Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 19761 til 19780 af 144397
-
Beviset for RSA-kryptering
ForumindlægHej folkens! Jeg har et spørgsmål ang. beviset for RSA kryptering jeg håber en af jer kan besvare. Beviset siger PRÆCIS hvad der står på vedhæftede billede. Men jeg kan ikke forstå hvad der her menes, da jeg ikke kan se nogen sammenhæng overhovedet med dét og Eulers sætning som jo siger at a^fi(... -
exponentiel funktion
Forumindlægnogle der kan hjælpe med de her 3? forstår det ikke rigtig. (Ved hæftede fil) -
et lille sjovt bevis for alle nørder ;-)
ForumindlægHej allesammen Jeg har hygget mig lidt med at læse talteori på det seneste og så fik jeg lige lyst til at lave dette lille bevis. :) det handler om at kvadratroden af et naturligt tal, der ikke er lig med kvadratet på et andet naturligt tal, ikke vil være rationelt. kommenter alt det i vil, spør... -
Tangent og differentialkvotient
ForumindlægHej alle jeg har fået denne opgave: . Gør rede for, hvad der menes med en tangent. Hvad er sammenhængen mellem en tangent og f’(x)? . Vis med eksempler hvordan man bestemmer forskriften for ligningen for en tangent Har i nogle ideer til hvordan opgaven kunne løses? I må meget ger... -
radioaktive henfald
ForumindlægI min matematikbog taler de lidt om radioaktive henfald..\n\nRadioaktivitet betegner hvormange radioaktive atom-kerner der henfalder til tiden t ikke? Meeen...\nnår man taler om radioaktivitet snakker man så om "atomkernernes radioaktivitet"? eller taler man om "stoffets radioaktiv... -
Opgave
ForumindlægHejsa :) Jeg har en opgave til jer: "Hvilket tal giver, når det lægges til et 10 gange så stort tal, et tal som - når dets højre ciffer ganges med 4 og lægges til resultatet herover - giver 1000 som det endelige resultat ?" Jeg skriver løsningen på opgaven i morgen. Jeg roser vedkommend... -
Komplementærmængde
ForumindlægHej derude, har et spørgsmål om komplementærmængde, og er ussikert om det jeg tænker. Lad os sige, at vi har en mængde for de hele tal som er en delmængde af de reelle tal. Altså: Nu vil jeg vide hvad er komplementærmængden til , altså hvad er ? Jeg tænker mig, at det burde være Er det for... -
Ionforbindelser, polære eller upolære?
ForumindlægHej, Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal svare på, om der er tale om en ionforbindelse når det kommer til fx diiod der blandes med ethanol i et reagensglas og heptan i et andet (når det kommer til opløselighed). Og om der er tale om polære eller upolære molekyler. Mit spørgsmål er, hvordan f... -
hjælp
ForumindlægHej, har lidt problemer med nogle matematik opgaver. En funktion f er givet ved . Bestem en ligning for tangenten t til grafen for f i punktet P(3, f (3)) . Gør rede for, at grafen for f har en anden tangent med samme hældningskoefficient som tangenten t , og bestem koordinatsættet ti... -
Hjælp til Fysik! - stoffets byggesten
ForumindlægHej :) Jeg har en opgave, som jeg skal lave til i morgen, men kan ikke helt finde ud af det. Opgaven lyder: Angiv antal elektroner i hvert af følgende ioner og atomer: H^+, Cr. K^+, Ca^2+, Cu^2+, NO3-, Au, OH-, CO3^2- Jeg håber at i vil hjælpe mig tak på forhånd :) -
Addition melllem Ethen og vand?
ForumindlægAddition mellem ethen og vand. Nogen som kan forklare mig om det? skal komme ind på det til eksamen imorgen, så det haster lidt. -
Ingen løsning, hvorfor?
ForumindlægHej. Kan en af jer forklare, hvorfor denne ingen løsning har? -x^2 +x-1=0 -
massemidtpunkt?
ForumindlægHej, er der nogen der kan forklare mig med ord, hvad man forstår ved massemidtpunkt? mange tak på forhånd, -
hm - forstår ikke
Forumindlægnogen der kan forklare mig hvad stedord er, je gvil ikke have link , har læst masser af dem, men forstår det ikke, tak -
forklaring af ligning (haster :( )
ForumindlægEr der nogle der kan forklare denne formelll... skal bruge den i en rapport men fatter intet af den... p = m / V -
Fænotype og genotype
ForumindlægEr her nogen som kan forklare mig hvad fænotype er og hvad genotype er. Og til sidst hvad forskellen mellem dem er. -
Eksponentiel nulpunkt og fortegn
ForumindlægJeg skal forklare eksponentielle funktioners eventuelle nulpunkter og fortegn vha. grafer. -
Fysik/kemi
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørge om hvad fysik er og hvad kemi er og hvis i kunne forklare på et lavt niveau -
Journalistiske dyder!
ForumindlægHeej! :) Jeg håber at der er en hjælpsom sjæl, som vil forklare mig hvad de journalitiske dyder er? :) På forhånd tak! -
Statistik
ForumindlægEr der noget, som kan forklare følgende ligninger (i sætninger), for jeg forstår dem ikke. (Det er vedhæftet som fil.) Tak :)
