Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19721 til 19740 af 20689
-
Mundlig eksamne
ForumindlægHej jeg skal trække mit eksamens sprøgsmål i morgen men problemet er at jeg ikke rigtigt ved hvordan sprøgsmålene er stillet op? er det en slags stikord hvor der så også står hvad man skal vise et forsøg om eller hvordan? Jeg vil bare gerne være forberedt :-) -
Disposition - Kemieksame
ForumindlægHej, Er der nogen der har nogen erfaringer, til forberedelse af kemi-eksamen. Jeg har for øjeblikket Kemi B - og skal forberede mig grundigt inden eksamen. Men kan ikke finde hoved og hale i noget af det - ved ikke hvor jeg skal starte osv. Hvordan skal jeg gøre? -
Dem der er igang med jurastudiet
ForumindlægTil jer der læser Jura. Hvor er det bedst at læse Jura? I Århus eller Kbh? -
Konservative kræfter
ForumindlægHej Jeg har prøvet at finde en definition på konservative kræfter. Det her fandt jeg herinde: "En konservativ kraft, er defineret ved, at det arbejde kræften udfører kun afhænger af afstanden mellem de to punkter og ikke af vejlængden imellem dem. Eks. Gravitation" Jeg har n... -
Emne til hovedopgave?
ForumindlægHej med jer alle, Jeg skal på et tidspunkt skrive en hovedopgave inden for finansøkonomi. Jeg er så småt begyndt at overveje mulige emner så jeg kan begynde at læse hen imod det. Jeg har et ønske om at den skal indeholde noget "game theory" da det kunne skabe vej for at bruge mate... -
Dårligt snit.
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 5.0 og går i 8 klasse. Skal i 9 klasse om en måned. Jeg vil rigtig gerne forbedre mig, nu når jeg har sommerferie i en måned. Men ved ikke rigtig hvad skal jeg forbedre mig på og hvordan. Det hjælper mig rigtig ikke, har prøvet og knoklet, men det som om jeg ender med at ... -
Tabel i latex
ForumindlægJeg har tegnet en tabel i latex således: \begin{tabular}{lcccccccccc} \toprule Klassetrin & 1 & 2 & 3 & 4 & 5 & 6 & 7 & 8 & 9 & 10 \\ \midrule Antal & 2 & 3 & 4 & 4 & 7 & ... -
Cand merc/cand Oecon
ForumindlægSå skal også jeg til at vælge uddannelse og efter mange timers undersøgelse sidder jeg nu tilbage med to. Cand merc og can oecon. Jeg vil derfor høre om der er nogen, som kender forskellen på at læse til økonomi på handelshøjskolen Ha almen og dermed senere blive cand merc og økonomi uddanelsen... -
endelige Karaktersnit ganges med?
ForumindlægHvilket tal ganges ens endelige karaktersnit med hvis man vælger at søge ind på uddannelse inden for 2 år? Har også hørt at man kan gange sit snit med et højrere tal hvis man har 5 fag A-niveau? -
smidt ud
ForumindlægJeg er blevet smidt ud af skolen pga. for højt fravær. Jeg har ligget på hospitalet i over en måned og min fraværsprocent er på 19,5 Det er fair nok, men min studievejleder var bare så modbydelig da hun fortalte mig det. "Du havde vel ikke regnet med at du kunne fortsætte?" Da jeg så s... -
Problem med vindmøller
ForumindlægHej. Hvordan kan de være, at vindmøller producerer mest energi ved høje vindhastigheder? Hvorfor kan man ikke bare lave en gearing, så generatoren kører hurtigere, selvom møllen ikke drejer så hurtigt? Ser frem til en faglig diskussion. -
Div. spørgsmål
Forumindlæg1) For at finde ud af, hvilken vinkel en kuglestøder skal kaste med for at kuglen kommer længst, isolerer jeg t i y(t) = 0 = v_0*sin(a)*t-½*g*t^2+h, hvor h er højden kuglen kastes fra. Dernæst indsætter jeg i x(t) = v_0*cos(a)*t, og finder vinklen. Men jeg står med et udtryk på formen ½*g*t - h/... -
Det gamle 13-tal - godt eller skidt?
ForumindlægUha... Hvad synes i om 13-tallet, er det noget uretfærdigt juks eller en karakter som har sit ret et eller andet sted? Jeg er personligt af den opfattelse af at det en karakter der ikke kan bruges til en skid. Om man får 13 eller 11 afhænger, ihvertfald i folkeskolen hvor jeg har gået indtil fo... -
Grafer og skråplan
ForumindlægJeg har en opgave, hvor en sten ligger på et skråplan med hældningskoef. my. Jeg skal plotte størrelsen (alfa;F_N/mg) og (alfa;F_gnid/mg), hvor alfa er elevationen. Jeg kan ikke se, at det skulle give nogen mening at sætte disse størrelser op mod hinanden, eftersom den resulterende kraft er giv... -
Biologi vs. biokemi: studie og karriere
ForumindlægJa overskriften forklarer egentlig problemet.. Jeg står og skal vælge mellem biokemi og biologi nu, et valg jeg efter et års tanker stadig ikke kan beslutte mig for. Umiddelbart virker biologi til at være lidt blødere et studie, uden den tunge matematik og kemi forhold til biokemi. Omvendt har ... -
Klog af at have briller?
ForumindlægHej, jeg har hørt et rygte der siger, at næsten alle dem der har briller er nogle kloge hoveder, kan det passe? -
Hjælp til ioner? Haster!!
ForumindlægHej. Jeg skal i øjeblikket arbejde med ioner, og har fået kopisider med opgaver, men der er dog noget som jeg ikke helt forstår. Hvordan kan jeg regne ud en ions protoner og elektroner, fx. Cl-, Mg+++, Ca++, O--? Tak på forhånd! -
Opgaver i Specifik varmekapacitet
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg har brug for jeres hjælp virkelig meget, da jeg ikke kan finde ud af nogen opgaver. Jeg har prøvet flere gange, at kunne løse dem, men det lykkedes mig desværre ikke. opgaverne er således, og håber at I kan hjælpe. 1. Vi tilfører en zinkplade med massen 0,150 kg en varme ... -
Dansk stil
ForumindlægHejsa er der nogen der kan rette min stil?`? -
1 aflevering pr. uge
ForumindlægFør reformen ved jeg, at man som regel fik en aflevering pr. uge, hvis man havde valgt matematik på højniveau (A-niveau). Holder det også stadigvæk efter reformen? Gælder det kun, hvis man har mat A i studieretningen (dvs. en aflevering hver uge i både 1., 2. og 3.g?!), eller gælder det også hvis...
