Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 19721 til 19740 af 33233
  • Lommeregner

    Forumindlæg
    Heej alle. Har matematik på B-niveau, og har stadig ikke fået fat i den lommeregner vi skal bruge da min mor eller far ikke lige kan finde pengene til den..:( Det er en TI-nSpire CAS. Er der nogen som muligvis har en de vil sælge? På forhånd tak.
  • Mindre teknisk spg. om koordinater?

    Forumindlæg
    Jeg sidder med et vejbump i matematik, tegnet i et koordinatsystem. Opgaven lyder sån her. c) Bumpets maksimale højde. Men er det så hele koordinaten eller er det kun min y-værdi? Mvh. Kornelius M. Pasztor Tak på fohånd.
  • hurrtigt hjælp.-- vi er i nød

    Forumindlæg
    Matematik opgave; vi skal opløse følgende andengradspolynomier i faktorer: a) h(x)3x^2+6x-429 og b) f(x)=3x^2-4x+3-... hvordan løser man opgave a ? Vi har ingen andelse!
  • Polynomier

    Forumindlæg
    Hej Jeg er gået i stå med en opgave som lyder: omskriv ligningen x-1/x=4 til en andengradsligning, jeg har ledt i min matematik bog efter nogle oplysninger, men der stod desværre intet.: kan nogle hjælpe? På forhånd tak :)
  • terminsprøve imorgen: Hvad skal jeg øve på?

    Forumindlæg
    Skal op til terminsprøve imorgen i matematik 2.g på B niveau...Hvad skal jeg øve på?Nogen hjælpe at hente herinde? :DEvt. nogen der har nogle gamle terminsprøver, så man kan se ca. hvilke slags ting man kan komme op i?
  • SINDSSYG TRAVLT OG INTET EMNE I AT!!

    Forumindlæg
    Hej folks Har fået det overordnede emne REJSER og trukket historie og fysik el. matematik som fag. Problemet er jeg skal nå at finde materiale tli på torsdag, MEN har ingen idé om hvad jeg skal skrive om HJÆÆÆÆLP!!
  • Eksamensopgaver !!??

    Forumindlæg
    Hejsa jeg har mistet min matematik bog med eksamensopgaver (den der blå og hvid stribede bog)... nogen der har den som kan hjælpe mig med at resitere opgaverne: 1.169, 1.233, 5.022, 5.023 og 5.079 ?... håber der er en der kan hjælpe mig , det er virkelig krise ... !
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har haft matematik b eksamen idag og ville høre om der var en sød person der kunne tænke sig at læse min besvarelse igennem. Skal op i mundtlig om et par dage, og det ville være rart at vide hvordan den skriftlig eksamen er gået inden. Mvh Maria :)
  • Max test måling hen over tid.

    Forumindlæg
    Hej Jjeg vil egentlige bare spørge om, der er nogen som gider hjælpe mig med, at opstil målingerne en matematik model for udviklingen i styrke? Jeg skal vurdere målingerne osv. Send gerne en besked, så det bliver lettere at forklare.
  • Bevis for x1+x2=-b/a og x1*x2=c/a.

    Forumindlæg
    Kære studieportalen. Jeg skal til mundtligt matematik imorgen og jeg mangler blot at øve bevis for x1+x2=-b/a og x1*x2=c/a. Er der en venlig sjæl derude, som har tid til at hjælpe mig med dette? - Isabella.
  • Log_a (x) og ln(x) er proportional???

    Forumindlæg
    Jeg skal vis, at log_a(x) er proportional med ln (x), men jeg ved ikke helt hvordan man gøre, er der nogle. der kan hjælp?? Niveau er ikke Universitet/Videregående, som der står, men Matematik på C niveau.
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    Hejsa derude. Er der nogen som kan hjælpe mig med at løse en differentialligning. Altså det er både kemi og Matematik. Jeg vedhæfter 2 billeder. Jeg skal løse differentialligningerne og komme frem til funktionsudtrykket. Håber der er nogen der kan hjælpe mig da jeg skal bruge det til en SRP ...
  • Grænseværdi

    Forumindlæg
    Jeg mangler endnu engang lidt hjælp til noget matematik. Jeg skal finde grænseværdien for en funktion, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal gøre det.http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/1998/hf9881v.pdfDet er opgave 6 fra dette link.Jeg har lavet de foregående opgaver
  • Rundetårn Geometri

    Forumindlæg
    Hej, jeg er blevet stillet den opgave, at jeg skal skrive en matematik raport om geometri i forbindelse med rundetårn. Jeg er rimelig lost, så det ville være great hvis i kunne komme med nogle forslag til opgavetyper man kunne lave. På forhånd tak !:)
  • Haster? valg af emne

    Forumindlæg
    Hi alle Vi er lige i gang med at vælge en emne til vores At synopsis, som skal give en problemformulering til vores studieretningopgave. Emnet skal være ind for emne: Vækst og miljø Jeg har valget hovedfag: Samfundsfag og matematik Så håber i har nogle forslag. ER lidt lost !!
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Håbet at nogen kan hjælpe med noget matematik, har brug for hjælp til opg 1 i PDF filen. Har brug for hjælp til opg. E, F, G... håber at nogen kan hjælp. På forhånd TAK
  • ÆGYPTISK MAT - VIGTIGT

    Forumindlæg
    SKal besvare følgende: Diskuter hvorvidt en centralmagt og brugen af matematik er nødvendig for at opnå maksimalt udbytte af landbrug i områder, hvor oversvømmelser er grundlaget for frugtbarhed (flodkulturer)??? Har ikke en ide :( det haster virkelig. please. hjælp :((((
  • find ligning for linjen

    Forumindlæg
    Heey alle derude.. Nogle der kan hjælpe mig. har en matematik aflevering for til imorgen men kan ikk finde ud af det. håber i kan hjælpe mig.. find en ligning for linjen med stigningstal 6 som går igennem punktet (2,13) p.s husk lige mellemregninger så jeg forstår det :)
  • Metode ved integrale

    Forumindlæg
    Goddag..Jeg sidder og læser op på matematik og har undret mig over noget.Når man skal finde enten det bestemte eller ubestemte integrale kan man benytte sig af "Partiel integration" eller "Substitution"Hvornår bruger man de to forskellige metoder? og er der andre metoder end d...
  • Faktorisering+ rødder

    Forumindlæg
    Hej... Jeg skal op til Matematik eksamen på mandag.. Jeg har svært ved at faktorisere og kan ikk forstå det. Forstår heller ikk rødder?.. Altså bare hva det betyder og hvordan man finder det. Jeg har ikke nogen eksempler på det.. Håber der er nogen der kan hjælpe På forhånd tak (: