilket jeg egentligt er ret glad for, men jeg ANER ikke hvad jeg vil bruge som prøveoplæg? Jeg har tænkt på et maleri fra romantikken, men synes bare det virker alt for oplagt og vil gerne bruge n... -
Ny start (gym.)
ForumindlægHej allesammen, så har jeg (sikkert også andre) ferie (: (i princippet, mangler translokation). Og jeg tænkte lidt på, hvordan i havde det, da i begyndte på en ungdomsuddannelse. Var det meget nyt? Jeg er nemlig typen, der er mindre snaksalig i starten og har svært ved at vænne mig til, at al tin... -
Hjælp til rettelse af stil
ForumindlægEr der nogen der gerne vil hjælpe med at rette den engelske tekst nedenfor? Auggie Wren´s Christmas Story Auggie Wren´s Christmas Story was written by Paul Auster in 1990. A man from New York Times asked Paul Auster if he want to write a short chritsmis story. Paul Mus... -
Dumpet :(
ForumindlægHej alle sammen jeg var i dag oppe til mundtlig engelsk. Her fik jeg 00. Mit sprøgsmål er nu: har jeg bestået faget? jeg fik nemlig 4 i både skriftlig og mundtlig årskarakter. -
Klage over SRP
ForumindlægHej Studieportalen Da jeg i dag fik min SRP tilbage blev jeg meget skuffet over karakteren, da jeg selv mener, at den på baggrund af det faglige indhold burde have fået en højere karakter. Jeg vil derfor høre, om nogen har lyst til at læse den samt give et bud på, hvad I synes den ligger til kara... -
Integraler
ForumindlægJeg går på stx 1. g. Jeg har set integraler i en masse opgaver her ude, men hvornår lærer man normalt om integraler? På forhånd tak! -
Statistik
ForumindlægHej. Jeg har forsøgt at plotte det ind, men jeg ved ikke hvad en sumkurve er. Og jeg ved ikke hvilke kvartil der er tale om fravær eller skole eleverne. -
Udfyldning af tabellen
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af regne de tomme felter :/ billde af opg på linket også https://imgur.com/TSTN9Mm -
Engelsk stil
ForumindlægHer er der en lille engelsk side ville blive utrolig glad hvis nogen gad rette lidt på den. People want to have it today but pay tomorrow. That is the main reason to why people drown in debts. The most precious thing today is, the time. People want to do so many things in their life. But the prob... -
Biologiprøve
ForumindlægHej! jeg skal prøve en skriftlig prøveeksamen i biologi, og ville bare høre om en af jer har prøvet sådan en? kunne virkelig godt bruge nogle gode noter, og emne som kunne være med i prøven. på forhånd tak! -
Differentiering og integration i hånden
ForumindlægHej Hvordan differencierer/integrerer man i hånden uden brug af hjælpemidler!? Kan godt finde ud af at taste det ind på en lommeregner... men det hjælper mig ikke til færdighedsprøven Vh. Anders -
Halveringstid
ForumindlægMægden af uomsat halm kan fra tidspunktet t=0 beskrives ved en eksponentielt aftagende funktion, således at f(t) angiver mængden af uomsat halm i kg til tiden t i år. Det betyder at : f(t)=b*e^-kt hvor k er omsætningens hastighedskonstant, og halveringstiden for den eksponentielle udvikling er b... -
Engelsk oversættelse? Nogen der vil tag et kig på det?
ForumindlægHejsa!Jeg er ikke ret god til engelsk... :'( Så jeg vil spørge om nogen der vil hjælpe mig med at få den rettet? ”De er en skamplet på England, og i hele landet er vi enige om om at fordømme dem.”Disse ord kom fra Tony Blair, efter at flere hooligans var blevet arresteret af det franske polit... -
Mat. opg.
ForumindlægJeg har problemer med disse opgaver:På forhånd tak.Menneskekroppen indeholder kalium. Der findes 3,5 g kalium pr. kg legemsvægt. Isotopen K-40 udgør kun 0,012% (efter vægt) af den forekommende kalium. En person vejer 64 kg. a) Beregn massen af K-40 atomer i personen. Et K-40 atom vejer 39,964 u. ... -
Fortegn i andengradspolynomier
ForumindlægHej Når man har et andetgradspolynomium (altså ax^2+bx+c), hvordan finder man ud af hvilke fortegn a,b,c og d har? Jeg ved at når a er positiv vender funktionen 'benene opad' og at d bestemmer antal skæringspunkter med x-aksen... Men hvordan bestemmer man b og c? På forhånd tak -
Stress i gymnasiet - nogen kilder?
ForumindlægJeg har om stress og presset i gymnasiet. Jeg har det bl.a. i samfundsfag, så jeg tænkte på om der er nogen der har nogle gode kilder/teorier/sociologer som jeg kan bruge? -
Har ingen baggrundsviden til kemi B
ForumindlægHejsa Jeg skal starte på kemi B i januar. Jeg har bare det problem at jeg tror at jeg slet ikke kan huske noget fra C ( var heller ikke særlig god til det da jeg tog det i naturfagspakken) Er der et et site eller noget ser måske kan hjlpe mig forberede og også hjælpe mig da jeg engang begynder ... -
gennemlæsning af engelsk....
ForumindlægNogen der vil læse dette stykke igennem og se om der er bogen fejl....Who is to blame for stealing a generation? Once Australian policy was to remove indigenous children and try to integrate them into white Australian. · The policy was in operation 1910, where over ten thousands of indigenous chi... -
1 spørgsmål ang. dansk årsprøve
ForumindlægHej..er det en gammel eksamenssæt man får i SKRIFTLIG DANSK ÅRSPRØVE I 2.g??hilsen Carolina -
isolér.....HJÆÆÆLP
Forumindlæghej med jer..Jeg er bare sååå dårlig til og isolér.. og det er jo ikke særlig godt, nu hvor jeg snart skal op i skriftlig eksamen i matematik. Jeg håber i vil hjælpe mig med og forstå isoléring.. vær sød og hjælp mig.. jeg har f.eks en opgave her: isolér q i formlen b=c+aqPlease hjælp mig...
