Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 19741 til 19760 af 135324
-
Ligninger
ForumindlægHejsa .D Håber nogle kan hjælpe mig med disse opgaver... Løs ligningen: 1) 2/x*3= 2) 2*3/5= ps den der streg / streg står for en brøk på forhånd tak -
HURTIGT WORDMAT HJÆLP - HASTER
ForumindlægHey, jeg kan ikke finde ud af at lave cm3 så at 3 er oppe over cm så det bliver til kubikcentimeter. Nogle der har en ide om hvordan man gør dette? Man skal kunne regne med kubikcentimeterne da det er til en opgave. Det er nok super nemt, men jeg er ikke så kendt med wordmat. Tak på forhånd :D -
Tvivl om valgfag
ForumindlægDa jeg skal til at vælge valgfag for 3.g, kunne jeg godt tænkte mig at høre lidt om de forskellige fag, da jeg er meget i tvivl! Jeg går på stx med studieretningen Samfundsfag A, Matematik B og Naturgeografi B. Jeg hæver Matematik til A-niveau, men skal derudover vælge ét valgfag. Valget st... -
Optagelsesprøve HHX
ForumindlægJeg går nu i 10. klasse og er blevet vuderet uegnet pga. en masse fravær. Jeg har lige været til optagelsesprøve på HHX. Men er super nervøs om jeg nu er kommet ind eller ej. Eftersom jeg har lavet lidt af en dummert. Vi skulle lave skriftlig Matematik og skriftlig Dansk. Dansk er en af mine stær... -
rumfang af omdrejningslegeme
ForumindlægJeg skal ved håndkraft beregne rumfagnget at det omdrejningslegem der fremkommer når området ((x,y)I-1≤x≤3 Λ 0≤y≤√(2x+3)) drejes 360 grader omkring (x) aksen jeg har integreret ved substitution til f(x)=((2x+3)/3)39;√(2x+3)eller (2x+3)3/2/3 Jeg har så for... -
Hjælp til løsning af andengradsligning
ForumindlægHej! Jeg skal starte på Matematik C som fjernstudie, og er i den forbindelse ved at "selv-genopfriske" andengrads-ligninger. Men det går galt i slutningen af dem alle. Hvad gør jeg galt/fatter jeg ikke ???? Eks: disse 2 Ligninger: er med til spgsmåltegn. Nævner er 4. Altså 2x2=4 :-) -... -
Skr. eksamener - hvordan er det gået?
ForumindlægI dag er vores skr. karakterer er blevet offentliggjort - wee! Hvordan er det generelt gået? I kemiA er min klasse blevet slagtet, mange er gået en karakter ned. Heldigvis er der kun en som ikke er bestået. I matA ser der bedre ud end vores lærers sindssyge terminsprøve (alt andet vil også vær... -
Hvornår er det + og hvornår skal der være minusset
ForumindlægHvordan skal man gøre dette? Den med 3*c? -
Nogle opgaver
Forumindlæg1.Løs ligning: (x-2)^2 = 3(x-1) 2. 4x^2 - 3 = 8x-9 3. (x^2-3)(2+x)=0 4. Bestem t, så -3 er rod i ligningen: t*x^2-t*x+5=0 ved 139;eren: kan dette være rigtigt: (x^2 – 3)(2+x)=0 2x^2 + x^3 – 6 – 3x = 0 2x + x^2 – 6 – 3x = 0 x^2 – x – 6 = 0 d = 1^2 – 4 * 1 * (-6) d = 25 -
Reduktion ( ÷ hjælpemidler)
ForumindlægNogen der vil hjælpe - det haster rimelig meget :S 1. Reducér udtrykket 3(√a*(3√a)*(3√a)) til formen ax Det ville være så überherrlich med en god forklaring til :) Tak .. -
Universitets mat
ForumindlægHej Studi Jeg er en gammel bruger, som i sommers blev student. Jeg regner med at i denne sommer at begynde på universitet, sikkert DTU. Jeg er ikke helt sikker på hvilken linie endnu, men er ret sikker på at hvad enten jeg vælger vil den være ret matematik præget. Jeg søger derfor nogle råd, fr... -
HA almen - som markedsføringsøkonom
ForumindlægHej Jeg er som nyuddannet markedsføringsøkonom kommet i det problem at jeg ikke føler at jeg har de job muligheder, som jeg havde forventet og overvejer derfor at skulle på skolebænken igen. I den forbindelse har jeg overvejet HA almen studiet meget kraftigt. Jeg kan dog ikke helt gennemskue hvor... -
Ulighed
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne ulighed 2(x -4) - 3 mindre eller lige så stor som - 2 (x + 3) - 5x + 7 -
Regne med x
ForumindlægHey Lige et simpelt spørgsmål. Hvis man siger 3*2x giver det jo 6x, men hvad med 3+2x? Hvordan regner man det? På forhånd tak for hjælpen :) -
Dumpe ?
ForumindlægEr der nogen der ved om man kan tage uddannelser der kræver matematik, hvis man som afsluttende karakter har fået 02 i mundtlig og 02 i skriftlig. Men dog skal jeg op i skriftlig meget snart, hvad sker der hvis jeg dumper, dvs. får 00 ? Kan jeg så stadig tage uddannelser som kræver matematik, hvi... -
Boksplot
ForumindlægHej Jeg er igang med at lave en matematik opgave, men der er en opgave som jeg ikke kan løse. Hvordan laver man en boksplot i Excel. Det haster!! Håber der er nogle der kan hjælpe!! -
reducere
Forumindlæghej hvordan vil I reducere det her: (-1-t)*(4-t)*(-t)+3*(-1-t)? -
find de næste tal i rækken
ForumindlægFind de næste tre tal i rækken... Hvad er reglen? 0, 3, 8, 15, 24, ?, ?, ? 1, 1, 2, 3, 5, ? 1, 3, 5, 7, ? 1, 3, 4, 4, 7, 11, ?? -
dumpet ?
ForumindlægFor at komme ind på it-ingeniør uddannelsen: Matematik på A-niveau med en gennemsnitskarakter af standpunkts- og eksamenskarakterer på mindst 02 efter 7-skalaen. Årskarakter: 4 i mundtlig og 02 i skriftlig Eksamen: 02 i mundtlig og 00 i skriftlig Jeg har min sidste eksamen på mand... -
Brøker
ForumindlægEr i gang med at tage denne test inde på Emu http://www.emu.dk/elever7-10/fag/mat/quiz/broeker.html Det er det sidste spøgsmål, som er problemet. De skriver, at 6 / 1/3 er 18, men får det til to. For man skal da enten gange nævneren med det hele tal eller dividere tælleren med det hele tal. H...
